Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-02-19
Ekspertai įsitikinę, kad 2018-ieji automobilių pramonėje buvo lūžio metai

Ekspertai įsitikinę, kad 2018-ieji automobilių pramonėje buvo lūžio metai

Keletas ekspertų „Financial Times“ teigia, kad pasaulinė automobilių pramonė stovi ant permainų slenksčio.


Jie yra įsitikinę, kad iškastiniu kuru varomi ir vidaus degimo variklį (VDV) turintys automobiliai praėjusiais metais pasiekė pardavimų piką.

Daugiau taip gerai tokio tipo automobiliai nebus perkami ir šis epochinis automobilių pramonės pokytis gali būti labai naudingas aplinkai.

Tai yra įdomu, kadangi daugelis ekspertų praėjusių metų pradžioje prognozavo, kad VDV automobilių pikas bus pasiektas 2022 metais. Tai kas nutiko, kad taip pasikeitė prognozės?

Ekspertai vardija keletą itin svarbių veiksnių: „Brexit“, JAV ir Kinijos prekybinis karas bei nauji išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslai Europoje. Jie drauge ir lėmė, kad toliau VDV automobilius parduoti bus tik sunkiau.

„Kai žvelgiate į praėjusių metų paskutinį pusmetį, galite matyti, kad naujų automobilių pardavimai visose svarbiausiose rinkose krito“, - teigė „Accenture“ analitikas Axel’is Schmidt’as, kuris specializuojasi pasaulinės automobilių pramonės sektoriaus tyrimuose. „Automobilių su vidaus degimo varikliu pardavimai ateityje daugiau neaugs.“

Ekspertai teigia, kad net jei 2019-aisiais bendras pasaulinis automobilių pardavimų kiekis didės, VDV automobilių pardavimai greičiausiai ir toliau mažės dėl augančios elektrinių transporto priemonių paklausos ir pardavimų augimo.

Tokios žinios greičiausiai VDV automobilių gamintojus turėtų liūdinti, bet tai yra puiki naujiena aplinkai.

Remiantis energetikos tyrimų grupės „Wood Mackenzie“ duomenimis, vidutinės klasės elektromobilis sukuria 67 % mažiau šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų, palyginus su panašiu ir vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu.

Į šį skaičių įeina ne vien tik išmetamosios dujos, kurios susidaro automobilio eksploatacijos metu, bet ir tie teršalai, kurie atsiranda visose likusiose grandyse. Tai yra vadinamoji būvio ciklo analizė (vertinimas) – visuminis požiūris į gaminį. Jo metu yra įvertinamas gaminio poveikis, pradedant žaliavų išgavimu, transportavimu ir baigiant atliekų surinkimu. Tad įvertinta ir tai, iš kokių šaltinių yra pagaminta elektromobiliams reikalinga elektros energija, baterijų žaliavos ir taip toliau.

Dažnai girdime iš tų, kurie nemėgsta elektromobilių, priekaištus, kad šios transporto priemonės nėra jau tokios ekologiškos ir jos kelia tiek pat žalos, kiek ir VDV automobiliai. Po tokių detalių vertinimų galbūt skepticizmo liks mažiau ir atsiras daugiau objektyvumo.

Neverta pamiršti ir to, kad transporto tarša yra vienas pagrindinių šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų šaltinių. Pavyzdžiui, 2016-aisiais JAV būtent transportas į atmosferą išmetė daugiausiai šių dujų.

Tad VDV automobilių pakeitimas elektromobiliais duos visokeriopą naudą bei tikėtina, kad leis sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt