Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2025-04-09

Ekspertai patvirtina, kad moterys nėra prastesnės vairuotojos negu vyrai

Ekspertai patvirtina, kad moterys nėra prastesnės vairuotojos negu vyrai
Lietuvos moterys vis drąsiau sėda prie automobilio vairo, paneigdamos mitus, kad vairuoti labiau sekasi vyrams. Naujausiais „Regitros” duomenimis, tarp visų Lietuvos vairuotojų yra 44 proc. yra moterų ir 56 proc. vyrų. Ši proporcija ne vienus metus keičiasi moterų naudai, mat prieš daugiau nei dešimtmetį moterys sudarė tik 38 proc. visų vairuotojų.
 
Draudimo bendrovės „Gjensidige” užsakymu „NielsenIQ” atlikto tyrimo duomenimis, 2024 m. Lietuvoje vairavo 75 proc. vyrų ir 68 proc. moterų. Ketvirtadalis  (25 proc.) vyrų ir trečdalis (32 proc.) moterų pasisakė nevairuojantys automobilio.
 
„Tyrimas parodė, kad skirtumų tarp vyrų ir moterų požiūrio į vairavimą beveik nėra. Pavyzdžiui, ketinantys išmokti vairuoti ir įgyti vairuotojo pažymėjimą pasakė po lygiai – ketvirtadalį - vyrų ir moterų“, - atkreipia dėmesį „Gjensidige“ žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
 
Paklausus turinčių vairuotojo pažymėjimą, kas trukdo pradėti vairuoti, baimę įvardijo 9 proc. moterų ir 6 proc. vyrų. Po 18 proc.
apklausos dalyvių vyrų ir moterų sakė nevairuojantys, nes neturi nuosavo automobilio.
 
Pasak V. Katilienės, gerėjanti vairavimo kultūra, didėjantis vairuotojų solidarumas ir supratingumas kelyje suteikia drąsos sėsti prie vairo.
 
„Nepatyrę vairuotojai dažniau sukelia nedidelius įvykius, apgadina savo ar kitą transporto priemonę manevruodami gatvėje ar parkavimo vietose. Drąsos ir pasitikėjimo suteikia praktika, ramybė ir prieš išvykstant kruopščiai apgalvotas maršrutas“, - pataria draudimo žalų ekspertė.
 
Vairuojančių moterų ambasadore vadinama vairavimo mokyklos  „Mobilūs žmonės” vadovė Edita Vasaitienė pabrėžia, kad gebėjimas gerai vairuoti priklauso ne nuo lyties, o nuo asmeninių savybių, gebėjimo susikoncentruoti, koordinacijos ir pan.
 
„Dažniausiai vyresnio amžiaus moterys, kurias mokau vairuoti, sako, kad artimieji jas atkalbinėja mokytis vairuoti. Praktika rodo, kad jos puikiai mokosi: yra gerokai atsakingesnės, atkaklesnės ir kryptingesnės už devyniolikmetes. Vyresnės moterys vairuoti išmoksta gerokai greičiau, nes jos motyvuotai siekia tikslo, joms psichologiškai svarbu nugalėti save, todėl kruopščiai imasi šio darbo“, – pasakoja vairavimo mokytoja E. Vasaitienė.
 
Vairavimo mokytoja, remdamasi savo ilgamete vairavimo mokytojos patirtimi, sako, kad anksčiau vyravusi nuomonė apie moteris vairuotojas yra gerokai nutolusi nuo šiandienos realybės.
 
„Mes, moterys, esame atsargesnės. Gal mes ne taip įmantriai manevruojame, neieškome progų, kaip sudėtingiau prisiparkuoti ar pan. Vyrams tokie iššūkiai kelia azartą. Tačiau moterys dėl to vairuoja nei blogiau, nei geriau negu vyrai. Šiuo metu vairavime apskritai neliko nei lyties, nei metų skirtumų”, - pasakoja E. Vasaitienė.
 
Tiesa, vairavimo mokytoja atkreipia dėmesį, kad dalis vairuojančių moterų pačios save nuvertina kaip vairuotojas.
 
„Neretai moterys padaro sau meškos paslaugą – prisiklijuoja ant automobilio lipduką su aukštakulniu bateliu. Tai tarsi išankstinis prisipažinimas – aš prastai vairuoju, nes mano lytis tarsi viską paaiškina. Taigi mes pačios ir toliau skatiname neigiamą požiūrį į vairuojančia moteris. Nemenkinkime taip savęs kelyje!”, - ragina E. Vasaitienė.
 
Tiesa, ji pasidžiaugė, kad ateinanti mokytis vairuoti jaunų moterų karta nebeturi išankstinių nuostatų, kad joms prasčiau seksis vairuoti nei vyrams – merginos drąsiai sėda prie vairo ir rieda į gatves.
 
Reprezentatyvi „NielsenIQ“ Lietuvos 16-64 metų žmonių apklausa buvo atlikta 2024 m. birželio mėn., apklausiant 1600 mūsų šalies respondentų. Tyrimo paklaida – 2,45 proc.
Susiję straipsniai
Elektrinis „Porsche Taycan“ pasiekė naują „drifto“ Gineso rekordą: 17 km. slydo ledu šonu Arktyje Elektrinis „Porsche Taycan“ pasiekė naują „drifto“ Gineso rekordą: 1 
Rebusas elektromobilių gamintojams: kaip įtikti benzingalviams entuziastams? Rebusas elektromobilių gamintojams: kaip įtikti benzingalviams entuz 
Ką bendro automobilių gamintojai turi su festivaliais, sportu, mada? Ką bendro automobilių gamintojai turi su festivaliais, sportu, mada? 
Elektromobiliai kėsinasi į kone šventą teritoriją: ar jie prisijaukins benzingalvius? Elektromobiliai kėsinasi į kone šventą teritoriją: ar jie prisijauki 
Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automobilių? Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automob 
BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektromobilio versija BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektro 
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas