Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-05-16
„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką

„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką
Britų kompanija „Dyson“, garsi inovatyviu požiūriu į įprastas technologijas, jau spėjo įtvirtinti progresu grįstas dulkių siurblio, plaukų džiovintuvo, rankų džiovintuvo ir oro priežiūros įrenginių sampratas. Tai kompanija, kaskart iš naujo išrandanti dviratį, – perkurianti kitų gamintojų tiražuojamų produktų idėjas taip, kad nebeliktų vietos netobulumui, ypatingą dėmesį skirianti elektrinių variklių ir baterijų technologiniam maksimizavimui.

Šiandien „Dyson“ žengia į elektromobilių rinką: ilgą laiką tyrinėję šių transporto priemonių technologijas, kompanijos lyderiai užpatentavo būsimo „Dyson“ elektromobilio dizainą. „22 metus nuodugniai gilinomės į variklių, akumuliatorių, aerodinamikos, vaizdo sistemų ir robotikos dėsnius. Išaušo diena, kai jaučiamės pasirengę visas sukauptas žinias ir patirtį sutelkti dar vieno unikalaus ir galingo projekto – elektromobilio – kūrimui. Mūsų tikslas – atrasti sprendimus, kurie skirtų mūsų kūrinį nuo plačiosios elektromobilių rinkos status quo“, – teigia kompanijos įkūrėjas ir generalinis direktorius James Dyson . Kompanija prisiima šimtaprocentinę atsakomybę už kiekvieną projekto žingsnį – elektromobilio projektavimo, gamybos ir pardavimo procesai bus sutelkti tose pačiose „Dyson“ žmogiškųjų išteklių rankose: tai – vienintelis būdas užtikrinti aukščiausią sprendimų kokybę. Naujajame „Dyson“ projekte jau dvejus metus dirba daugiau kaip 400 inžinierių. 

Šiuo metu vystoma trijų „Dyson“ elektromobilių modelių serija. Detalių apie pirmąją automobilių kartą kol kas atskleista nedaug: tai bus krosoverio tipo septynvietis automobilis, kuriame sėdynės projektuojamos trimis eilėmis, šiek tiek gulsčiau nei konvenciniame SUV tipo automobilyje. Automobilio dizainas išsiskiria didesniais nei įprasta ratais: jų skersmuo sudarys apie 45–55 % automobilio aukščio. J. Dyson teigia: „Mūsų tikslas – sukurti transporto priemonę, kurios skiriamasis bruožas būtų optimalus efektyvumas: didesni ratai projektuojami mąstant apie automobilio manevringumą tiek lygaus miesto reljefo, tiek nepatogių kalnuotų vietovių, tiek kritulių veikiamos eksploatacijos sąlygomis. Be to, didesni ratai pagerina aerodinamines savybes.“ Pabrėždami dizaino universalumą – tinkamumą tiek vyrams, tiek moterims; kūrėjai kaip svarbiausias projektavimo gaires nurodo aerodinamiką, eksploatacinį efektyvumą ir savitą architektūrą. J. Dyson patvirtino, jog elektromobilio korpusas bus liejamas iš aliuminio, jo ilgis neturėtų viršyti 5100 mm, plotis – iki 1975 mm. Kol kas numatomos savybės – santykinai ilga važiuoklė (nuo 3200 mm iki 3350 mm; taip užtikrinant optimalią erdvę didesnių akumuliatorių integravimui), aukštas dugnas (apie 300 mm), žemas stogas (1600–1800 mm) ir sedano tipo sėdynės (gulsčios). Anot paties J. Dyson, planuojamos fundamentaliai naujos technologijos, leisiančios įgyvendinti ženklų šuolį elektromobilių rinkos evoliucijoje. Elektromobilio gamybos etapas planuojamas įgyvendinti Singapūre, investicijos siekia 2 milijardus svarų sterlingų.

Kol kas „Dyson“ nepateikia duomenų apie pirmojo elektromobilio akumuliatorių tipą. Primename, jog šiai sričiai tyrinėti kompanija paskyrė ne vienerius metus, mėgindama atrasti būdą komercializuoti naujosios kartos kietos struktūros akumuliatorių technologiją ir padaryti ją prieinamą naudotojui kaip alternatyvą mažiau saugiems ličio jonų akumuliatoriams. Vis dėlto kol kas planai nepatvirtinti – inovacijas riboja tokių sprendimų kaina, kurią tektų mokėti galutiniam vartotojui, ir sprendimų sparta. Todėl džiugu, jog kompanijos planuose – dar dvi elektromobilių kartos, tikėtina, leisiančios įgyvendinti ambicijas.

„Dyson“ elektromobilio projektas patikėtas buvusiam „BMW“ vadovui, „Infiniti“ prezidentui ir „Nissan“ viceprezidentui Roland Krueger, kurio išskirtiniai bruožai – globali patirtis ir gebėjimas regėti automobilių industriją kaip planetos peizažą, nesisaistant su konkrečiais regionais. Krueger įsitikinęs, jog paslaptį būtina saugoti iki galo: „Žmonės spėlioja, kuo žaisime rinkoje – dydžiu, manevringumu, akumuliatorių kokybe ir t. t. Tačiau tai – konkurencinė informacija, kurią tikslingai pasiliekame sau.“


Nors gamyba numatyta Singapūre, automobilio testavimas bus atliekamas Anglijoje, Viltšyre, kur šiuo metu vykdomas projekto vystymas. Čia planuojama įrengti apie 16 km ilgio testavimo ruožą, kurį sudarys reljefiškai maksimaliai skirtingos atkarpos – nuo dinamiškų vingių, didelių asfaltuotų plotų, iki bekelių, kalnuotų ruožų ir greitkelio simuliacijos. Anot „Dyson“ atstovų, tai bus pasaulinio lygio automobilių testavimo teritorija, plečianti kompanijos vaidmenį elektromobilių rinkoje.

James Dyson tvirtina, jog elektromobilis – ne staiga šovusi mintis: „Tai mano ambicija nuo 1998 m. Tada industrija šią ambiciją atmetė ir nuėjo paprastesniu – dyzelinių ir benzininių variklių – keliu. Dabar atėjo laikas žengti žingsnį, kuriam ruošiausi devyniolika metų. Kaip atrodys „Dyson“ elektromobilis? Tegaliu pasakyti tiek: nematau prasmės kartoti to, ką daro kiti. Tai – ne mano būdas veikti.“ J. Dyson taip pat pabrėžia asmeninę viltį kaip įmanoma paspartinti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių gamybos ribojimą: anot jo, optimalu būtų uždrausti šio automobilių rinkos segmento vystymą Jungtinėje Karalystėje iki 2030 m. (oficialiai numatomas draudimo laikotarpis – 2035–2040 m.). 

Tikimasi, jog naujasis „Dyson“ kūrinys bus pabaigtas 2020 m., o rinką pasieks 2021 m. Ką gi – belieka laukti!
 
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt