Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-08-04
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų

Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų
 
Technologijoms vis labiau įsigalint kasdieniame gyvenime, neatsilikti nuo XXI amžiaus diktuojamo ritmo privalo ir automobilių gamintojai. Tačiau kaip užtikrinti, kad įsėdęs į automobilį žmogus naudotųsi visais privalumais ir galimybėmis, o drauge – nepervargtų, nesutriktų ir galų gale jas išnaudotų iki galo? Už šiandienių modernių sprendimų, pasirodo, slypi dešimtmečius besitęsianti istorija.
 
Visais laikais automobilių gamintojai sekė tendencijas ir stengėsi jas pritaikyti savo gaminamoms transporto priemonėms. Ir nors ne viena kompanija deklaruoja, kad siekia vairuotojams ir keleiviams užtikrinti funkcionalų komfortą, gaminti patogias ir ergonomiškas automobilio interjero konstrukcijas, pritaikyti technologines naujoves taip, kad šios būtų lengvai valdomos ir intuityvios, pasitaiko ir nesėkmių. Dabar automobilių pramonėje technologijoms skiriama tiek daug reikšmės, kad esminį tikslą gamintojai pamiršta ir paaukoja galutinio vartotojo – vairuotojo ir keleivio – komfortą, pastebi Prancūzijos „Citroën“, daugybę metų naujausias technologijas į automobilius diegiantis taip, kad transporto priemonės būtų lengvai naudojamos, o naujas funkcionalumas išplėstų komforto sąvoką .
 
Kertinis šimtametes tradicijas turinčio automobilių gamintojo tikslas – sumažinti stresą ir nuovargį vairuojant. Mat, anot gamintojo, tikrasis komfortas atrandamas mažinant vairuotojui tenkančią psichologinę apkrovą. Štai kodėl jau dešimtmečius „Citroën“ funkcionalų komfortą laiko automobilio dizaino širdimi, o pavyzdžių gausu prancūziškų automobilių gamybos istorijoje.
 
Atkreipė dėmesį į vairą
 
Pradėjus diegti vis daugiau naujų sprendimų, automobilių salonuose teko rasti vietos daugybei mygtukų, svirčių ir valdiklių. Ne vienas gamintojas pastebėjo, kad kol vairuotojas ieško reikiamo mygtuko ar svirtelės, kalbėti apie saugumą keliuose – sunku. Tad pradėjo svarbiausius valdiklius perkelti ant vairo.
 
„Citroën“ į šią problemą pažiūrėjo dar iš kito kampo. XXI amžiaus pradžioje su C4 modeliu kompanija pristatė paprastą, bet unikalų sprendimą: vairui sukantis centrinė jo dalis likdavo stacionari. Tai ne tik leido išlaikyti viską, ko reikia, vairuotojui po ranka ir prieš akis, bet drauge ir gelbėjo posūkiuose: kol konkurentų įtaisyti valdikliai sukdavosi drauge su vairu, visi „Citroën“ automobilių mygtukai buvo statiški ir aiškiai matomi. Be to, tokia naujovė atitiko ir griežtus saugumo reikalavimus, susijusius su saugos pagalvės veikimu avarijos atveju.

 
Neįprasta idėja buvo ir kita inovacija – žibintai, pasisukantys į tą pusę, į kurią sukamas vairas – ypač gelbėjo važiuojant tamsoje, mat vairuotojams leido geriau matyti kelią priešais. Tokius žibintus Prancūzijos automobilių gamintojas sukūrė 1967-ųjų DS modeliui, o vėliau juos gavo ir SM, kuriuose du iš šešių priekinių žibintų buvo valdomi hidrauliškai ir sukosi posūkio kryptimi.
 
Nors pristatyti prieš daugelį metų geriausių gamos modelių komfortui ir funkcionalumui užtikrinti, jie veikė taip, kaip dabar veikia išmanūs pačių naujausių automobilių žibintai.
 
Viskas pirštų galais
 
Naujovių, kokių yra šiuolaikiniuose automobiliuose, buvo ir daugiau. Pavyzdžiui, „Citroën“ modeliai GS, GSA, CX ir BX turėjo valdymo pultus, skirtus svarbiausioms automobilio funkcijoms pasiekti taip, kad vairuotojui nereikėtų nukreipti dėmesio nuo pagrindinės savo užduoties – vairavimo.
 
Pradėjo įdomesnio interjero erą
 
Kelių dešimčių senumo automobiliai turi vieną bendrą bruožą – ganėtinai plokščią, ypač akies netraukiančią plastikinę interjero apdailą. Šioms detalėms gamintojai pernelyg daug dėmesio neskyrė, tačiau „Citroën“, kurdamas CX modelį, nusprendė pamėginti plastiką išlieti taip, kad sukurtų vientiso interjero įspūdį. Vienas iš naujų sprendimų buvo skraidančios lėkštės formą primenantis elementas, pavadintas „Lunule“, puslankiu apgaubęs visus valdiklius aplink vairą ir prietaisų skydelį.

 
Inovatyvų „Lunule“ dizainą sukūrė skulptorius ir dizaineris Michaelis Harmandas, kuris brėžė „Citroën“ dizaino kryptį 1960–1980 m. Tais laikais toks dizainas atspindėjo naujas funkcionalaus komforto aukštumas. „Lunule“ dizainą pritaikius ir kitiems „Citroën“ modeliams, šią idėją pasigavo kiti automobilių gamintojai ir 1980–1990 m. įsigalėjo naujos plastiko liejimo technologijos. 
 
Išskirtinis interjeras buvo ne vienintelė CX modelio ypatybė. Automobilis gavo apšviestą spidometrą, paslėptą po didinamuoju stiklu, kuris vairuotojui leido matyti greitį akimirksniu: įžiūrėti skaičius buvo kur kas paprasčiau nei įsižiūrėti, ties kuria pozicija yra tradicinio spidometro adatėlė.
 
Skaitmeniniai ekranai – senesni nei manote
 
Žingsniu į visiškai naują automobilių dizaino erą tapo „Citroën BX“ modelis. Penktadalis 1982 m. pasirodžiusio automobilio kėbulo buvo pagaminta iš plastiko, o interjerui naudoti iš jo išlieti funkcijų valdymo slankikliai ir svirtys. Prabėgus dar trejiems metams pristatytas „BX Digit“ modelis, pradėjęs skaitmeninių prietaisų skydelių ir ekranų erą. Modeliui pasiūlęs televizijos įrangą, „Citroën“ sukūrė pirmuosius skaitmeniniais signalais kontroliuojamus valdiklius ir prietaisų skydelį. Ši technologija tapo dabartinių skaitmeninių skydelių pirmtake.

 
Kitu žingsniu tapo „Citroën C6“ modelyje atsiradusi skaitmeninė informacijos projekcija ant priekinio stiklo (angl. „Head-up Display“, HUD). Nuo tada ši technologija naudojama iki šių dienų net ir patiems naujausiems automobiliams. Toks pats likimas ištiko ir skaitmeninį prietaisų skydelį, kuris pirmiausia pasirodęs „Xsara Picasso“ modelyje gyvuoja iki pat šių dienų. Pavyzdžiui, „C4 SpaceTourer“ turi net 30 cm skersmens prietaisų skydelį, leidžiantį komfortiškai matyti informaciją tiek vairuotojui, tiek keleiviui.

 
Technologijos metams bėgant kinta, svirtis ir mygtukus keičia lietimui jautrūs ekranai, automobilio televiziją – galimybė išlikti prisijungus prie pasaulio per „MirrorLink“, „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ sąsajas, tačiau viena nuostata dešimtmečius išliko nepatikusi, teigia automobilių gamintojas. Nuo pat pirmųjų posūkio kryptimi besisukančių žibintų ir „Lunule“ prietaisų skydelio dizaino iki pat šių dienų skaitmeninių ekranų paprastumas ir vairuotojo bei keleivių komfortas yra svarbiausi aspektai, kurių laikosi „Citroën“.
 
Daugiau apie Citroen C4, 2004 - 2010
Susiję straipsniai
10 įdomių „Jeep” istorijos faktų 10 įdomių „Jeep” istorijos faktų 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
„Renault“ nusprendė nustebinti - pristatė retro dizaino įkvėptą elektrinio kvadkopterio koncepciją „Renault“ nusprendė nustebinti - pristatė retro dizaino įkvėptą elek 
Ginklu jo nevadins - „Kalašnikov“ irgi kuria elektrinį mikroautomobilį Ginklu jo nevadins - „Kalašnikov“ irgi kuria elektrinį mikroautomobi 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Kuris elektromobilis turi didžiausią priekinę bagažinę? Gamintojas tuo iš tikrųjų didžiuojasi Kuris elektromobilis turi didžiausią priekinę bagažinę? Gamintojas t 
Volkswagen nebėra trečias vertingiausias automobilių gamintojas - nepatikėsite, kas ją aplenkė Volkswagen nebėra trečias vertingiausias automobilių gamintojas - ne 
Kas jei variklis būtų permatomas? Šiame vaizdo įraše galite pamatyti liepsną variklio viduje Kas jei variklis būtų permatomas? Šiame vaizdo įraše galite pamatyti 
Kuris automobilių gamintojų prekės ženklas 2021-aisiais pabrango labiausiai? Kuris automobilių gamintojų prekės ženklas 2021-aisiais pabrango lab 
Greičiausias triratis elektromobilis pasaulyje dar ir kas kriptovaliutą Greičiausias triratis elektromobilis pasaulyje dar ir kas kriptovali 
Sprendimas perpildytiems ateities miestams? Šis elektromobilis atvažiavęs į aikštelę susiaurėja Sprendimas perpildytiems ateities miestams? Šis elektromobilis atvaž 
Kada visus senamadiškus automobilius pakeisime elektromobiliais? Elonas Muskas turi atsakymą Kada visus senamadiškus automobilius pakeisime elektromobiliais? Elo 
Kaip nustatomas maksimalus leistinas greitis? Ar elektromobilių amžiuje jis didės? Kaip nustatomas maksimalus leistinas greitis? Ar elektromobilių amži 
MIT tyrimas atskleidė karčią tiesą: „Tesla“ autopilotas yra nesaugus ir tai - žmonių kaltė MIT tyrimas atskleidė karčią tiesą: „Tesla“ autopilotas yra nesaugus 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
„Tesla“ oficialiai užpatentavo savo pašėlusią valytuvų idėją „Tesla“ oficialiai užpatentavo savo pašėlusią valytuvų idėją 
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
Sieks dar vieno Lietuvos rekordo – daugiausiai kartų atkelti automobilį Sieks dar vieno Lietuvos rekordo – daugiausiai kartų atkelti automob 
Kelionių automobiliu kultūra – nuo kelionių dainų iki kelio filmų Kelionių automobiliu kultūra – nuo kelionių dainų iki kelio filmų  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt