Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-10-02
Ateities miestai: kaip vairuosime, judėsime ir gyvensime 2030 m.?

Ateities miestai: kaip vairuosime, judėsime ir gyvensime 2030 m.?
Kaunas tvarkosi, Panevėžys atsinaujina, o Vilnius nuolat plečiasi. Tačiau netrukus kiekvienam jų teks ne tik atnaujinti infrastruktūrą, bet ir prisitaikyti prie technologinių pokyčių. Kaip atrodys rytojaus miestas ir kuo jis skirsis nuo šiandieninio? 

Mokslinės fantastikos tikėtis nereikėtų

Urbanistas, įmonės „Pupa – strateginė urbanistika“ vadovas Tadas Jonauskis, teigia, jog galvodami apie ateities miestus dažnai įsivaizduojame mokslinę fantastiką, bet pamirštame, ko jų gyventojams norisi labiausiai. 

„Į galvą šauna nematytų transporto priemonių, bepiločių dronų, virtualios realybės vaizdai. Tačiau 2030 m. miestuose vis dar gyvens tikri žmonės, labiausiai susirūpinę savo buitimi. Todėl pagrindinis poreikis ir toliau bus patogumas – erdvės, kuriomis būtų lengva ir malonu judėti“, – pasakoja T. Jonauskis. 

Anot specialisto, Lietuvos miestai šiandien per mažai dėmesio skiria žaliosioms erdvėms – pėsčiųjų alėjų, apaugintų medžiais, visoje šalyje tėra kelios, o ir iki parkų daugumai miestiečių tenka įveikti kelis ar keliolika kilometrų. 

„Ateities mieste prioritetas bus teikiamas greitam judėjimui – ar tai būtų mašina, ar viešuoju transportu, ar dviračiais, kurių populiarumas neišvengiamai kils, – bet tai tikrai nereiškia, jog patys žmonės nebeleis laiko mieste. Greičiau atvirkščiai, miestiečiai ieško ir toliau ieškos, kur paskaityti knygą, išgerti kavos ar tiesiog pabūti gamtoje. Tik pažiūrėkite į Bernardinų sodą – akivaizdu, kad poreikis tokiai erdvei milžiniškas“, – neabejoja „Pupa“ vadovas. 

Būtina mažinti automobilių srautus

JAV įmonės „a.lot parking“ įkūrėjas Ričardas Čapas į miestų pasikeitimus žvelgia pirmiausia per transporto sistemos reformavimą. Anot jo, šiandien besiplečiančių miestų administracijos dažnai pakankamai neįvertina fakto, kad daugiau žmonių reiškia ir daugiau mašinų. 

„Apie 20 proc. kamščių miestuose sudaromi vairuotojų, ieškančių, kur pasistatyti automobilį. Jau kalbame apie save vairuojančius automobilius, o iki šiol ieškodami vietos prisiparkuoti ilgai sukame ratus. Šiandien jau galime mokėti žinute, rasti laisvas vietas programėle, nuskaityti automobilio numerius, tačiau tai pritaikant praktiškai privalo atsirasti pačių žmonių noras. Juk modernizuoti miestą reiškia optimizuoti transporto sistemas, o tam reikia kažkaip sumažinti nereikalingų automobilių srautą“, – teigia R. Čapas. 

Su tuo sutinka ir urbanistas T. Jonauskis. „Augantys miestai pritraukia didelį žmonių kiekį ir susiduria su iššūkiu, kaip neperkrauti transporto sistemos. Lietuvos miestų teritorija plečiasi, bet juose gyventojų nedaugėja – žmonės kuriasi priemiesčiuose, kur neturi pakankamai kasdienių paslaugų, todėl kasdien vis tiek turi važiuoti „į miestą“. Taip susidaro dideli bereikalingi mašinų srautai“, – aiškina urbanistas. 

Ragina miestus domėtis naujomis technologijomis

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius ragina ateičiai besiruošiančius miestus priimti faktą, jog tik inovacijų diegimas gali išspręsti dalį miestuose vis daugiau laiko kainuojančių problemų. 

„Netolimos ateities miestas turės daugybę krovimo stotelių elektromobiliams, gerokai pažangesnę rūšiavimo sistemą, įvairiausias stebėjimo ir greičio matavimo sistemas, užtikrinančias viešą tvarką ne tik keliose vietose, bet visame mieste. Taip pat saugesnį gatvių apšvietimą ir nuolat skraidančius dronus bei robotus, pristatančius siuntas. Norėdamos greičiau žengti į naują miesto gyvenimo etapą savivaldybės privalo domėtis technologijomis“, – neabejoja K. Šetkus. 

Tiesa, daugelis šių technologijų gali likti nepastebėtos. Viešosios erdvės, anot ekspertų, atrodys visiškai priešingai nei filmuose. „Šiuolaikiškas miestas yra tas, kuriame patogu būti. Jame ne tik yra galimybė dirbti, bet ir pramogauti, domėtis kultūra. Jame negaišti laiko kamštyje, bet gali be didelių iššūkių judėti dviračiu, būti lauke, rasti erdvės susitikimui su draugais. Technologijos neužims centro, o tyliai padės įgyvendinti žalio, ramaus ir tuo pačiu greito miesto viziją“, – teigia T. Jonauskis. 

Plačiau šias temas ekspertai pristatys Ūkio ministerijos ir MITA organizuojamame Vilniaus inovacijų forume „Innovation Drift“ spalio 12-13 dienomis. Inovacijų savaitės metu vykstantis renginys finansuojamas Europos sąjungos regioninės plėtros fondo lėšomis. Vienas didžiausių Baltijos jūros regione vykstančių renginių ateities tema šiemet atveš daugiau kaip penkiasdešimt mokslininkų, verslininkų ir futurologų, pristatysiančių naujausias inovacijas bei jų keliamus iššūkius. 
 
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt