Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-13
Anksčiau daugybėje automobilių varikliai buvo gale – kodėl jie buvo populiarūs, o dabar nebe?

Anksčiau daugybėje automobilių varikliai buvo gale – kodėl jie buvo populiarūs, o dabar nebe?
Absoliučios daugumos šiuolaikinių automobilių varikliai – priekyje. Tačiau prieš keletą dešimtmečių tai nebuvo toks populiarus pasirinkimas - daugybė gamintojų rinkosi variklius montuoti gale. Kodėl tai buvo pakankamai populiarus pasirinkimas? Kodėl dabar tokių automobilių nėra daug?
 
„Volkswagen“ istorija buvo nusėta automobiliais su varikliais gale - „Käfer“, „Karmann Ghia“, „Type 2“, „Type 3“ - visų šių automobilių varikliai buvo gale. Kaip ir „Fiat 500“, „Tucker Torpedo“, „Hillman Imp“, „Chevrolet Corvair“, „Tatra T77“, „DeLorean DMC-12“ ir daugybė kitų automobilių - visus juos išvardinti būtų labai sunku. Tačiau kodėl tokia schema buvo populiari?
 
Anksčiau automobilių gamintojai siekė, kad mechaniniai mazgai būtų kuo paprastesni. Tai nulėmė ir galine ašimi varomų automobilių populiarumą - mechanizmas yra paprastesnis, kai skirtingos ašys pasidalina skirtingus vaidmenis. Dėl tos pačios priežasties variklis visada buvo montuojamas išilgai automobilio - taip buvo tiesiog paprasčiau. Montuojant variklį arčiau varomos ašies buvo sutaupoma svorio, o kartu sunkiausias automobilio komponentas ant varomos ašies suteikdavo geresnį sukibimą. Galiausiai, tuometinės automobilių konstrukcijos lėmė, kad gale sumontuotas variklis padėdavo išlaikyti erdvesnį saloną ir didesnę erdvę bagažo skyriuje.
 
Tačiau nuo maždaug aštuntojo dešimtmečio pabaigos automobilių su varikliais gale ėmė sparčiai mažėti. Taip nutiko dėl keleto priežasčių. Visų pirma, tuo metu daug automobilių jau buvo varomi priekiniais ratais. Ši technologija taip ištobulėjo, kad gamintojams jau nebeatrodė sudėtinga, o įvairiuose bandymuose demonstravo puikias saugumo charakteristikas. Taigi, geresnė vieta varikliui tapo automobilio priekis.
 
Automobiliai su varikliais gale turėjo kiek keistą svorio pasiskirstymą, kuris užtikrino gerą sukibimą judant iš vietos, tačiau automobilis buvo nestabilus įveikiant posūkius. Automobiliai su varikliais priekyje šiuo požiūriu yra tiesiog saugesni. Tuo pačiu pasikeitė ir konstrukciniai sprendimai, todėl tapo įmanoma išsaugoti erdvę salone ir montuojant variklį priekyje.

 
„Renault Twingo“ 
 
Šiais laikais ir daugelis galiniais ratais varomų automobilių turi priekyje sumontuotus variklius. Taip yra todėl, kad automobilių pramonės pajėgumai dabar yra kur kas didesni ir papildomas išlaidas atperka pagerėjusios dinaminės charakteristikos. Sukibimo ieškoma kitais būdais - važiuoklės konstrukcijos ir elektroninių saugumo sistemos sprendimai padeda užtikrinti, kad ratai nesisuks vietoje. Na, o, aišku, geresnis, tolygesnis svorio pasiskirstymas tarp ašių užtikrina automobilio stabilumą įveikiant posūkius.
 
Tačiau nereikėtų manyti, kad niekas nebegamina automobilių su varikliais gale. Šią tradiciją išlaikė „Porsche 911“, nors ne kartą buvo svarstoma tokios schemos atsisakyti. Naujas „Renault Twingo“ taip pat turi variklį gale, kaip ir jo broliai iš „Smart“ markės. „Renault Twingo“ yra įdomus pavyzdys, nes šis sprendimas buvo pasirinktas taupant vietą - vėl sugrįžta prie senojo mąstymo. Kita vertus, erdvumo šis sprendimas nesuteikė - „Renault Twingo“ bagažo skyrius yra mažesnis nei šio rinkos segmento lyderių. Gale sumontuotas variklis leido pagerinti vairavimo kampą - „Renault Twingo“ gali apsisukti ir labai siaurose gatvėse.

 
„Renault Twingo“ variklis po bagažo skyriaus grindimis
©Cjp24 (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Tačiau kuri vieta varikliui būtų pati geriausia? Jei žiūrėtume tik į dinamines charakteristikas, tai tikriausiai būtų automobilio centras - kažkur tarp ašių. Tai leidžia išlaikyti gerą balansą, puikias posūkių įveikimo charakteristikas ir šiek tiek sutaupyti svorio. Kartu tai suteikia galimybę automobiliui turėti net du bagažo skyrius, tačiau vietos salone, žinoma, yra mažiau.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt