Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-01-13
Dar vienas elektromobilių privalumas - patekę į bėdą nesušalsite

Dar vienas elektromobilių privalumas - patekę į bėdą nesušalsite
Šie metai keliems šimtams vairuotojų Virdžinijos valstijoje prasidėjo prastai. Kai kurie iš jų net 16 valandų nejudėdami šalo greitkelyje, kai dėl kelių avarijų ir sniego čia susidarė milžiniški kamščiai. Nemažai jų tiesiog paliko savo mašinas ir, matyt, iškeliavo kitais būdais.
 
I95 greitkelis visiškai užsikimšo dėl kelių avarijų. Didelis sunkvežimis įsispraudė į greiktelio plotį kaip koks pleištas, o orai ir aplink įstrigę automobiliai neleido jo pašalinti. 16 valandų kai kurie nelaimėliai šalo nejudėdami, bet buvo ir tokių, kurie tame kamštyje praleido 27 valandas. 8m km atkarpoje susidarę kamščiai vos netapo didele humanitarine krize.
 
Kaip išgyventumėte tokiomis sąlygomis? Kai kurie vairuotojai guodėsi, kad jiems baigiasi degalai. Tie, kurie galėjo, dalijosi savo ištekliais, tačiau situacija buvo prasta, o automobilių - šimtai. Ar „Tesla“ padėtų tokiu atveju? „Youtube“ kanalas „Dirty Tesla“ nusprendė tai patikrinti.
12 valandų „Tesla Model X“ viduje palaikė 21 laipsnio temperatūrą. Lauke spiginant šalčiui  tai - labai jauki ar net per karšta aplinka. Per 12 valandų elektromobilio baterijos resursai nukrito nuo 90 iki 47 %. Galima drąsiai teigti, kad šis automobilis šilumą būtų palaikęs dar kelias valandas.
 
Tą patį eksperimentą „Dirty Tesla“ pakartojo su „Tesla Model Y“. Šio automobilio baterijos lygis per 12 valandų nukrito nuo 91 iki 58 %. Tuomet temperatūra buvo sumažina iki logiškesnių 15,5 laipsnių Celsijaus ir po dar 6 valandų baterijos lygis buvo nukritęs tik iki 48 %. Per tas 18 valandų „Tesla Model Y“ sunaudojo 34,5 kWh energijos. 
 
Ir taip, žinoma, kad sunku planuoti, kad į kamštį pateksi su pilnai įkrauta baterija. Tačiau elektromobiliai, ypač tie, kurie turi šilumos siurblius, energiją naudoja kur kas efektyviau. Elektros energija gali būti nukreipta tiesiogiai salonui šildyti. Tuo tarpu benzininiai automobiliai vis tiek turi sukti variklį, o stovint kamštyje tai - labai neefektyvu. Be to, elektromobiliai gali pasiūlyti papildomos energijos kitiems prietaisams, pavyzdžiui, šviesoms, kurios LED atveju sunaudoja mažai energijos.
 
Kita vertus, elektromobiliui išsikrovus problema kamštyje greitkelyje būtų tik dar didesnė, nes į panašią padėtį patekęs draugiškas vairuotojas negalėtų pasiūlyti benzino.

Foto: ©Noah Wulf (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt