Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-10-04
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo

Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
Automobilių dizainas keičiasi panašiu principu kaip ir drabužių, pastatų ar kitų daiktų išvaizda. Kiekvienam laikotarpiui galima pritaikyti specifines tendencijas, kurios laikui bėgant išnyksta, o po kelių dešimtmečių dalis jų grįžta arba būna pamirštamos visam laikui.

Interjere – technologijų įtaka

Automobilių dizaine didelį vaidmenį vaidina technologijos. Jeigu 1980-aisiais automobilio centrinėje konsolėje būdavo keli mygtukai radijo įjungimui bei ventiliacijos padėties nustatymui, tai pirmajame šio amžiaus dešimtmetyje jų kiekis padidėjo dešimtimis kartų. Didėjant įvairių funkcijų kiekiui, kiekvienos jų valdymui reikalingas atskiras mygtukas, o išpopuliarėjus telefonams, kai kurie gamintojai įterpdavo visą skaičių klaviatūrą.

Šiandien vyksta atvirkštinė tendencija – mygtukų skaičius automobiliuose mažėja. Daugelio funkcijų valdymas persikelia į ekranus, o mygtukai dažniau tampa tik interjero dizaino elementu . Pavyzdžiui, „Peugeot 3008“ pianiną primenantis subtilus mygtukų išdėstymas buvo įvertintas daugybėje dizaino konkursų, tarp jų ir prestižinio „Red Dot“ bei „Lietuvos metų automobilio 2017“. Šiame modelyje mygtukai įmontuoti taip išmaniai, kad jų praktiškai nesimato ir žvelgiant į centrinę konsolę iš toliau, jie atrodo tik kaip originalus dizaino elementas.

Suderinti praktiškumą ir ekonomiją

Automobilio išorėje dizaineriai turi dar daugiau iššūkių, o prie jų sprendimų prisijungia ir inžinieriai. Padidinto pravažumo automobilių populiarumas auga valandomis, tačiau panašiu tempu griežtėja ir ekologijos reikalavimai. Ne paslaptis, kad būtent didelį, aukštą ir galingą automobilį priversti vartoti mažai degalų yra labai sudėtinga.

Čia receptai yra labai įvairūs: nuo nedidelio darbinio tūrio variklių su turbinomis montavimo iki minimalų oro pasipriešinimą turinčio kėbulo, kas paverčia padidinto pravažumo automobilį ne tokiu ir patikimu kelionėse sunkiai įveikiamais keliais. Juk vienas esminių automobilio elementų prastame kelyje yra atstumas nuo žemės iki žemiausios kėbulo dalies (dar vadinamas prošvaisa) – būtent jo dydis riboja galimybę įveikti įvairaus aukščio kliūtis.

„Peugeot“ šioje srityje pasielgė kitaip nei daugelis gamintojų, mažinančių atstumą tarp žemės ir kėbulo vardan aerodinamikos. Prancūzai naujųjų krosoverių 3008 ir 5008 prošvaisą išlaikė aukštą, tačiau paliko tik du varančiuosius ratus. Kad su tokia komponuote įmanoma pasiekti aukštų rezultatų, „Peugeot“ įrodo Dakaro ralyje, kur pastaraisiais metais įmonės gaminamiems dviem ratais varomiems visureigiams nėra lygių.


Anot „Peugeot“, krosoveriams dviejų varančių ratų pakanka: saugumas ir pravažumas mieste nuo to nesumažėja, o prastame kelyje gelbėja didelė prošvaisa bei išmanios elektroninės galios perdavimo į ratus sistemos.

Didelė įtaka pasirinkimui

Dizainas turi didelę įtaką automobilio pasirinkimui – tą patvirtins bet kuris pardavėjas. Būtent išvaizda neretai nulemia spontaniškus pirkinius ir, nors automobilių srityje tokių yra mažiau nei kitose, dizainas čia turi didelę įtaką.

Su tokiu teiginiu sutinka „Peugeot 3008“ automobilį vairuojantis Žydrūnas Savickas. Jo manymu, dizainas yra svarbus daugeliui žmonių – juk būtent automobilio išorė pirma patraukia dėmesį, o laikas nagrinėti techninius parametrus ateina vėliau.

Galiūnas pabrėžia, jog dizainas yra individualus dalykas ir tai, kas patinka vieniems, gali nebūti patrauklu kitiems.


„Man pačiam tiek kalbant apie pasirenkamus automobilius, tiek kitose srityse, niekada nebūna svarbi kitų nuomonė – man svarbi mano nuomonė. Aš nelabai vertinu žmones pagal jų vairuojamus automobilius. Man tai niekada nebuvo numeris vienas – kažkokio specifinio automobilio vairavimas tik dėl statuso man nelabai suprantamas“, - savo požiūrį aiškina stipriausias pasaulio žmogus.

Ateityje – nauji iššūkiai

Automobilių dizaineriams jau dabar tenka spręsti įvairius uždavinius, kaip įkomponuoti naujausias technologijas. Pavyzdžiui, kaip įrengti savavaldžių automobilių interjerą?

Dabar bandomi koncepciniai modeliai, kuriuose pagrindiniai valdymo prietaisai kaip vairas, pedalai ar pavarų svirtis gali arba būti prieinami vairuotojui, arba pasislėpti taip, kad automobilio salonas primintų svetainę su keliais foteliais.

Panašus principas buvo pritaikytas 2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje pristatytame „Peugeot Instinct“ koncepciniame modelyje. Automobilis gali būti valdomas vairuotojo arba keliauti autonomiškai ir pagal keleivių nuotaiką pritaikyti sėdynių konfigūracijas, apšvietimą ir važiavimo režimą.
 
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt