Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-10-04
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo

Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
Automobilių dizainas keičiasi panašiu principu kaip ir drabužių, pastatų ar kitų daiktų išvaizda. Kiekvienam laikotarpiui galima pritaikyti specifines tendencijas, kurios laikui bėgant išnyksta, o po kelių dešimtmečių dalis jų grįžta arba būna pamirštamos visam laikui.

Interjere – technologijų įtaka

Automobilių dizaine didelį vaidmenį vaidina technologijos. Jeigu 1980-aisiais automobilio centrinėje konsolėje būdavo keli mygtukai radijo įjungimui bei ventiliacijos padėties nustatymui, tai pirmajame šio amžiaus dešimtmetyje jų kiekis padidėjo dešimtimis kartų. Didėjant įvairių funkcijų kiekiui, kiekvienos jų valdymui reikalingas atskiras mygtukas, o išpopuliarėjus telefonams, kai kurie gamintojai įterpdavo visą skaičių klaviatūrą.

Šiandien vyksta atvirkštinė tendencija – mygtukų skaičius automobiliuose mažėja. Daugelio funkcijų valdymas persikelia į ekranus, o mygtukai dažniau tampa tik interjero dizaino elementu. Pavyzdžiui, „Peugeot 3008“ pianiną primenantis subtilus mygtukų išdėstymas buvo įvertintas daugybėje dizaino konkursų, tarp jų ir prestižinio „Red Dot“ bei „Lietuvos metų automobilio 2017“. Šiame modelyje mygtukai įmontuoti taip išmaniai, kad jų praktiškai nesimato ir žvelgiant į centrinę konsolę iš toliau, jie atrodo tik kaip originalus dizaino elementas.

Suderinti praktiškumą ir ekonomiją

Automobilio išorėje dizaineriai turi dar daugiau iššūkių, o prie jų sprendimų prisijungia ir inžinieriai. Padidinto pravažumo automobilių populiarumas auga valandomis, tačiau panašiu tempu griežtėja ir ekologijos reikalavimai. Ne paslaptis, kad būtent didelį, aukštą ir galingą automobilį priversti vartoti mažai degalų yra labai sudėtinga.

Čia receptai yra labai įvairūs: nuo nedidelio darbinio tūrio variklių su turbinomis montavimo iki minimalų oro pasipriešinimą turinčio kėbulo, kas paverčia padidinto pravažumo automobilį ne tokiu ir patikimu kelionėse sunkiai įveikiamais keliais. Juk vienas esminių automobilio elementų prastame kelyje yra atstumas nuo žemės iki žemiausios kėbulo dalies (dar vadinamas prošvaisa) – būtent jo dydis riboja galimybę įveikti įvairaus aukščio kliūtis.

„Peugeot“ šioje srityje pasielgė kitaip nei daugelis gamintojų, mažinančių atstumą tarp žemės ir kėbulo vardan aerodinamikos. Prancūzai naujųjų krosoverių 3008 ir 5008 prošvaisą išlaikė aukštą, tačiau paliko tik du varančiuosius ratus. Kad su tokia komponuote įmanoma pasiekti aukštų rezultatų, „Peugeot“ įrodo Dakaro ralyje, kur pastaraisiais metais įmonės gaminamiems dviem ratais varomiems visureigiams nėra lygių.


Anot „Peugeot“, krosoveriams dviejų varančių ratų pakanka: saugumas ir pravažumas mieste nuo to nesumažėja, o prastame kelyje gelbėja didelė prošvaisa bei išmanios elektroninės galios perdavimo į ratus sistemos.

Didelė įtaka pasirinkimui

Dizainas turi didelę įtaką automobilio pasirinkimui – tą patvirtins bet kuris pardavėjas. Būtent išvaizda neretai nulemia spontaniškus pirkinius ir, nors automobilių srityje tokių yra mažiau nei kitose, dizainas čia turi didelę įtaką.

Su tokiu teiginiu sutinka „Peugeot 3008“ automobilį vairuojantis Žydrūnas Savickas. Jo manymu, dizainas yra svarbus daugeliui žmonių – juk būtent automobilio išorė pirma patraukia dėmesį, o laikas nagrinėti techninius parametrus ateina vėliau.

Galiūnas pabrėžia, jog dizainas yra individualus dalykas ir tai, kas patinka vieniems, gali nebūti patrauklu kitiems.


„Man pačiam tiek kalbant apie pasirenkamus automobilius, tiek kitose srityse, niekada nebūna svarbi kitų nuomonė – man svarbi mano nuomonė. Aš nelabai vertinu žmones pagal jų vairuojamus automobilius. Man tai niekada nebuvo numeris vienas – kažkokio specifinio automobilio vairavimas tik dėl statuso man nelabai suprantamas“, - savo požiūrį aiškina stipriausias pasaulio žmogus.

Ateityje – nauji iššūkiai

Automobilių dizaineriams jau dabar tenka spręsti įvairius uždavinius, kaip įkomponuoti naujausias technologijas. Pavyzdžiui, kaip įrengti savavaldžių automobilių interjerą?

Dabar bandomi koncepciniai modeliai, kuriuose pagrindiniai valdymo prietaisai kaip vairas, pedalai ar pavarų svirtis gali arba būti prieinami vairuotojui, arba pasislėpti taip, kad automobilio salonas primintų svetainę su keliais foteliais.

Panašus principas buvo pritaikytas 2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje pristatytame „Peugeot Instinct“ koncepciniame modelyje. Automobilis gali būti valdomas vairuotojo arba keliauti autonomiškai ir pagal keleivių nuotaiką pritaikyti sėdynių konfigūracijas, apšvietimą ir važiavimo režimą.
 
Susiję straipsniai
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt