Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-02-09
Ar „Tesla“ šturvalas Europoje yra legalus? Ar automobilių vairai neprivalo būti apvalūs?

Ar „Tesla“ šturvalas Europoje yra legalus? Ar automobilių vairai neprivalo būti apvalūs?
 
Atnaujinti „Model S“ ir „Model X“ nustebino ne tik savo dinaminėmis charakteristikomis, bet ir vairais. „Tesla“ pristatė naują vairo dizainą, kuris daug labiau primena lėktuvo šturvalą. Daugeliui vairuotojų prie tokio automobilio valdymo įrenginio reikėtų priprasti, bet ar tokia vairo forma apskritai yra legali? Ir kodėl „Tesla“ pasirinko tokį sprendimą?
 
„Tesla“ tikriausiai nepristatytų tokio vairo, jei jis nebūtų legalus jos gimtojoje šalyje. Bet ar jis bus leidžiamas Europoje? Juk automobilių valdymo įrenginiai turi būti standartizuoti, kad į, pavyzdžiui, nuomotą automobilį atsisėdęs vairuotojas nepadarytų katastrofiškų klaidų.
 
Iš tikrųjų, tokia vairo forma yra leidžiama. Tiesą sakant, vairo forma nėra apibrėžiama apskritai - nurodoma tik tai, kad jis turi būti tvirtas. Aišku, už eismo saugumą atsakingos institucijos iš karto sureaguotų, jei koks gamintojas pasiūlytų automobilį vairuoti kompiuterio pele ar 2 eurų monetos dydžio vairu. Tačiau „Tesla“ vairas nėra jau toks beprotiškas ir yra lengvai suderinamas su taisyklinga rankų padėtimi.
 
Kodėl „Tesla“ sugalvojo naudoti tokį vairą?

Iš tikrųjų, atnaujinti „Model S“ ir „Model X“ nėra pirmieji „Tesla“ automobiliai su tokiais vairais. Tokie vairai matomi ir „Roadster“ bei „Cybertruck“ prototipuose. Tik kokiais privalumais pasižymi tokia forma?
 
 
 
„Tesla Roadster“ interjeras
©Steve Jurvetson (CC BY 2.0) | commons.wikimedia.org

Jau atsirado spėliojančių, kad įkvėpimo aviacijoje „Tesla“ ieško ne šiaip sau. Manoma, kad galbūt tokios formos vairai turės keletą paslėptų valdymo savybių. Pavyzdžiui, patraukus vairą atgal įsijungs „Roadster“ raketos ar pakils automobilio nosis.
 
Kita vertus, gali būti, kad „Tesla“ tiesiog nori išsiskirti ir ieško naujų formų. Tai - įdomus dizaino sprendimas ir mes apie jį kalbame. „Tesla“ nori, kad markės automobiliai būtų laikomi futuristiškais ir technologiškai pažangiais. Ir šia iš tikrųjų yra daug unikalių sprendimų. „Model S“ ir „Model X“ jau neteko ir pavarų pasirinkimo rankenėles, tai vairo sumažinimas buvo beveik logiškas žingsnis, pabrėžiantis tą minimalistinės estetikos dizainą.
 
Tačiau greičiausiai svarbiausia tokio minimalistinio vairo pasirinkimo priežastis yra mažėjanti jo svarba. „Tesla“ savotiškai pratina mus prie laikų, kai vairai automobiliuose nebus būtini ar bent jau bus naudojami rečiau. Tai - autonominės ateities šauklys. Mažesnis vairas palieka daugiau erdvės vairuotojo kojoms, neuždengia virš jo esančio ekrano. Kam tas didelis senamadiškas vairas, jei „Tesla“ siūlo autopilotą?
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt