Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2011-07-20
Andrius Firantas Palangoje kaitins asfaltą su 850 kg sveriančia „Honda S2000“

Andrius Firantas Palangoje kaitins asfaltą su 850 kg sveriančia „Honda S2000“
Ketvirtadienį „Samsung Fast Lap“ lenktynėse pirmą kartą 2011 metų sezone prie sportinio automobilio vairo išvysime 28-erių lenktynininką Andrių Firantą. Jis kruopščiai ruošdamasis pirmam šių metų startui sutiko atsakyti į kelis klausimus.

– Kada pradėjai autosporto karjerą?

– Jeigu rimtai, tai nuo tada, kai vaikai pradeda važinėti triračiais. Tik aš triratuko neturėjau, nes tėvai mane įsodino į pedalais minamą skardinę mašinėlę, kuri buvo baisios spalvos. Pamenu, kaip kieme buvo padarytos trasos su posūkiais ir kaip tą mašiną „taisydavau“ plaktuku bei teptuku dažydavau, kad geriau „trauktų“. Būdamas 15-os pirmą kartą važiavau su kartingu. Tada iškovojau savo pirmąsias taures. Kai buvau 17-os, tėtis nupirko „Honda“. Nors dar teisių neturėjau, bet mano pirmą baudą už kelių eismo taisyklių pažeidimus mokėjo Andrius Kontrimas („Xtra Racing“ vadovas). Jis tada sėdėjo šalia kaip vairavimo instruktorius.
 
– Kelių metų būdamas pirmą kartą atsisėdai prie sportinio automobilio vairo?

– Turbūt kai tik gavau vairuotojo teises. Pirmoji kelionė su vairuotojo pažymėjimu buvo į Kačerginės „Nemuno žiedą“. Kasdien po pamokų ten važiuodavau, bet neilgai. Pamenu, kaip sukau „ąžuolo“ posūkyje su naujais, prabangiais OZ lietais ratlankiais. Gaila buvo ratlankių ir gerai, kad proto turėjau šalmą užsidėti. Tėvai, pamatę kas iš manęs auga ir nežinodami, kaip mane apsaugoti, pasiūlė, tiksliau – pagąsdino: „Iš kiemo be lankų nevažiuosi!“ Aš ilgai nedvejodamas sutikau ir po savaitės lankai buvo suvirinti. Kažkaip taip sutapo, kad tą patį savaitgalį vyko Lietuvos žiedinių automobilių lenktynių čempionato etapas, kuriame jau ir aš stovėjau prie „Nemuno žiedo“ trasos starto linijos.
 
– Kada įsigijai dabartinę „Honda S2000“ ir kada ją pradėjai modifikuoti?

– Šį gražų, tvarkingą gatvės automobilį nusipirkau 2005 metais ir, žinoma, pirmoji kelionė buvo į „Nemuno žiedą“. Apvažiavęs kelis trasos ratus supratau, kad reikia dėti apsauginius lankus ir pritaikyti autosportui. Po dviejų dienų „Honda“  jau buvo išardyta ir pradėta tobulinti.

– Ar tiesa, kad be tepalų keitimo daugiau nieko nedarei savo lenktyninio automobilio varikliui? Kas tai per variklis?

– Taip, tiesa. Prie variklio nekišau nė piršto. Tai ne ta vieta, kurią reikia tobulinti šiame modelyje. „Honda S2000“ variklis yra 2 litrų darbinio tūrio. Nuo 1999 metų dar niekas nepagamino serijinio automobilio su galingesniu 2 l varikliu be turbinos, kuris turėtų daugiau nei 240 AG ir 220Nm sukimo momentą.

– Kiek nereikalingų kilogramų išmetei iš „Hondos“ ruošdamas ją lenktynėms?

– Prakalbom apie svorį, šaunu. Nes svoris šitam modeliui yra ta vieta, kurią reikia „daryti“. Standartinis šio modelio automobilis sveria 1300 kilogramų, o maniškė po vieno kito skardos gabalėlio išlengvinimo sveria 850 kg su skysčiais bakuose. 

– Vienas dirbi prie šio projekto, ar gal kas nors padeda?

– Visi mano geri draugai kažkuo prisideda. Vieni mažiau, kiti daugia geranoriškai padeda ir pataria. „Xtra racing“ vadovas Andrius Kontrimas ne tik pasidalina profesionaliais patarimais, bet ir paremia, dėl to esu jam tikrai dėkingas už tai.

– Gal skaičiavai, kiek apytiksliai pinigų išleidai šiam automobiliui? Ir kaip sekasi pritraukti rėmėjus?

– Iš pradžių rašiausi, kiek išleidžiu, bet supratau, kad geriau yra nesirašyti ir nesigadinti sau nuotaikos. Žinoma, viską skaičiuoju, pats gaminu ką įmanoma, visaip stengiuosi kuo mažiau investuoti į tai pinigų. Laimė, yra firmų, kurios prijaučia autosportui ir geranoriškai finansuoja. Daugiausiai tam laiko skiria mano tėčio firma, prekiaujanti autodažais ir visa kita autochemija. Nemažai dėmesio skiria „Helvina“, todėl šiemet automobilio spalvą priderinau būtent prie jų firminių automobilių. Tai yra baltas automobilis su ryškiai raudonu produkcijos logotipu SOLL.

 A.Firanto šešios darbo dienos prie „Hondos“


Spauskite ir sužinokite daugiau apie Honda S2000
Susiję straipsniai
Smagus šiandien, brangus ateityje – „Honda S2000“ Smagus šiandien, brangus ateityje – „Honda S2000“ 
Planuojamas „Honda S2000“ sugrįžimas Planuojamas „Honda S2000“ sugrįžimas 
„Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaičiumi komandų „Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaič 
2024 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo 2,5% 2024 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo 2,5% 
Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meš 
Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes 
Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra netikėta Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra  
„CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tradicija „CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tra 
Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarinius? Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarini 
Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Budapeštas - Bamako Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Buda 
A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainuoti labai daug“ A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainu 
V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesiseka devynis kartus iš eilės“ V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesi 
Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ 
Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ 
V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ 
Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia informaciją  Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia in 
A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ 
„Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Kanopkinas „Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Ka 
Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo nors pastumk“ Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo n 
A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikrai pavargęs“ A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikra 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt