Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-21
Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių, kuo odinės sėdynės yra blogai?


 
Oda ilgai buvo laikoma prabangos ir kokybės ženklu. Tai - natūrali medžiaga, todėl jai apdirbti reikia ypatingų įgūdžių. Tačiau, žinoma, oda nėra veganiškas produktas, todėl dabar naujos mados keičia automobilių pramonės kryptį.
 
Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių? Nes vienas iš „Tesla“ akcininkų yra PETA. Taip, supratote teisingai - nepriklausoma kontroversiška už gyvūnų teises kovojanti organizacija yra viena iš investuotojų į „Tesla“ ir tai neišvengiamai daro įtaką garsiojo elektromobilių gamintojo sprendimams.
 
Tačiau nereikėtų dėl odos atsisakymo kaltinti tik PETA. Odinio salono nesurasite ir „Volkswagen ID. 3“, ir „ Ford Mustang Mach-E“, ir visuose „Polestar“ modeliuose. Kodėl? Nes gamintojai siekia sumažinti savo poveikį aplinkai. Kad ir kaip ironiškai tai skambėtų, sintetinių medžiagų gamyba į aplinką išskiria nepalyginamai mažiau žalingų dujų nei odos pramonė. Dar daugiau - sintetines medžiagas galima pagaminti ir visai be CO2 ar metano emisijų, jei tik bus pasitelkta atsinaujinanti saulės, vėjo ar vandens energija. Tuo tarpu karvės skleidžia dujas į kairę ir į dešinę ir nieko su jomis nepadarysi.
 
Daugelis gamintojų siūlo veganiškas odos alternatyvas. „Ferrari“ siūlo „Mycro Prestige“, „Toyota“ sukūrė „SofTex“, o „Mercedes-Benz“ savo salonus aptraukia „Artico“ medžiaga. Tai - sintetiniai produktai, kurie yra priimtinesni veganams, o gamintojams patinka dėl to, kad yra pigesni apdirbti. Problema, žinoma, yra tai, kad natūrali oda gali suirti gamtoje (nebent bus apdorota specifiniais chemikalais, kurie iš esmės sustabdys jos irimą), tuo tarpu poliesteris ir kitos sintetinės medžiagos yra gerokai ilgiau.

 
Oda yra natūrali medžiaga, bet jos apdirbimas gali būti ir labai nenatūralus
©Gerard Kamberg 47 (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Kuo oda tokia jau bloga? Daug kuo ir niekuo. Visų pirma, ji yra brangi. Gyvūnus nuolat puola vabzdžiai, jie kasosi į medžius, susižeidžia į tvoras. Taip atsiranda defektai, kurių gamintojai nenori. Taigi, didelių odos lakštų be defektų nėra tiek jau daug, todėl jie yra brangūs. Oda yra apdorojama aplinkai kenksmingais chemikalais. Vėlgi, nebūtinai - ją galima dažyti daržovių pigmentais ir apsaugoti natūraliais konservantais bei kondicionieriais. Tačiau jei tai daroma natūraliai, oda bus brangesnė. Galiausiai, PETA skaičiuoja, kad gyvulininkystė yra atsakinga už 14-18% visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Vėlgi, dėl to galima kaltinti tik uždarose perpildytose fermose auginamas karves (aišku, jų šeimininkus), nes tos, kurios ganosi pievose, patenka į uždaras fotosintezės sistemas.
 
Kai kurie gamintojai taip pat siūlo ir organiškai skambančias natūralios odos alternatyvas. Būtent - ne organines, o organiškai skambančias. Štai „Volkswagen ID Roomzz“ koncepto salonas buvo aptrauktas „obuolių oda“. Skamba natūraliai, tiesa? Na, šioje medžiagoje yra obuolių odelių skaidulų, likusių po sulčių spaudimo, tačiau jos yra sumaišytos su poliuretanu. Tuo tarpu „Bentley EXP 100GT“ koncepto salonas yra papuoštas „vynuogių oda“, pagaminta iš sintetinių medžiagų ir šiek tiek vyndarystės atliekų.
 
 
„Volkswagen ID Roomzz“ interjeras
©Gamintojo nuotrauka
 
Kiti gamintojai giriasi, kad jų automobilių salonai yra pagaminti iš perdirbto plastiko. Klausimas tik vienas - ar tas plastikas bus dar kartą perdirbtas, kai automobilis prieis savo gyvenimo pabaigą? Tai - mažai kam svarbu, kai gamintojai gali užsidirbti reklamuodami veganiškus salonus, o žmonės gali jaustis šiek tiek geriau neprisidėdami prie aplinkos taršos. Na, bent jau nežiūrint į didesnį paveikslą.
 
O aplinka susirūpinę gamintojai atsisakę natūralios odos galės sutaupyti. Kartu jų gamybos procesų emisijos atrodys šiek tiek geriau.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
„Nuviliantis“ - Elonui Muskui nepatinka Gateso požiūris ar pirmojo   
Išgirskite - „Volkswagen“ atskleidė, kokį garsą skleis ID.3  
323 kilometrai - „Porsche Taycan“ ekonomijos bandyme pasirodė tiesio  
„Cybertruck“ bus geras elektromobilis, bet jis nebus toks geras pika  
Mintyse jau palaidojote mechanines transmisijas? „Porsche“ nustebino  
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim  
Pasitrauk į šalį, „Chiron“ - „Koenigsegg“ pagerino 0-400-0 km/val. r  
Atnaujintas legendinis automobilių prabangos simbolis  
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu  
Biudžetinis „Bugatti Veyron“: entuziastas Floridoje parduoda apsimet  
Bugatti Chiron pasiekė rekordinį 490 km/val. greitį, bet automobilio  
Mechaninės transmisijos greitai išnyks? 3 ženklai, rodantys, kad tai  
Jaguar patiria milijardinius nuostolius, bet ruošia tokius elektromo  
Protingas ar kvailas sprendimas? Audi šalia Tesla įkrovimo stotelių   
„Koenigsegg“ įsižeidė dėl parduodamo diktatoriaus sūnaus „One:1“ kai  
Audi paviešino tokią elektromobilio reklamą, kad net konkurentai sus  
5 įprastų dalykų Bugatti Chiron savininkai negali daryti. Brangus au  
„Porsche“ pasirengusi su naujuoju „Taycan“ aplenkti visus, net ir „T  
Neįprastas vaizdas elektromobiliuose - kodėl „Jaguar I-Pace“ turi to  
Naujasis „Porsche 911“ pats kovos su akvaplanavimu - kaip tai bus pa  
VIDEO
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt