Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-12-03
Automobilių gamintojai siekia išsiskirti: siūlo vis daugiau pilkos spalvos alternatyvų

Automobilių gamintojai siekia išsiskirti: siūlo vis daugiau pilkos spalvos alternatyvų
Kas sieja asfaltą, šaligatvius ir automobilius? Pilka spalva. Beveik kas trečias Lietuvoje parduodamas naujas automobilis yra pilkas, kas ketvirtas – baltas, o vienas iš šešių – juodas. Šiomis spalvomis nudažyti maždaug du trečdaliai mūsų šalyje parduodamų naujų automobilių. Kodėl taip yra?

Veikia klimatas ir gamintojas

Gatvėse matomų automobilių spalvoms didelės įtakos turi klimatas. Ne be reikalo Ispanijoje, Graikijoje ir kituose kraštuose, kuriuose didžiąją metų dalį kepina saulė, populiariausi balti automobiliai. Šviesūs atspalviai atspindi šviesą ir salonas mažiau įkaista. Šiauriniuose kraštuose priešingai – populiaresni tamsūs, tokiai aplinkai geriau pritaikyti atspalviai: pilkšvi, tamsiai mėlyni ar juodi.

Pilka ir visos jos atmainos (sidabrinė, šviesiai pilka, tamsiai pilka ir t. t.) turi ir kitą svarbų elementą – praktiškumą. Tokiose šalyse kaip Lietuva, kurioje gatvės retai būna sausos, pilka spalva leidžia ilgiau džiaugtis nuplautu automobiliu, nes purvas matyti mažiau . Visiška priešingybė – ryškūs raudoni, mėlyni atspalviai, toks išvažiavęs iš plovyklos švarus būna neilgai.


Spalvos taip pat skiriasi pagal automobilį – maži hečbekai ar krosoveriai dažniau būna ryškesni, o „Premium“ segmento modeliai – juodi, Lietuvoje tokių kas trečias. Komercinių automobilių rinkoje dominuoja balta spalva, priežastis paprasta – taip nudažytas kėbulas neretai būna pigesnis.

Tendencijos panašios visame pasaulyje: pilki atspalviai populiarūs visuose žemynuose, o balti, juodi ir pilkšvi automobiliai sudaro daugiau nei du trečdalius viso transporto parko.

Įvairovė didėja

Naujų automobilių pardavimas auga, tačiau pirkėjų įpročiai nesikeičia: palyginti 2014 ir 2018 metus, pilkos spalvos populiarumas tik išaugo, o rudos – sumažėjo. Visos kitos išlaiko stabilią rinkos dalį.

Pirkėjų įpročius pamažu keisti bando gamintojai. Daugelis jų siūlo apie 10 išorės spalvų paletę, tačiau pastaraisiais metais dažymo būdų gerokai padaugėjo. Kai kuriuos automobilius galima dažyti dviem atspalviais, pavyzdžiui, stogą juodai, likusias kėbulo dalis – mėlynai. „Peugeot“ sportinės gamos GTi modeliams rekomenduoja šviesią priekinę kėbulo dalį, o galinę  – juodą.

Pati spalvų paletė irgi tobulėja. Daugelis gamintojų vis dar siūlo juodą, baltą ir kelis pilkus atspalvius, tačiau standartinėmis automobilių spalvomis, matomomis reklaminiuose bukletuose ir prekybos salonuose, vis dažniau tampa žalia, mėlyna ar  raudona. Pavyzdžiui, didelio visureigio „Peugeot 5008“ pagrindinė yra solidi žalsvai melsva „Emerald Crystal“, mažesnio 3008 – ruda „Cuprite“, o neseniai pristatyto ketverių durų kupė 508 – raudona.


Cuprite spalva

„Premium“ gamintojai šioje srityje konservatyvesni, pavyzdžiui, „Audi“, „Mercedes-Benz“ bei „Volvo“ dažnai reklamuojami pilki, o BMW spalvų gama keičiasi pagal konkretų modelį: maži automobiliai spalvingesni, o dideli ir solidūs – tamsesni. „Lexus“ flagmanai LS sedanai neretai rodomi balti arba tamsiai mėlyni.

Svarbus, bet ne svarbiausias

Ar automobilio spalvai daug dėmesio skiria žymūs žmonės? Stipriausiu pasaulio žmogumi tituluojamas Žydrūnas Savickas šiemet vairavo baltos spalvos „Peugeot 5008“ visureigį, dar anksčiau turėjo rudą modelį ir teigia, kad automobilio išvaizdai skiria daug dėmesio. Tiesa, prioritetų sąraše ji nėra pirmoje vietoje.

„Automobilis turi būti gražus, patikti pačiam. Taip pat ir vidus – jame praleidi nemažai laiko, tad kažkokios nepatinkančios detalės neturi erzinti. Spalva svarbi kaip ir ratlankiai – didesni man visada atrodė gražiau, o ir automobilis važiuoja su jais gerai. Svarbiausia, kad dėl grožio nereikėtų aukoti komforto“, – teigia galiūnas.

Vyro manymu, neišvaizdus automobilis labai greitai nusibosta, o tuomet važiavimas neteikia malonumo. Juk jis perkamas ne trumpam laikui – dažniausiai 3–5 metams, tad turėtų išlikti patrauklus visą laikotarpį. 

Praktiškumas Ž. Savickui taip pat svarbus, tačiau kiekvieną dieną per šimtą kilometrų automobiliu įveikiantis vyras supranta, kad ilgai jį švarų išlaikyti sudėtinga, o plauti kas antrą dieną tiesiog neapsimoka. Tačiau neišsiskiriančios spalvos jo automobilių parke vargu ar kada atsiras.
 
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt