Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-12-02
Elektromobilių baterijų kaina nukrito iki rekordinių žemumų, bet prognozės nedžiugina

Elektromobilių baterijų kaina nukrito iki rekordinių žemumų, bet prognozės nedžiugina
Pasaulis laukia, kol elektromobilių baterijų kaina nukris iki mažiau nei 100 dolerių už kilovatvalandę. Ir prie to po truputį artėjama jau kelis dešimtmečius, bet kainos kitimo grafikas ateityje gali pasukti nepageidaujama linkme.
 
Dar pernai elektrinių autobusų baterijų kaina nukrito iki 100 dolerių už kWh. Komercinės mašinos naudoja didesnes, pagal skirtingus standartus pagamintas baterijas. Elektromobilių baterijos yra brangesnės, bet ką tik jų kaina nukrito iki 132 $/kWh. Kaina krenta dėl didėjančių gamybos apimčių ir gerėjančių technologijų. Konkurencija baterijų sektoriuje taip pat turi potencialo augti, o tai galėtų dar labiau sumažinti kainas.
 
Jau seniai kalbama, kad norint, jog elektromobiliai kaina varžytųsi su benzininiais automobiliais, reikia, kad baterijų kaina nukristų žemiau 100 $/kWh ribos. Ir prie to artėjama labai sparčiai. „BloombergNEF“ primena, kad 2010 metais ličio jonų baterijos kainavo apie 1200 $/kWh. Per dešimtmetį kaina susitraukė net 89 %. Per pastaruosius metus ličio jonų baterijų kaina nukrito 6 % – nuo 140 iki 132 $/kWh.
Elektromobilių kaina yra labai susijusi su baterijų kaina. Pigesnių elektromobilių nebus tol, kol nebus pigesnių baterijų. Tačiau tikėtina, kad 2022 metais matysime ličio jonų baterijų brangimą. 
 
„BloombergNEF“ prognozuoja, kad kitais metais elektromobilių baterijų kaina gali pasiekti 135 $/kWh. Tai gali turėti įtakos elektromobilių gamintojų strategijoms, riboti jų pelningumą, lėtinti švarių automobilių pardavimus. Bet tai dar ne pabaiga – baterijos brangs ir po to.
 
Pagrindinė baterijų brangimo priežastis – kylanti medžiagų kaina. Tai pastebima visur – nuo statybų, iki įvairių prietaisų gamybos. Baterijų atveju pabrango metalai. Pavyzdžiui, Nikelio kaina šiemet paaugo 24 %.

Foto: ©„Porsche“
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Pirmuosius elektrinius „Silverado“ pikapus „Chevrolet“ išpardavė per 12 minučių Pirmuosius elektrinius „Silverado“ pikapus „Chevrolet“ išpardavė per 
„Tesla“ rekomenduoja reguliariai įkrauti „Model 3“ iki 100 % ir tai yra labai keista „Tesla“ rekomenduoja reguliariai įkrauti „Model 3“ iki 100 % ir tai  
Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi ir pastebimų skirtumų Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi  
Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo talpos. Tragedija? Na, ne visai Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo  
Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuvažiuojamu atstumu bet ir pojūčiu Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuv 
„Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų skatina elektrifikaciją „Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų 
Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta  
Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tiek, kiek degalų bako pripildymas Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tie 
Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo liepsnose Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo  
„Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su viena sąlyga „Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su  
Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveikia Model S važiuodamas 120 km/h Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveiki 
Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali nuvažiuoti tempdamas 1360 kg Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali 
Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą  
Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric 
Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungus donorą Cupra - kas atsitiko? Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungu 
Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad ir po kelerių metų liktų geidžia Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad  
„Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobilius, bet yra viena keistenybė „Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobiliu 
Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ 
Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bagažinės? Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bag 
Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas vos 151 km įveikiantis Model 3 Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas v 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt