Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-06
Ar žinojote, kad kartais automobilių saugumo bandymuose naudojami tikri žmonių kūnai?

Ar žinojote, kad kartais automobilių saugumo bandymuose naudojami tikri žmonių kūnai?
Automobilių saugumas yra nuolat gerinamas. Geresnės medžiagos, efektyviau smūgio jėgą paskirstančios konstrukcijos, saugumo sistemos - technologinė pažanga nuolat didina išgyvenimo šansus avarijos metu. Saugumo bandymai, kurių metu daužomi nauji automobiliai, taip pat yra labai svarbūs. Tačiau ar žinojote, kad kartais šiuose automobiliuose sėdi ne bandymų manekenai, o tikri žmonių kūnai?
 
Veino valstijos universitete (WSU) jau labai ilgą laiką vykdomi tokie bandymai. Ir tai iš tikrųjų nėra taip jau keista. WSU yra įsikūręs Detroite, kuris kadaise buvo JAV automobilių pramonės sostine. Dr. Lawrence'as Patrickas, kadaise dirbęs WSU, tapo tikru automobilių saugumo tyrimų pradininku. Jis pats tapo savo bandymų subjektu - ištvėrė ne vieną smūgį sunkia švytuokle tiesiai į krūtinę, dalyvavo net 400 intensyvaus stabdymo bandymuose. Patricko studentams sekėsi ne ką geriau - kartą mokslininkas rašė, kaip vienas jo studentas ištvėrė maždaug 454 kg smūgį į kelius.
 
Tai buvo audringasis septintasis dešimtmetis, tačiau ir tuomet žudyti studentus buvo nelegalu. Bet kaip ištirti kaukolės kietumą? Poveikį smegenims, kai automobilis dideliu greičiu rėžiasi į sieną? Tam reikėjo lavonų. Jų Patrickas gaudavo ne taip sunkiai, kaip galite įsivaizduoti - nemažai mokslo gerbėjų ir buvusių mokslininkų savo kūnus po mirties paaukodavo mokslui. Pirmąjį kūną Patrickas su savo studentais tiesiog švystelėjo į tuščią lifto šachtą, o tada išanalizavo kaukolei padarytą žalą.
 
Kūnai buvo tvirtinami specialiose konstrukcijose, kurios leisdavo įsibėgėti iki didžiulio greičio, o tada staigiai stabdyti. Mirusiųjų galvos kratėsi į visas puses, o mokslininkai matavo pažeidimus ir juos bandė susieti su automobilio greičiu, dinamika susidūrimo metu ir konstrukcija. Mokslininkams pavyko sukurti vadinamąją WSU atsparumo kreivę, kuri iki šiol naudojama apskaičiuoti jėgoms, kurios sukeltų galvos traumas automobilio avarijos metu.
 
Geriausiais laikais Patrickas kiekvieną mėnesį eksperimentuodavo vis su nauju kūnu. Jie buvo mėtomi, trankomi ir kratomi. Tačiau su laiku tinkamų kūnų vis mažėjo. Taip nutiko ne todėl, kad žmonės po mirties nenorėjo būti naudojami eksperimentams. Tiesiog medicinos pažanga lėmė, kad daugelis paaukojamų kūnų buvo pakankamai seni - per seni, kad būtų naudojami kaip vidutinio amžiaus keleiviai. Tačiau tai pastūmėjo tik dar vieną pasiekimą - WSU sukūrė daugkartinį bandymų manekeną.
 
Kūnai saugumo bandymuose naudojami iki šiol. Jie yra apvyniojami ir visiškai uždengiami gerbiant jų privatumą ir orumą. Tačiau šiandien tai vyksta kur kas rečiau. Įprasti saugumo bandymai, kurių metu tikrinami atskiri modeliai, vyksta su paprastais bandymų manekenais. O štai moksliniai tyrimai kartais dar pareikalauja ir tikrų paaukotų žmonių kūnų.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovimo lizdo vieta Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovim 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt