Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-10-30
Daugiausiai arklių viename litre: kuris automobilis gali pasigirti santykinai galingiausiu varikliu?

Daugiausiai arklių viename litre: kuris automobilis gali pasigirti santykinai galingiausiu varikliu?

Bet kuris itin galingas variklis yra ypatingas inžinerinis pasiekimas. Kuo darbinis variklio tūris didesnis, tuo iš jo lengviau išspausti norimas arklio galias, tačiau kartu auga ir svoris, o tai nėra gerai. Reikia surasti geriausią balansą tarp variklio dydžio ir galios. Kuriam gamintojui tai pavyko padaryti geriausiai? Kuris šiuo metu rinkoje esantis naujas automobilis gali pasigirsti geriausiu darbinio tūrio ir galios santykiu?
 
Atsakymas paprastas – „Koenigsegg Jesko“, pristatytas dar šiemet Ženevos automobilių parodoje. „Agera“ pamaina, gavusi Christiano von Koenigseggo tėčio vardą, turi seną gerą 5 litrų V8 variklį, tačiau dabar jis išvysto 1280 ag (955 kW) važiuojant benzinu arba 1600 ag (1193 kW), kai bakas yra užpildytas etanoliu. Taigi, vienas „Jesko“ variklio darbinio tūrio litras išspaudžia net 320 arklio galių. Kai kurie automobiliai, kaip „Ford Fiesta“ ir „Volkswagen Up!“, turi 1 litro variklius – ar galite juos įsivaizduoti turinčius 320 ag?

„Koenigsegg Jesko“ tokį įspūdingą rodiklį pasiekė, pasitelkęs ne vieną gudrybę . Lyginant su „Agera“, „Jesko“ variklis sukasi greičiau (maksimalūs sūkiai išaugo nuo 8250 iki 8500 apsisukimų per minutę), nes „Koenigsegg“ jame sumontavo naują 180 laipsnių alkūninį veleną, kuris yra net 5 kg lengvesnis nei anksčiau. Kiekvienas cilindras turi savo nuosavą slėgio daviklį, kad unikali „Koenigsegg“ degalų įpurškimo sistema visada veiktų idealiai tiksliai.



„Koenigsegg Jesko“, galbūt, būtų greičiausias automobilis pasaulyje
©Matti Blume (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Aišku, už tokią galią reikia dėkoti dviems dideliems turbokompresoriams. Įprastai automobilių gamintojai stengiasi vengti labai didelių turbokompresorių, nes jie kuria turbolagą – varikliui sukantios lėčiau, jis būna santykinai silpnesnis. Galios kreivę įmanoma išlyginti elektronika, tačiau stebuklų nepasieksi. Todėl „Koenigsegg Jesko“ turi anglies pluošto suspausto oro talpą, kuri reikalui esant greitai įsuka turbinas ir panaikina tą turbolagą. Oras iš tos talpos į turbokompresorius perduodamas net 20 barų slėgiu.

Galiausiai, „Koenigsegg“ išsprendė ir variklio vibracijų problemą – „Jesko“ turi „Regera“ automobiliui sukurtas aktyvias variklio tvirtinimo pagalves.

„Koenigsegg Jesko“ yra išties įspūdingas automobilis. Tik 125 tokie bus pagaminti ir visi jau yra parduoti. Teigiama, kad „Jesko“ gali pasiekti bent 483 km/val. greitį, bet gali būti, kad to nesužinosime, nes vienintelė vieta Europoje, kur būtų galima saugiai išvystyti tokį greitį, priklauso „Volkswagen“.

Beje, kalbant apie darbinio tūrio ir galios santykį, ar atspėtumėte, kas yra antroje vietoje? Tai – „Mitsubishi Evo X FQ-440 MR“. 2014 metais pasirodęs ir vos 2 litrų variklį turėjęs automobilis išvystė 440 ag. Tuo tarpu „Bugatti Chiron“ atsidurtų tik 8-oje šio sąrašo vietoje – jo 8 litrų variklis išvysto 1479 ag (185 ag/l).
Daugiau apie Koenigsegg Jesko, 2020 - dabar technologijos.lt
Susiję straipsniai
„Tesla“ oficialiai užpatentavo savo pašėlusią valytuvų idėją „Tesla“ oficialiai užpatentavo savo pašėlusią valytuvų idėją 
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
Sieks dar vieno Lietuvos rekordo – daugiausiai kartų atkelti automobilį Sieks dar vieno Lietuvos rekordo – daugiausiai kartų atkelti automob 
Kelionių automobiliu kultūra – nuo kelionių dainų iki kelio filmų Kelionių automobiliu kultūra – nuo kelionių dainų iki kelio filmų  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Kodėl savivairius automobilius gali ištikti kupraketų lemtis Kodėl savivairius automobilius gali ištikti kupraketų lemtis 
Indiana išbando magnetinį betoną – juo važiuojantys elektromobiliai galės įsikrauti nesustodami Indiana išbando magnetinį betoną – juo važiuojantys elektromobiliai  
Neįtikėtina mintis: apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važiuoti kaip troleibusai Neįtikėtina mintis: apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važ 
E.Muskas pripažįsta, kad sukurti autonominį automobilį yra sunkiau nei jis manė E.Muskas pripažįsta, kad sukurti autonominį automobilį yra sunkiau n 
Nuostabi idėja ar nesąmonė? Įspūdingasis „Rivian R1T“ galės būti komplektuojamas su virtuve Nuostabi idėja ar nesąmonė? Įspūdingasis „Rivian R1T“ galės būti kom 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
Gamintojams automobilių sportas – tarsi bandymų poligonas Gamintojams automobilių sportas – tarsi bandymų poligonas 
Ar tai bendradarbiavo pabaiga? Pagrindinis „Tesla“ baterijų tiekėjas „Panasonic“ pardavė turėtas „Te Ar tai bendradarbiavo pabaiga? Pagrindinis „Tesla“ baterijų tiekėjas 
Tesla parodė superkompiuterį, kuriuo moko savo Autopilotą — jau dabar vienas galingiausių pasaulyje Tesla parodė superkompiuterį, kuriuo moko savo Autopilotą — jau daba 
Pirmoji vandenilinė sunkvežimio „riedlentė“ leis nuvažiuoti stulbinamai toli Pirmoji vandenilinė sunkvežimio „riedlentė“ leis nuvažiuoti stulbina 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Ar laukuose dirbantis ir bendrame eisme nedalyvaujantis traktoristas irgi privalo būti blaivus? Ar laukuose dirbantis ir bendrame eisme nedalyvaujantis traktoristas 
Kokį garsą skleidžia vandenilinis variklis? Išgirskite lenktyninį „Toyota“ automobilį Kokį garsą skleidžia vandenilinis variklis? Išgirskite lenktyninį „T 
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt