Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2018-11-14
Aliuminis yra lengvesnis, saugesnis ir nerūdija - negi plieniniams kėbulams ateina pabaiga?
![]() Tikriausiai nesuklysime manydami, kad absoliuti dauguma automobilių gatvėse yra plieniniai. Plienas yra tvirta, ilgaamžė medžiaga, puikiai tinkanti automobilių kėbulams gaminti. Tačiau jo vietą po truputį užima aliuminis. Jis yra lengvesnis ir nerūdija, bet ar tikrai turi tik pliusus?
Aliuminis automobiliams gaminti yra naudojamas labai ilgą laiką. Šis metalas buvo labai populiarus tarp rankų darbo automobilių gamintojų, taip pat dažnai naudotas kuriant sportinius automobilius, kurie privalo būti kiek įmanoma lengvesni. Tačiau masinės gamybos kasdieniai automobiliai labai ilgą laiką yra plieniniai. Ir tai suprasti nėra sunku. Plienas yra labai tvirta, stipri ir ilgaamžė medžiaga. Ją žmonija naudoja taip seniai, kad jos apdirbimo technologijos jau yra labai ištobulintos. Tai reiškia, kad plieninės kėbulo dalys gali būti štampuojamos labai greitai pramoniniu būdu, o pats procesas yra pakankamai nebrangus.
Tačiau šiais laikais vis dažniau naudojamas aliuminis. Jis naudojamas ne tik sportiniams automobiliams, bet ir sedanams ir net visureigiams gaminti. Augantį aliuminio populiarumą lėmė noras sumažinti automobilių svorį. Aliuminio tankis yra gerokai mažesnis nei plieno. Kartu aliuminis yra ir silpnesnis, todėl ir jo pagamintos detalės dažnai būna storesnės. Nepaisant to, lengvesnės kėbulo ir pagrindinės konstrukcijos dalys leidžia sumažinti automobilio svorį ir pagerinti jo pasiskirstymą. Aišku, aliuminis yra gerokai brangesnis, bet ar tikrai geresnis? Pažiūrėkime į visus jo trūkumus ir privalumus, lyginant su įprastai naudojamu plienu.
Privalumai
Bet...
Trūkumai
![]() Pirkdami „Ferrari 550“ patikrinkite variklio dangtį - jį dažnai puola korozija
©Axion23 (CC BY 2.0) | commons.wikimedia.org
Taigi, aliuminis nėra tobula medžiaga, bet tokia nėra ir plienas. Iš esmės visos medžiagos turi ir trūkumų ir privalumų, todėl automobilių gamintojai turi ieškoti geriausio pasirinkimo konkrečioms funkcijoms išpildyti. Svarbiausia yra žinoti, kad universaliai geriausio sprendimo nėra - ir nerūdijantis plienas, ir aliuminis, ir paprastas plienas, ir įvairūs plastikai turi savo neigiamų pusių.
Daugiau apie Ferrari Maranello, 1996 - 2006
![]() |
Susiję straipsniai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas