Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-08-01
Automobilių inžinerijos genijus – Colinas Chapmanas

Automobilių inžinerijos genijus – Colinas Chapmanas
Geriausiu visų laikų vesternu yra vadinamas Sergio Leone filmas „Il buono, il brutto, il cattivo“, lietuviškai verčiamas kaip „Geras, blogas ir šlykštus“. Trys pagrindiniai filmo herojai atitinka tris būdvardžius, esančius jo pavadinime. Tie trys būdvardžiai idealiai apibūdina ir vieną žymiausių automobilių pasaulio figūrų XX amžiuje – Coliną Chapmaną.

Daug kas šio brito nemėgo, kai kurie jį dievino, o dalis tiesiog šlykštėjosi jo būdu ir pasipūtimu, tačiau 1928-1982 metais gyvenusio vyro išradimai bei įtaka inžinerijoje, versle ir kitose veiklose išliko iki šių dienų.

Ne šiame portale skaitytumėte straipsnį apie Chapmaną, jeigu jis nebūtų susijęs su automobiliais, o labiausiai – su automobilių sportu. Pirmasis žymesnis jo darbas buvo 1948-aisiais, kuomet jis modifikavo „Austin 7“ automobilį ir pavadino jį „Lotus Mk1“. Juo dalyvavo varžybose, kelias laimėjo ir gautus pinigus išleido Mk2 kūrimui, po kurio atėjo eilė Mk3 ir taip toliau, o 1952-aisiais britas pamatė, kad tuo galima užsiimti rimčiau ir pavertė tobulinimą pagrindine veikla. Tais metais jis įkūrė sportinių automobilių tobulinimo įmonę „Lotus Cars“.

Didelio pasisekimo šis pavadinimas sulaukė, kai buvo pradėtas pardavinėti „Lotus 6“ pavadintas automobilio patobulinimų paketas, o naujesnę jo versiją „Lotus 7“ žino automanai visame pasaulyje. Įvairių gamintojų sukurtų „Lotus 7“ klonų skaičiuojama apie 90, o vienas jų, „Caterham Cars“, dar ir šiandien gamina „Caterham 7“ automobilį, kurį galima įsigyti.

Kiekvienas naujas „Lotus“ automobilis tapdavo vis greitesnis, tačiau ne todėl, kad turėdavo vis galingesnį variklį. C. Chapmanas tapo gerai žinomas dėl savo frazės, kuri puikiai apibūdina tiek jo paties požiūrį į inžineriją, tiek į „Lotus“ automobilius: „Papildoma galia padaro tave greitesniu tiesiosiose. Svorio mažinimas padaro tave greitesniu visur“.

Greitai po „Lotus 7“ atsiradimo C. Chapmanas įsisuko į „Formulės 1“ pasaulį. Kurį laiką jis netgi buvo vairuotoju, tačiau po kelių mėnesių suprato, kad jis geriausių rezultatų gali pasiekti būdamas inžinieriumi. Ilgai to laukti nereikėjo.

Lengvi, viduryje variklius turintys ir puikiai valdomi „Team Lotus“ komandos automobiliai greitai aplenkė galingus, tačiau sunkiau valdomus itališkus „Ferrari“ bei „Maserati“. F1 legenda Jimas Clarkas pirmą kartą su „Lotus 25“ pasaulio čempionu tapo 1963-aisiais – tuomet jis surinko didžiausią įmanomą taškų skaičių sezone. Per visus etapus jis lyderiu važiavo 71,47 proc. lenktynių laiko – tai yra rekordas, kurio niekas nepagerino iki šiol ir vargu ar kada nors pagerins išvis.

Po J. Clarko ir C. Chapmano dueto pasirodymo kitos komandos suprato naująjį sėkmės receptą ir netruko „Lotus“ pavyti. Antrą kartą J. Clarkui tapti čempionu pavyko 1965-aisiais, o dar po trejų metų jo karjera tragiškai baigėsi Hokenheimo žiede.

C. Chapmanas turėjo didelę įtaką F1 ne tik inžinerijoje. Jis buvo ir sėkmingas verslininkas, atradęs naujus reklamos automobilių sporte būdus ir pakėlęs „Formulę 1“ į prestižinio bei dideles pajamas generuojančio čempionato lygmenį. 

Kasdieniniuose automobiliuose C. Chapmanas žinomas taip pat puikiai: mechanikai žino tokį pavadinimą kaip „Chapman strut“ – tai konstrukcija, naudojama kai kurių automobilių užpakalinėje dalyje. Ir visi automobilių mėgėjai žino pavadinimą „Lotus“ – tai ta pati įmonė, kuriai startą davė legendinis britų inžinierius. Vyras prisidėjo ir prie „DeLorean DMC12“ gimimo, tačiau savo dienas baigė po širdies smūgio būdamas vos 54-erių, taip ir nespėjęs įgyvendinti daugybės planuotų projektų.
 
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt