Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-21
Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių, kuo odinės sėdynės yra blogai?

Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių, kuo odinės sėdynės yra blogai?
 
Oda ilgai buvo laikoma prabangos ir kokybės ženklu. Tai - natūrali medžiaga, todėl jai apdirbti reikia ypatingų įgūdžių. Tačiau, žinoma, oda nėra veganiškas produktas, todėl dabar naujos mados keičia automobilių pramonės kryptį.
 
Ar žinote, kodėl „Tesla“ nesiūlo įsigyti odinių sėdynių? Nes vienas iš „Tesla“ akcininkų yra PETA. Taip, supratote teisingai - nepriklausoma kontroversiška už gyvūnų teises kovojanti organizacija yra viena iš investuotojų į „Tesla“ ir tai neišvengiamai daro įtaką garsiojo elektromobilių gamintojo sprendimams.
 
Tačiau nereikėtų dėl odos atsisakymo kaltinti tik PETA. Odinio salono nesurasite ir „Volkswagen ID. 3“, ir „ Ford Mustang Mach-E“, ir visuose „Polestar“ modeliuose. Kodėl? Nes gamintojai siekia sumažinti savo poveikį aplinkai. Kad ir kaip ironiškai tai skambėtų, sintetinių medžiagų gamyba į aplinką išskiria nepalyginamai mažiau žalingų dujų nei odos pramonė. Dar daugiau - sintetines medžiagas galima pagaminti ir visai be CO2 ar metano emisijų, jei tik bus pasitelkta atsinaujinanti saulės, vėjo ar vandens energija. Tuo tarpu karvės skleidžia dujas į kairę ir į dešinę ir nieko su jomis nepadarysi.
 
Daugelis gamintojų siūlo veganiškas odos alternatyvas. „Ferrari“ siūlo „Mycro Prestige“, „Toyota“ sukūrė „SofTex“, o „Mercedes-Benz“ savo salonus aptraukia „Artico“ medžiaga. Tai - sintetiniai produktai, kurie yra priimtinesni veganams, o gamintojams patinka dėl to, kad yra pigesni apdirbti. Problema, žinoma, yra tai, kad natūrali oda gali suirti gamtoje (nebent bus apdorota specifiniais chemikalais, kurie iš esmės sustabdys jos irimą), tuo tarpu poliesteris ir kitos sintetinės medžiagos yra gerokai ilgiau.

 
Oda yra natūrali medžiaga, bet jos apdirbimas gali būti ir labai nenatūralus
©Gerard Kamberg 47 (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Kuo oda tokia jau bloga? Daug kuo ir niekuo. Visų pirma, ji yra brangi. Gyvūnus nuolat puola vabzdžiai, jie kasosi į medžius, susižeidžia į tvoras. Taip atsiranda defektai, kurių gamintojai nenori. Taigi, didelių odos lakštų be defektų nėra tiek jau daug, todėl jie yra brangūs. Oda yra apdorojama aplinkai kenksmingais chemikalais. Vėlgi, nebūtinai - ją galima dažyti daržovių pigmentais ir apsaugoti natūraliais konservantais bei kondicionieriais. Tačiau jei tai daroma natūraliai, oda bus brangesnė. Galiausiai, PETA skaičiuoja, kad gyvulininkystė yra atsakinga už 14-18% visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Vėlgi, dėl to galima kaltinti tik uždarose perpildytose fermose auginamas karves (aišku, jų šeimininkus), nes tos, kurios ganosi pievose, patenka į uždaras fotosintezės sistemas.
 
Kai kurie gamintojai taip pat siūlo ir organiškai skambančias natūralios odos alternatyvas. Būtent - ne organines, o organiškai skambančias. Štai „Volkswagen ID Roomzz“ koncepto salonas buvo aptrauktas „obuolių oda“. Skamba natūraliai, tiesa? Na, šioje medžiagoje yra obuolių odelių skaidulų, likusių po sulčių spaudimo, tačiau jos yra sumaišytos su poliuretanu. Tuo tarpu „Bentley EXP 100GT“ koncepto salonas yra papuoštas „vynuogių oda“, pagaminta iš sintetinių medžiagų ir šiek tiek vyndarystės atliekų.
 
 
„Volkswagen ID Roomzz“ interjeras
©Gamintojo nuotrauka
 
Kiti gamintojai giriasi, kad jų automobilių salonai yra pagaminti iš perdirbto plastiko. Klausimas tik vienas - ar tas plastikas bus dar kartą perdirbtas, kai automobilis prieis savo gyvenimo pabaigą? Tai - mažai kam svarbu, kai gamintojai gali užsidirbti reklamuodami veganiškus salonus, o žmonės gali jaustis šiek tiek geriau neprisidėdami prie aplinkos taršos. Na, bent jau nežiūrint į didesnį paveikslą.
 
O aplinka susirūpinę gamintojai atsisakę natūralios odos galės sutaupyti. Kartu jų gamybos procesų emisijos atrodys šiek tiek geriau.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viską Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų? Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviai Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairo Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga „Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti? Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumai Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt