Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-11-23
„Formulės 1“ legenda iš Argentinos – Juanas Manuelis Fangio

„Formulės 1“ legenda iš Argentinos – Juanas Manuelis Fangio
Daugelis sutiks, kad sėkmė automobilių sporte šiandien priklauso nuo dviejų pagrindinių dalykų: darbo ir pinigų. Jeigu dirbi daug, gali kompensuoti talento trūkumus ir išugdyti įvairius įgūdžius, o turint pinigų, prieinama geresnė technika, komanda ir labiau prestižinės varžybos. Taip buvo visada, tačiau prieš gerą pusšimtį metų proporcijos kiek labiau krypo ne į pinigų, o į vairuotojo gebėjimų pusę. O ir pačių vairuotojų talentas turėdavo didelę įtaką rezultatams.

Šiandien tokius dėsnius puikiausiai įrodo „Formulė-1“. Vienoje komandoje važiuojantys Sebastianas Vettelis ir Kimi Raikkonenas varžybose paprastai finišuoja skirtingose pozicijose ir vokiečio pranašumas čia akivaizdus, nors formulės abiejų – vienodos. Toje pačioje „Ferrari“ spindėjęs Fernando Alonso patikėjo „McLaren“ avantiūra ir po trejų metų šioje komandoje turėjo gerokai nusivilti: taip ir nesugebėjusi pateikti patikimo variklio, komanda velkasi rikiuotės gale, o geriausiu pasaulio lenktynininku neretai pavadinamas ispanas bet kuriame F1 etape džiaugiasi patekęs tarp dešimties geriausių.

Tačiau pirmaisiais F1 metais buvo lenktynininkas, kuris, panašu, galėjo nugalėti vairuodamas bet ką . Tai – Juanas Manuelis Fangio, kurio laimėtų čempionatų rekordas (5) tik po 47 metų buvo pagerintas Michaelio Schumacherio (7 titulai). Tačiau kitų jo rekordų nepagerins greičiausiai niekas: argentinietis čempiono titulus iškovojo atstovaudamas keturioms komandoms („Alfa Romeo“, „Ferrari“, „Maserati“ ir „Mercedes-Benz“) ir nugalėjo praktiškai kas antrose lenktynėse – 24-iose iš 52 (46,15 proc.). 

Be to, argentinietis turi didžiausią procentą pole pozicijų (55,8 proc., 29 pirmos vietos kvalifikacijoje per 52 startus), dažniausiai startavo iš pirmosios eilės (92,31 proc., 48 startai iš pirmosios eilės per 52 varžybas) bei yra seniausias pasaulio čempionas – paskutinį kartą 1957-aisiais jis buvo greičiausias sulaukęs 46 metų ir 41 dienos.

Galų gale, jis keturis kartus nugalėjo Argentinos „Grand Prix“, tačiau šis rekordas pagerinamas dar sunkiau – šiandien J. M. Fangio gimtinėje F1 lenktynės tiesiog nevyksta.

Tačiau jis turėjo dvi rankas ir dvi kojas bei, kaip daugelis argentiniečių, yra emigrantų iš Europos vaikas – čia jis persikėlė XX amžiaus pradžioje. Jo lenktynininko gyslelė buvo užčiuopta kariuomenėje:  privalomosios tarnybos metu Fangio viršininkai pastebėjo vaikino gebėjimus prie automobilio vairo ir šis tapo etatiniu vairuotoju. Baigęs tarnybą, Fangio atidarė savo garažą ir lenktyniavo įvairiose vietinės reikšmės varžybose. Čia jam sekėsi neblogai ir jo pasiekimai neliko nepastebėti. Jis tapo Argentinos čempionu ir 1948-aisiais buvo išsiųstas į Europą, kur lenktyniavo toliau – jį rėmė pati šalies vyriausybė.

Šeštajame dešimtmetyje jis debiutavo F1 lenktynėse ir pagal amžių tiko į tėvus ne vienam to meto vairuotojui – argentiniečiui buvo beveik keturiasdešimt. Tačiau „tėvukas“ gana greitai parodė klasę jaunimui – pirmame sezone jis liko antras, o antrame sezone 1951-aisiais – pirmas. Pergalę sezone jis pakartojo 1954-1957 metais, o po kelių nesėkmių 1958-aisiais nusprendė pasitraukti iš prestižinių varžybų.

Savo karjeros metu J. M. Fangio dalyvavo ir „Indianapolis 500“, ir „24 heures du Le Mans“, tačiau čia jo pasiekimai nebuvo dideli ir argentinietis geriausiai žinomas kaip F1 legenda.
 
Susiję straipsniai
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt