Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-07-27
Vairavimo mokytojas apie automobilių pagalbos sistemas: gerai, jei vairuotojai moka jomis naudotis

Vairavimo mokytojas apie automobilių pagalbos sistemas: gerai, jei vairuotojai moka jomis naudotis
Šiuolaikiniai automobiliai iš gamyklų išrieda vis tobulesni, o tam, kad įveiktų griežtus saugumo ekspertų testus, jų gamintojai kuria daugybę vairuotojo pagalbos sistemų bei vairavimo asistentų, leidžiančių jaustis saugiai iš esmės bet kurioje situacijoje kelyje. Tačiau vairavimo mokytojai perspėja, kad turėti sistemą – dar ne viskas, būtina pasidomėti, kaip ji veikia ir ką turi daryti vairuotojas.

Vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas įsitikinęs, kad būtent tais atvejais, kai vairuotojai nesupranta, kaip veikia automobilių gamintojų sukurtos sistemos ir pagalbininkai, gali kilti rūpesčių.
 
„Pavyzdžiui, dažnas vairuotojas atleidžia stabdžio pedalą, kai pajunta, kad pradeda veikti ABS – stabdžiams užsiblokuoti neleidžianti – sistema“ – sako žinovas, pabrėžiantis, kad vairuotojui šitaip pasielgus iš nežinojimo stabdymo kelias kritinėje situacijoje tik išauga.
 
Ir tai, pasak jo, toli gražu ne vienintelis pavyzdys, kai arba pernelyg pasitikėdami vairavimo pagalbininkais ir asistentais, arba nemokėdami naudotis bei nežinodami, kaip veikia modernios sistemos, vairuotojai kelyje suklysta.
 
„Tai ir mokymo, ir nemokymo pasekmė. Vairuotojai nežino ir nesupranta, kaip veikia pagalbininkai, ką reikia daryti, kad jie veiktų, ar ko nereikia daryti jiems veikiant“, – komentuoja vairavimo mokytojas.
 
Reikia mokytis ir pasidomėti
 
Anot jo, situaciją pakeistų praktiniai mokymai, kuriuose vairuotojai galėtų pajusti, kaip veikia pagalbininkai. Taip pat ir patiems vairuotojams nepakenktų pasidomėti, kokios aktyvios ir pasyvios saugumo sistemos veikia jų turimoje transporto priemonėje.
 
Pavyzdžiui, tokios sistemos, kaip stabdžiams užsiblokuoti neleidžianti ABS, elektroninio stabilumo ESP, saugos pagalvės jau standartu yra net ir senesniuose automobiliuose. Naujausiuose pagalbininkų gerokai daugiau. Pavyzdžiui, „Alfa Romeo“ savo naujausiuose automobiliuose, tokiuose kaip „Gulia“ arba „Stelvio“, visas sistemas jungia į savotišką vairavimo asistentų paketą, kuriame ne tik aktyviai veikiančios ir vairuotoją bei keleivius saugančios sistemos, bet ir antro lygio autonominio važiavimo sistemos.
 
Kitaip tariant, tokie modernūs automobiliai geba vairuotoją perspėti apie kliūtis, esančias aplink, kai, pavyzdžiui, jis nori persirikiuoti iš vienos juostos į kitą, taip pat – įspėti, jeigu priešais važiavęs automobilis sparčiai stabdo arba apskritai stovi. Galų gale, ne tik perspėti, bet, jei vairuotojas nereaguoja laiku, ir sustabdyti automobilį. Tai ypač aktualu tokiose situacijose, kai sankryžoje norima pasukti į kairę ir vairuotojo matymo laukas – ribotas, o priešais netikėtai atsiranda tiesiai važiuojantis automobilis, kelią kertantis pėstysis ar dviratininkas. Tokiu atveju tokie modeliai, kaip „Stelvio“, reaguoja greičiau nei tą padarytų žmogus, ir sustabdo transporto priemonę padėdami išvengti susidūrimo ar bent jau sumažindami eismo įvykio pasekmes.
 
Be to, moderniausi modeliai stebi kelio ženklus bei apie leidžiamą greitį, esamus ribojimus primena vairuotojui prietaisų skydelyje ir perspėja, kad šis važiuoja, pavyzdžiui, per greitai.
 
Aklai pasitikėti nesiūlo
 
Pasak A. Pakėno, aklai pasitikėti vairavimo asistentais ir galvoti, kad jie išgelbės visais atvejais, tikrai nereikėtų. Nors elektroniniai pagalbininkai aplinką stebi visada ir tai daro itin akylai, kol kas automobiliai dar nėra visiškai savavaldžiai, kad vairuotojai galėtų pamiršti savo pareigą prie vairo. Vairavimo mokytojas sako, kad dažnai tenka matyti, kaip vairuotojai kelyje būna pernelyg atsipalaidavę ir neįvertina susiklosčiusių situacijų, o taip pat ir vadovaujasi mitais, kad asistentai bei sistemos padės bet kokioje situacijoje.
 
„Tarkime, gan gajus mitas apie visais ratais varomus automobilius, kad jie labai saugūs ir galima važiuoti vos ne bet kokiu greičiu posūkiuose – esą viskas bus gerai. Be to, nemaža dalis silpnai vairuojančių asmenų tik ir guodžia save, kad juos išgelbės pagalbininkai“, – sako specialistas, akcentuojantis, kad jeigu vairuotojai mokytis vairuoti nenori, išgirdę reklamoje, kad su kažkuriuo automobiliu nebaisu niekas, jie tampa reklamos aukomis.
 
Nepaisant visko, kalba žinovas, vienintelis tikras saugumo kelyje garantas – asmeniniai įgūdžiai ir savo automobilio sistemų išmanymas.
 
Vairavimo mokytojas pabrėžia, kad norint saugiai jaustis kelyje, vertėtų periodiškai atnaujinti ir teorines, ir praktines žinias, kartas nuo karto apsilankyti saugaus vairavimo kursuose.
 
„Be to, būna nemažai ir Kelių eismo taisyklių pakeitimų, automobilizmas taip pat nestovi vietoje – atsiranda naujų pagalbininkų arba senieji pradeda veikti išmaniau. Tą taip pat reikia žinoti ir mokėti naudotis“, – rekomenduoja jis.
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės triumfuoti „Citroën“? Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės 
Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija ant ratų Kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija a 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt