Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-13
Anksčiau daugybėje automobilių varikliai buvo gale – kodėl jie buvo populiarūs, o dabar nebe?

Anksčiau daugybėje automobilių varikliai buvo gale – kodėl jie buvo populiarūs, o dabar nebe?
Absoliučios daugumos šiuolaikinių automobilių varikliai – priekyje. Tačiau prieš keletą dešimtmečių tai nebuvo toks populiarus pasirinkimas - daugybė gamintojų rinkosi variklius montuoti gale. Kodėl tai buvo pakankamai populiarus pasirinkimas? Kodėl dabar tokių automobilių nėra daug?
 
„Volkswagen“ istorija buvo nusėta automobiliais su varikliais gale - „Käfer“, „Karmann Ghia“, „Type 2“, „Type 3“ - visų šių automobilių varikliai buvo gale. Kaip ir „Fiat 500“, „Tucker Torpedo“, „Hillman Imp“, „Chevrolet Corvair“, „Tatra T77“, „DeLorean DMC-12“ ir daugybė kitų automobilių - visus juos išvardinti būtų labai sunku. Tačiau kodėl tokia schema buvo populiari?
 
Anksčiau automobilių gamintojai siekė, kad mechaniniai mazgai būtų kuo paprastesni. Tai nulėmė ir galine ašimi varomų automobilių populiarumą - mechanizmas yra paprastesnis, kai skirtingos ašys pasidalina skirtingus vaidmenis. Dėl tos pačios priežasties variklis visada buvo montuojamas išilgai automobilio - taip buvo tiesiog paprasčiau . Montuojant variklį arčiau varomos ašies buvo sutaupoma svorio, o kartu sunkiausias automobilio komponentas ant varomos ašies suteikdavo geresnį sukibimą. Galiausiai, tuometinės automobilių konstrukcijos lėmė, kad gale sumontuotas variklis padėdavo išlaikyti erdvesnį saloną ir didesnę erdvę bagažo skyriuje.
 
Tačiau nuo maždaug aštuntojo dešimtmečio pabaigos automobilių su varikliais gale ėmė sparčiai mažėti. Taip nutiko dėl keleto priežasčių. Visų pirma, tuo metu daug automobilių jau buvo varomi priekiniais ratais. Ši technologija taip ištobulėjo, kad gamintojams jau nebeatrodė sudėtinga, o įvairiuose bandymuose demonstravo puikias saugumo charakteristikas. Taigi, geresnė vieta varikliui tapo automobilio priekis.
 
Automobiliai su varikliais gale turėjo kiek keistą svorio pasiskirstymą, kuris užtikrino gerą sukibimą judant iš vietos, tačiau automobilis buvo nestabilus įveikiant posūkius. Automobiliai su varikliais priekyje šiuo požiūriu yra tiesiog saugesni. Tuo pačiu pasikeitė ir konstrukciniai sprendimai, todėl tapo įmanoma išsaugoti erdvę salone ir montuojant variklį priekyje.

 
„Renault Twingo“ 
 
Šiais laikais ir daugelis galiniais ratais varomų automobilių turi priekyje sumontuotus variklius. Taip yra todėl, kad automobilių pramonės pajėgumai dabar yra kur kas didesni ir papildomas išlaidas atperka pagerėjusios dinaminės charakteristikos. Sukibimo ieškoma kitais būdais - važiuoklės konstrukcijos ir elektroninių saugumo sistemos sprendimai padeda užtikrinti, kad ratai nesisuks vietoje. Na, o, aišku, geresnis, tolygesnis svorio pasiskirstymas tarp ašių užtikrina automobilio stabilumą įveikiant posūkius.
 
Tačiau nereikėtų manyti, kad niekas nebegamina automobilių su varikliais gale. Šią tradiciją išlaikė „Porsche 911“, nors ne kartą buvo svarstoma tokios schemos atsisakyti. Naujas „Renault Twingo“ taip pat turi variklį gale, kaip ir jo broliai iš „Smart“ markės. „Renault Twingo“ yra įdomus pavyzdys, nes šis sprendimas buvo pasirinktas taupant vietą - vėl sugrįžta prie senojo mąstymo. Kita vertus, erdvumo šis sprendimas nesuteikė - „Renault Twingo“ bagažo skyrius yra mažesnis nei šio rinkos segmento lyderių. Gale sumontuotas variklis leido pagerinti vairavimo kampą - „Renault Twingo“ gali apsisukti ir labai siaurose gatvėse.

 
„Renault Twingo“ variklis po bagažo skyriaus grindimis
©Cjp24 (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Tačiau kuri vieta varikliui būtų pati geriausia? Jei žiūrėtume tik į dinamines charakteristikas, tai tikriausiai būtų automobilio centras - kažkur tarp ašių. Tai leidžia išlaikyti gerą balansą, puikias posūkių įveikimo charakteristikas ir šiek tiek sutaupyti svorio. Kartu tai suteikia galimybę automobiliui turėti net du bagažo skyrius, tačiau vietos salone, žinoma, yra mažiau.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt