Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-11-30
10 įdomių „Jeep” istorijos faktų

10 įdomių „Jeep” istorijos faktų
Karinių misijų, ūkininkų, ekstremalių keliautojų į pasaulio kraštą ar vieni perkamiausių visureigių – tai tik dalis to, ką nuo Antrojo pasaulinio karo išgyveno „Jeep“ gamintojas. 

„80-metį skaičiuojantis „Jeep“ prekinis ženklas paženklintas unikaliomis patirtimis ir nepaprastomis akimirkomis. Tai autentiškas, laisvės, nuotykių ir aistros derinys, gyvuojantis iki šių dienų, įkvėptas tų, kurie siekė pergalių, tiek karo lauke, tiek kasdienybėje“, – sako oficialios „Jeep“ atstovybės Lietuvoje vadovas Arnoldas Ardzevičius.
 
10 įdomiausių amerikietiškojo „Jeep” automobilių istorijos faktų:

Pirmojo automobilio brėžiniai buvo sukurti vos per dvi dienas

1940 m. prasidėjus Antrajam pasauliniui karui, Amerikos vyriausybė priėmė sprendimą užsakyti suprojektuoti ir pagaminti mažą, lengvą, keturiais ratais varomą transporto priemonę kovos laukui, į kurią galėtų tilpti mažiausiai trys asmenys . Pasiūlymams pateikti buvo skirta 11 dienų, 49 dienos – važiuojančiam prototipui pristatyti ir dar 75 dienos – pristatyti dar 69 automobilius bandymams. Tik vienintelė „American Bantam”, iš 135 kvietimą priėmusių įmonių, suspėjo pateikti pasiūlymą laiku. Jie sukūrė važiuojantį prototipą iš įvairių tuo metu gamintų automobilių dalių,  o inžinierius Karlas Probstas pagal prototipą sukūrė brėžinius vos per dvi dienas. Prototipas komisijai buvo pristatytas likus vos 30 minučių prieš termino pabaigą.  


Pirmas standartizuotas JAV automobilis

Kadangi konkurso laimėtojas „American Bantam“ dėl savo finansinių galimybių ir ribotų gamybinių pajėgumų negalėjo pagaminti reikalingo kariuomenei automobilių skaičiaus, JAV gynybos vadovybė kontraktus „Bantam“ sukurtam automobiliui pasirašė su „Willys-Overland“ ir „Ford“ kompanijomis. Šios kiekvieną „Bantam“ prototipą modernizavo, tačiau gynybos vadovybės reikalavimu buvo gaminamas vienas unifikuotas variantas, tik su skirtingais pavadinimais – „Willys MB“ ir „Ford GPW“. Tai leido sumažinti atsarginių dalių asortimentą. II pasaulinio karo metu „Willys“ pagamino 363 tūkstančius, o „Ford“ – 280 tūkstančius vienetų karinių automobilių. Buvo sakoma, kad išardžius vieną „Willys“ ir vieną „Ford“ automobilį, o jų dalis sumaišius, būtų galima vėl lengvai surinkti du važiuojančius automobilius. 


Ford GPW

Kita legenda pasakoja, jog „Ford” variantus nuo „Willys“ buvo galima atskirti dėl ant varžtų galvučių ir kitų smulkių detalių išštampuotų F raidžių. Legenda byloja, jog taip žymėti F raide „Ford“ gaminamų automobilių dalis ir varžtus liepė pats Henris Fordas, jos būtų galima atskirti „Ford“ pagamintus automobilius nuo „Willys“ ir nekompensuoti armijos teikiamų garantinių pretenzijų, jei automobilis buvo „Willys“ gamybos.  

Kurtas karui, pritaikytas kasdien

„Jeep“ istorija sužibo kaip karinės transporto priemonė – Antrame pasauliniame kare, pakeitusi šimtmečius žvalgybai ar krovinių gabenimui kariuomenėje naudotus arklius. Bet jau karui baigiantis, 1945 metais „Willys“ išleido 20 puslapių  katalogą su nuotraukomis, kur „Willys MB būtų“ galima pritaikyti civilinėms reikmėms.   


Garsiosios „Jeep“ radiatoriaus grotelės

Radiatoriaus grotelės su septyniomis vertikaliomis oro paėmimo angomis – firminis skiriamasis kiekvieno „Jeep“ automobilio bruožas, kaip ir stilizuotas pačios markės ženklas. Tačiau taip buvo ne visada. „Willys“ savo, karo metu gamintiems automobiliams, iš pradžių naudojo suvirintas radiatoriaus groteles, o „Ford“ norėdami detalę padaryti pigesnę gamyboje ir technologiškai paprastesnę, įdiegė štampuotas groteles su devyniomis vertikaliomis oro paėmimo angomis. Karo pabaigoje „Willys“ sumažino angų skaičių iki septynių ir šias groteles užpatentavo kaip savo prekinį ženklą. 

 
Vienas „Jeep“ automobilis – kelios paskirtys 

Be karinių misijų, „Jeep“ automobiliai po karo tapo neatsiejama amerikietiškos šeimos dalimi, leidžiantis į trumpas keliones po miestą, į parduotuvę, darbą ar vežant vaikus į mokyklą. Maža to, „Jeep” atlikdavo ir sunkvežimio paskirtį, neretai tapdavo mobiliu suvirinimo prietaisų įkrovos punktu bei 4 ratais varomu traktoriumi, laukų apdirbimui ar augalų apdirbimui specialia chemija.


Vienintelė transporto priemonė su pilnai išimamomis durimis

Karinių misijų metu, originaliuose „Jeep Willys MB“ automobiliuose durų nebuvo dėl vienos iš svarbiausių priežasčių – patogaus kareivių patekimo į ar iš automobilio. Ši, 80-metį menanti technologija puoselėjama lig šių dienų. „Jeep Wrangler“ automobiliai keleiviams suteikia galimybę, išvykų į gamtą metu, nevaržomai stebėti supančią aplinką, išsiėmus duris patiems.

Amerikietiškai reklamai – rusų žodžiai

„Jeep“ nuo pirmojo debiuto reklamos industrijoje pasižymėjo savitu stiliumi. Jau karo metu „Willys Overland“ leido Jeep reklaminius plakatus su karo vaizdais, nors automobiliai nebuvo parduodami, o skirti tik kariuomenei. Automobiliai buvo pristatomi  pateikiant tokius apibūdinimus kaip – „Lyg šikšnosparnis iš pragaro!“ (ang. Like a bat out of hell!), taip pat, nevengė naudoti ir rusiškus išsireiškimus –„Zamechatelno!“, kas reiškia – nuostabu! didinga!. Taip rusų kariškiai atsiliepė apie pirmuosius jų gautus „Jeep“ automobilius, o amerikiečiai šiuos neverstus išsireiškimus  įdarbino rinkodaroje.



Neįtikėtini modelių pristatymo scenarijai

Nuo reklamos strategijų neatsilieka ir naujų modelių pristatymo scenarijai. Per ilgus „Jeep” istorijos metus, naujieji modeliai buvo pristatomi pačiais netikėčiausiais būdais – „Jeep” automobilius medinėse dėžėse „išmetant” iš skrendančio lėktuvo, važiuojant itin plono stiklo paketu arba vertikaliai dangoraižio pastato sienomis. Taip pat automobilį užpilant šešiomis tonomis žemių ir išplaunant iš po šios krūvos gaisrinėmis žarnomis – taip buvo pristatytas pirmasis keturių durų „Jeep Wrangler“. 

Sportwagon sąvokos autorius 

Iki 1984 metais debiutavusio „Jeep Chreokee XJ“ visi amerikietiški visureigiai turėjo dviejų durų kėbulus, sumontuotus ant tvirtos rėminės važiuoklės. Konstruodami „Jeep Cherokee XJ“, inžinieriai panaudojo naujas technologijas ir sumažino automobilio svorį, atsisakydami atskiro rėmo ir integruodami jį į kėbulo konstrukciją. Galinėje automobilio dalyje buvo sutaupyta dar svorio, pasitelkiant  stiklo pluoštą bagažinės dangčiui. Taip, sumažinę automobilio konstrukcijos svorį, įrengę keturias duris, „Jeep“ su „Cherokee XJ“  pirmą kartą įdarbino ir Sportwagon savoką kėbului apibūdinti. 


Pirmoji elektros jėgainė tarp vidaus degimo variklio ir automatinės pavarų dėžės

„Jeep“ inžinieriai, kurdami naująjį hibridinį „Jeep Wrangler 4xe“, pirmieji rinkoje sukūrė visureigį automobilį, kuriame pilnavertę 4x4 transmisiją suka vidaus degimo variklis ir iškart už jo, prieš automatinę pavarų dėžę, sumontuotas 145 AG elektros variklis. Šiame „Wrangler“ modelyje ant vidaus degimo variklio sumontuotas dar vienas elektros 61 AG galingumo variklis. Jis skirtas vidaus degimo varikliui paleisti, suteikti papildomos galios įsibėgėjant ar krauti bateriją. 


Pagrindinis elektros variklis ne tik įgalina automobilį važiuoti vien elektros energija ar krauti bateriją, kuomet automobilis stabdomas, jis taip pat naudojamas vidaus degimo varikliui paleisti, oro temperatūrai nukritus žemiau 10 laipsnių šalčio  
 
Susiję straipsniai
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovimo lizdo vieta Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovim 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt