Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-10-19
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo

Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo
 
Įpusėjus rudeniui ne tik baigiasi automobilių sporto sezonas, tačiau ir prasideda lenktynininkų pasiruošimas sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis pripažintam Dakarui. Nors „Agrorodeo“ komandos pilotas Vaidotas Žala viso sezono metu lėkė klasikinio ralio trasomis ir „rinko“ sportinius kilometrus, sekmadienį surengtų treniruočių metu atsisėdęs prie Dakaro greičio ruožams paruošto MINI pripažino, kad po pertraukos „persikalibruoti“ nėra lengva.
 
Viskas kitaip nei R5
 
Lenktynininkas pripažino, kad pradžioje abejojo ar treniruotes rengti verta, mat oras Lietuvoje buvo pakankamai prastas. Vis dėlto, vos testams pasibaigus V. Žala neabejojo, kad jie buvo labai svarbūs ir reikalingi.
 
„Pastaruoju metu oras atšalo, o ir gruntas nedžiūva, todėl turėjau abejonių ar vertą MINI mesti į purvą, bet dabar labai džiausiuosi, kad galų gale nusprendėme pasidaryti šį testą. Šiame automobilyje nesėdėjau nuo birželio mėnesio, o MINI skiriasi nuo klasikinio ralio technikos, todėl atsisėdus prie jo vairo tenka adaptuotis prie valdymo, ypač variklio darbo.
 
Klasikinio ralio automobilis sveria 1250 kg, o MINI beveik 2 tonas, todėl jų valdymo skirtumas yra pakankamai ženklus – kitokia inercija, balansas. Kai važiavau pirmą ratą atrodė, kad arba automobilis „netraukia“ arba pats „nepataikau“, bet „sukant“ kilometrus sekėsi vis geriau ir geriau, pagaliau, rodos, ir variklis puikiai sukasi, ir trauka atsirado, ir į posūkį pataikau. Trumpai tariant, viskas grįžo į savas vėžias“, – įspūdžiais po treniruotės dalinosi lenktynininkas.
 
Pirmas ir paskutinis testas Lietuvoje
 
V. Žala teigė, kad sekmadienį surengtų testų metu iš viso su MINI įveikė apie 150 kilometrų, kurie tapo puikia proga „persikalibruoti“ iš klasikinio ralio į Dakaro režimą. Lenktynininkas pripažino, kad prieš startą Dakare dar tikisi surengti nedidelius testus ir Saudo Arabijoje, prieš pat lenktynių startą.
 
„Žinoma, tikiuosi, kad padaryti apšilimą pavyks ir pačioje Saudo Arabijoje prieš administracinę ir techninę komisijas, tam planuojame skirti maždaug pusdienį. Vis dėlto, sekmadienį buvo mūsų vienintelis ir pagrindinis testas Lietuvoje, kurio metu išbandėme ir automobilį bei patikrinome ar nieks nesulūžo, neatsisuko ir nepradėjo varvėti“, – aiškino V. Žala.
 
Pirmi kilometrai po remonto
 
Lenktynininkas priminė, kad dar vasarą automobilis buvo išsiųstas „X-raid“ komandai, kuri automobilį nuodugniai perrinko ir paruošė naujam startui sunkiausiose pasaulio lenktynėse. V. Žala aiškino, kad kaip ir po kiekvieno Dakaro, automobilis buvo nuodugniai patikrintas, o pagrindiniai agregatai buvo perrinkti.
 
„Automobilis buvo visiškai išardytas. Vienintelė vieta, kurios nelietėme yra variklis, nes jo resursas yra pakankamai didelis – apie 15 tūkstančių kilometrų, todėl skaičiuojame, kad artėjančiam Dakarui jo turėtų užtekti. Tiesa, turbokompresorius taip pat buvo pakeistas nauju“, – MINI remonto darbus komentavo lenktynininkas.
 
V. Žala teigė, kad dabar komandai svarbi data – lapkričio pabaigoje, kai MINI, kartu su visa kita komandos technika, bus išvežtas į Marselį. Ten visa Dakarui skirta technika gruodžio pradžioje bus pakrauta į laivą bei išplukdyta į Saudo Arabiją.
 
Daugiau apie šį automobilį:
Mini Cooper-One, 2013 - dabar
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt