Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-05-31
Ayrtonas Senna – „Formulės 1“ ir Monako legenda

Ayrtonas Senna – „Formulės 1“ ir Monako legenda
Senna – net ir jauniausi automobilių sporto gerbėjai žino šią pavardę. Ayrtonas Senna yra viena didžiausių „Formulės 1“ legendų, dešimtmetį visą pasaulį stebinusių savo sugebėjimais, charakteriu ir užsispyrimu. Jis gyveno lenktynėmis, tačiau jose savo gyvenimą ir baigė. Praėjusį savaitgalį vyko prestižinės „Formulės 1“ lenktynės – Monako „Grand Prix“ – kurių rekordininkas yra būtent A. Senna, nugalėjęs čia net šešiskart. Šiame straipsnyje – trumpai apie šią XX amžiaus lenktynių legendą.

„Buvimas antru yra buvimas pirmu tarp tų, kurie pralaimėjo“, - bene geriausiai žinoma A. Senna citata, puikiai atspindinti jo požiūrį tiek į lenktynes, tiek į visą gyvenimą.

Brazilo karjera, kaip ir daugumos lenktynininkų, prasidėjo nuo kartų. 1981-aisiais, būdamas 21-erių, jis sėdo į atviro tipo automobilį ir jau trečiame sezone tapo Jungtinės Karalystės „Formulės 3“ čempionu. Netrukus jis persikėlė į automobilių sporto viršūnę – „Formulę 1“.

1984-aisiais, pirmąjį savo sezoną lenktyniaujant pirmąja formule, A. Senna užėmė 9 vietą čempionato įskaitoje ir tris kartus lipo ant podiumo, nors vairavo santykinai lėtą automobilį. Sporto gerbėjams geriausiai įsiminė brazilo pasirodymas Monako lenktynėse: tuomet smarkiai lijo ir visi važiavo itin lėtai, išskyrus vieną „Toleman“ komandos formulę, prie kurios vairo sėdėjo A. Senna. Brazilas kvalifikacijoje užėmė vos 13-ą vietą, tačiau pradėjus smarkiai lyti pradėjo varžovus lenkti vieną po kito, 19-ame rate nesunkiai susitvarkė su Niki Lauda ir vijosi pirmoje vietoje įsitvirtinusį Alainą Prostą. Kai kuriuose ratuose brazilas už A. Prostą buvo net keturiomis sekundėmis greitesnis, tačiau aplenkti nespėjo – lenktynės dėl sudėtingų oro sąlygų buvo nutrauktos.

Vėlesnius tris sezonus A. Senna atstovavo „Lotus“ komandai, kurios automobilis buvo greitas, tačiau nepatikimas – nepaisant dažnų pergalių kvalifikacijoje, brazilas iš lenktynių neretai pasitraukdavo dėl techninių problemų ir 1985-1987 metais dukart tenkinosi ketvirta vieta bendroje sezono įskaitoje, o kartą – trečia.

Brazilo šlovė „Formulėje 1“ prasidėjo 1988-aisiais, kai jis perėjo į „McLaren“ ir tapo didžiausio savo priešo trasoje – A. Prosto – komandos draugu. 1988-ieji yra metai, žymintys vieną aršiausių kovų tarp dviejų komandos draugų visoje „Formulės 1“ istorijoje – natūralu, kad du greičiausi to meto lenktynininkai, atsidūrę vienoje komandoje, draugais netapo. 

Būtent 1988-aisiais A. Senna pirmą kartą tapo „Formulės 1“ čempionu, nors A. Prostas per sezoną surinko daugiau taškų. Brazilas triumfavo dėl tuometinės F1 taškų skaičiavimo metodikos: dėl mažo formulių patikimumo buvo vertinami tik 11 geriausių pasiekimų iš 16 etapų.

1989-aisiais atkaklioje kovoje nugalėjo A. Prostas, o 1990-aisiais prancūzas susiviliojo „Ferrari“ pasiūlymu. A. Sennos komandos draugu tapo austras Gerhardas Bergeris, kuris neprilygo brazilui greičiu ir šis iškovojo du F1 čempiono titulus iš eilės – 1990 ir 1991 metais.

Vėlesniais metais pirmoje formulėje dominavo „Williams“, prisiviliojusi A. Prostą, o „McLaren“ buvo nustumta į antrąjį planą. Nepaisant to, A. Senna pasižymėjo greičiu ir per visą karjerą net 65 kartus kvalifikacijoje iškovojo „pole“ poziciją – beveik kas antrose startuotuose lenktynėse.

1994-aisiais pats A. Senna perėjo į „Williams“, kur pakeitė A. Prostą. Greitas, tačiau sunkiai valdomas ir nepatikimas automobilis nekėlė pasitikėjimo brazilui, kuris dar prieš sezoną prognozavo, kad „mums pasiseks, jeigu šiame sezone nenutiks nieko rimto.“

Tačiau jiems nepasisekė. Trečiųjų 1994-ųjų sezono F1 lenktynių savaitgalis Imolos trasoje prasidėjo tragiškai – penktadienio treniruočių metu Rubensas Barrichello patyrė didelę avariją, kurios metu jam lūžo ranka ir nosis. Šeštadienio kvalifikacijoje F1 naujoko Rolando Ratzenbergerio formulei važiuojant didesniu nei 300 km/val. greičiu lūžo priekinis sparnas. Automobilis rėžėsi į sieną, o vairuotojas žuvo iškart.

Sekmadienio lenktynėse, vos septintame rate, „Tamburello“ posūkyje A. Senna nesuvaldė didesniu nei 300 km/val. greičiu lėkusios formulės ir didžiuliu greičiu tėškėsi į betoninę sieną. Jis žuvo iškart.

Po šio incidento saugumas automobilių sporte tapo pirmo svarbumo dalyku ir šiai sričiai iki šiol skiriamas didžiausias dėmesys.
 
Susiję straipsniai
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt