Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-09-22
Ar įmanoma gyventi be automobilio?

Ar įmanoma gyventi be automobilio?
Nors automobiliai ir palengvina judėjimą, užtikrina patogesnę bei  greitesnę kelionę, tačiau yra vieni didžiausių oro teršėjų visame pasaulyje. Atlikti tyrimai rodo, kad būtent pastarieji nulemia apie 25 proc. oro taršos, esančios Europoje. Statistika negailestinga – per pastaruosius 15 m. pasaulyje  išmetamas CO2 kiekis išaugo kone perpus ir tai dar ne pabaiga. 

Skatinant visuomenę prisidėti prie automobilių sukeliamos taršos mažinimo, rugsėjo 22-ąją minima Tarptautinė diena be automobilio, kurios metu šalies gyventojai raginami bent vieną dieną metuose atsisakyti nuosavo automobilio. Bet ar pakanka vienos dienos metuose, kad seniai nusistovėjęs požiūris ir įpročiai pasikeistų?

Gyvenimas be automobilio – įmanomas
 
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Automobilių inžinerijos katedros profesorius doc. dr. Vidas Žuraulis neabejoja, kad bet kuriame išsivysčiusios šalies mieste galima išsiversti be automobilio.
Čia gyvenimą palengvina viešasis transportas, itin populiarios  ir lengvai prieinamos pavežėjų paslaugos, dviračių, paspirtukų ir automobilių dalijimosi galimybės, ir, žinoma, judėjimas pėsčiomis.
 
„Kalbant apie žmones, gyvenančius atokiau nuo miesto centro, reikia suprasti,  kad jie patys pasirinko, kur gyventi, todėl turi būti nusiteikę susitvarkyti su kylančiais sunkumais. Tiems, kurie teisinasi, kad nepersėda ant dviračio dėl netinkamo ir šalto Lietuvos klimato, siūlau atkreipti dėmesį į Skandinavijos miestuose zujančius dviratininkus. Be to, judėjimas mieste dviračiu dažnu atveju padeda sutaupyti laiko, tereikia teisingai pasirinkti maršrutą“, – vardija V. Žuraulis.
 
Profesorius atkreipia dėmesį ir į tai, kad daliai žmonių atsisakyti automobilio vis dėl to itin sunku, nes tokiu atveju atsisakoma ir privatumo. Juk asmeniniame automobilyje galima klausytis patinkančios muzikos, susireguliuoti malonų klimatą, rinktis sau patogiausią maršrutą. 
 
„Automobilis suteikia komforto bei lankstumo galimybes. Atsisakyti visų šių privalumų kai kuriems nėra lengva, ypač tuomet, kai automobiliu dar reikia pavežti vaiką iki mokyklos ar darželio. Vokietijoje atlikti tyrimai rodo, kad kritinė degalų kaina, norint sumažinti judėjimą nuosavais automobiliais, turėtų būti pustrečio euro. Tačiau niekas tiksliai nežino, kaip tokiu atveju pasikeistų gyventojų elgsena“, – pasakoja docentas.
 
Ekologiškos transporto alternatyvos 
 
Profesoriaus teigimu, alternatyvų įprastam, vidaus degimo varikliu varomam automobiliui – gana daug, o jos visiems gerai žinomos. Pirmiausia reikia pasirinkti kokia kryptimi norima keistis, t.y. rinktis aplinkai draugiškesnį automobilį ar iš principo keisti judėjimo priemonę ar būdą. Benzinu ar dyzelinu varomą automobilį galima keisti į elektromobilį. Tiesa, pradinė jų kaina yra didelė, nuvažiuojamas atstumas viena baterijos įkrova ribotas, o krovimo trukmė ilga. Tačiau elektromobiliai Lietuvos gatvėse jau nėra naujiena, rinkoje atsiranda įvairesnių pasiūlymų, taigi situacija taip pat sparčiai keičiasi. 
 
„Tikrosios alternatyvos – ne persėdimas prie kito, kad ir gerokai modernesnio automobilio, o judėjimo įpročių pakeitimas. Čia pradėti galima ir nuo nedidelių dalykų – bent kartą per savaitę į darbą keliauti viešuoju transportu, o esant geram orui, dalį kelio eiti pėsčiomis. Dviratis taip pat turėtų būti skirtas ne tik maloniems savaitgalio pasivažinėjimams, bet ir kelionėms į darbą“, – siūlo V. Žuraulis.
 
VILNIUS TECH ekspertas, kaip vieną neišnaudotą alternatyvą įvardija keliones automobiliu po vieną. Jis neabejoja, kad daugiabučio laiptinėje atsirastų bent tu ar trys kaimynai, kuriems į darbą reikia judėti panašiu metu, panašia kryptimi, tad kyla klausimas – kodėl nesusikooperavus?
 
Vilniaus miesto infrastruktūra pritaikyta naudotis ekologišku transportu 
 
Anot V. Žuraulio, kalbant apie judėjimo dviračiais patogumą, Vilniaus miestas per pastaruosius metus gerokai patobulėjo. Tikriausiai kiekvienas pastebėjo jau ne tik miesto centrinėje dalyje, bet ir miegamuosiuose rajonuose atsiradusius dviračių takus. Nepaisant to, darbo dar tikrai reikia įdėti, kad judėjimas dviračiais ar paspirtukais būtų dar patogesnis, o svarbiausia – saugesnis. 
 
„Kalbant apie elektromobilių ir miesto infrastruktūrą, manau, kad kiek per anksti buvo pradėtos naikinti maršrutinio transporto juostų atkarpos, kuriomis gali judėti ir elektromobiliai. Didelės elektros energijos kainos bei dėl tiekimo laikinai stringanti ir brangstanti elektromobilių kaina kiek pristabdo šio ekologiško transporto plėtrą, todėl lengvatų mažinimas dar per ankstyvas. Vilniaus mieste rieda daugiau kaip pusė šalyje užregistruotų elektromobilių, todėl įkrovimo stotelių plėtra neturi būti stabdoma, o jau įrengtos stotelės privalo būti prižiūrimos“, – dėmesį atkreipia profesorius.
 
V. Žuraulis teigiamai vertina miesto greitųjų viešojo transporto maršrutų įdiegimą, nors ir tenka pastebėti, kad į grafikus įsprausti autobusų vairuotojai kartais važiuoja per daug agresyviai, o dėl to kenčia važiavimo komfortas, saugumas, greičiau dėvisi autobusai. 
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt