Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-08-01
Automobilių inžinerijos genijus – Colinas Chapmanas

Automobilių inžinerijos genijus – Colinas Chapmanas
Geriausiu visų laikų vesternu yra vadinamas Sergio Leone filmas „Il buono, il brutto, il cattivo“, lietuviškai verčiamas kaip „Geras, blogas ir šlykštus“. Trys pagrindiniai filmo herojai atitinka tris būdvardžius, esančius jo pavadinime. Tie trys būdvardžiai idealiai apibūdina ir vieną žymiausių automobilių pasaulio figūrų XX amžiuje – Coliną Chapmaną.

Daug kas šio brito nemėgo, kai kurie jį dievino, o dalis tiesiog šlykštėjosi jo būdu ir pasipūtimu, tačiau 1928-1982 metais gyvenusio vyro išradimai bei įtaka inžinerijoje, versle ir kitose veiklose išliko iki šių dienų.

Ne šiame portale skaitytumėte straipsnį apie Chapmaną, jeigu jis nebūtų susijęs su automobiliais, o labiausiai – su automobilių sportu. Pirmasis žymesnis jo darbas buvo 1948-aisiais, kuomet jis modifikavo „Austin 7“ automobilį ir pavadino jį „Lotus Mk1“. Juo dalyvavo varžybose, kelias laimėjo ir gautus pinigus išleido Mk2 kūrimui, po kurio atėjo eilė Mk3 ir taip toliau, o 1952-aisiais britas pamatė, kad tuo galima užsiimti rimčiau ir pavertė tobulinimą pagrindine veikla. Tais metais jis įkūrė sportinių automobilių tobulinimo įmonę „Lotus Cars“.

Didelio pasisekimo šis pavadinimas sulaukė, kai buvo pradėtas pardavinėti „Lotus 6“ pavadintas automobilio patobulinimų paketas, o naujesnę jo versiją „Lotus 7“ žino automanai visame pasaulyje. Įvairių gamintojų sukurtų „Lotus 7“ klonų skaičiuojama apie 90, o vienas jų, „Caterham Cars“, dar ir šiandien gamina „Caterham 7“ automobilį, kurį galima įsigyti.

Kiekvienas naujas „Lotus“ automobilis tapdavo vis greitesnis, tačiau ne todėl, kad turėdavo vis galingesnį variklį. C. Chapmanas tapo gerai žinomas dėl savo frazės, kuri puikiai apibūdina tiek jo paties požiūrį į inžineriją, tiek į „Lotus“ automobilius: „Papildoma galia padaro tave greitesniu tiesiosiose. Svorio mažinimas padaro tave greitesniu visur“.

Greitai po „Lotus 7“ atsiradimo C. Chapmanas įsisuko į „Formulės 1“ pasaulį. Kurį laiką jis netgi buvo vairuotoju, tačiau po kelių mėnesių suprato, kad jis geriausių rezultatų gali pasiekti būdamas inžinieriumi. Ilgai to laukti nereikėjo.

Lengvi, viduryje variklius turintys ir puikiai valdomi „Team Lotus“ komandos automobiliai greitai aplenkė galingus, tačiau sunkiau valdomus itališkus „Ferrari“ bei „Maserati“. F1 legenda Jimas Clarkas pirmą kartą su „Lotus 25“ pasaulio čempionu tapo 1963-aisiais – tuomet jis surinko didžiausią įmanomą taškų skaičių sezone. Per visus etapus jis lyderiu važiavo 71,47 proc. lenktynių laiko – tai yra rekordas, kurio niekas nepagerino iki šiol ir vargu ar kada nors pagerins išvis.

Po J. Clarko ir C. Chapmano dueto pasirodymo kitos komandos suprato naująjį sėkmės receptą ir netruko „Lotus“ pavyti. Antrą kartą J. Clarkui tapti čempionu pavyko 1965-aisiais, o dar po trejų metų jo karjera tragiškai baigėsi Hokenheimo žiede.

C. Chapmanas turėjo didelę įtaką F1 ne tik inžinerijoje. Jis buvo ir sėkmingas verslininkas, atradęs naujus reklamos automobilių sporte būdus ir pakėlęs „Formulę 1“ į prestižinio bei dideles pajamas generuojančio čempionato lygmenį. 

Kasdieniniuose automobiliuose C. Chapmanas žinomas taip pat puikiai: mechanikai žino tokį pavadinimą kaip „Chapman strut“ – tai konstrukcija, naudojama kai kurių automobilių užpakalinėje dalyje. Ir visi automobilių mėgėjai žino pavadinimą „Lotus“ – tai ta pati įmonė, kuriai startą davė legendinis britų inžinierius. Vyras prisidėjo ir prie „DeLorean DMC12“ gimimo, tačiau savo dienas baigė po širdies smūgio būdamas vos 54-erių, taip ir nespėjęs įgyvendinti daugybės planuotų projektų.
 
Susiję straipsniai
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt