Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-11-23
„Formulės 1“ legenda iš Argentinos – Juanas Manuelis Fangio

„Formulės 1“ legenda iš Argentinos – Juanas Manuelis Fangio
Daugelis sutiks, kad sėkmė automobilių sporte šiandien priklauso nuo dviejų pagrindinių dalykų: darbo ir pinigų. Jeigu dirbi daug, gali kompensuoti talento trūkumus ir išugdyti įvairius įgūdžius, o turint pinigų, prieinama geresnė technika, komanda ir labiau prestižinės varžybos. Taip buvo visada, tačiau prieš gerą pusšimtį metų proporcijos kiek labiau krypo ne į pinigų, o į vairuotojo gebėjimų pusę. O ir pačių vairuotojų talentas turėdavo didelę įtaką rezultatams.

Šiandien tokius dėsnius puikiausiai įrodo „Formulė-1“. Vienoje komandoje važiuojantys Sebastianas Vettelis ir Kimi Raikkonenas varžybose paprastai finišuoja skirtingose pozicijose ir vokiečio pranašumas čia akivaizdus, nors formulės abiejų – vienodos. Toje pačioje „Ferrari“ spindėjęs Fernando Alonso patikėjo „McLaren“ avantiūra ir po trejų metų šioje komandoje turėjo gerokai nusivilti: taip ir nesugebėjusi pateikti patikimo variklio, komanda velkasi rikiuotės gale, o geriausiu pasaulio lenktynininku neretai pavadinamas ispanas bet kuriame F1 etape džiaugiasi patekęs tarp dešimties geriausių.

Tačiau pirmaisiais F1 metais buvo lenktynininkas, kuris, panašu, galėjo nugalėti vairuodamas bet ką. Tai – Juanas Manuelis Fangio, kurio laimėtų čempionatų rekordas (5) tik po 47 metų buvo pagerintas Michaelio Schumacherio (7 titulai). Tačiau kitų jo rekordų nepagerins greičiausiai niekas: argentinietis čempiono titulus iškovojo atstovaudamas keturioms komandoms („Alfa Romeo“, „Ferrari“, „Maserati“ ir „Mercedes-Benz“) ir nugalėjo praktiškai kas antrose lenktynėse – 24-iose iš 52 (46,15 proc.). 

Be to, argentinietis turi didžiausią procentą pole pozicijų (55,8 proc., 29 pirmos vietos kvalifikacijoje per 52 startus), dažniausiai startavo iš pirmosios eilės (92,31 proc., 48 startai iš pirmosios eilės per 52 varžybas) bei yra seniausias pasaulio čempionas – paskutinį kartą 1957-aisiais jis buvo greičiausias sulaukęs 46 metų ir 41 dienos.

Galų gale, jis keturis kartus nugalėjo Argentinos „Grand Prix“, tačiau šis rekordas pagerinamas dar sunkiau – šiandien J. M. Fangio gimtinėje F1 lenktynės tiesiog nevyksta.

Tačiau jis turėjo dvi rankas ir dvi kojas bei, kaip daugelis argentiniečių, yra emigrantų iš Europos vaikas – čia jis persikėlė XX amžiaus pradžioje. Jo lenktynininko gyslelė buvo užčiuopta kariuomenėje:  privalomosios tarnybos metu Fangio viršininkai pastebėjo vaikino gebėjimus prie automobilio vairo ir šis tapo etatiniu vairuotoju. Baigęs tarnybą, Fangio atidarė savo garažą ir lenktyniavo įvairiose vietinės reikšmės varžybose. Čia jam sekėsi neblogai ir jo pasiekimai neliko nepastebėti. Jis tapo Argentinos čempionu ir 1948-aisiais buvo išsiųstas į Europą, kur lenktyniavo toliau – jį rėmė pati šalies vyriausybė.

Šeštajame dešimtmetyje jis debiutavo F1 lenktynėse ir pagal amžių tiko į tėvus ne vienam to meto vairuotojui – argentiniečiui buvo beveik keturiasdešimt. Tačiau „tėvukas“ gana greitai parodė klasę jaunimui – pirmame sezone jis liko antras, o antrame sezone 1951-aisiais – pirmas. Pergalę sezone jis pakartojo 1954-1957 metais, o po kelių nesėkmių 1958-aisiais nusprendė pasitraukti iš prestižinių varžybų.

Savo karjeros metu J. M. Fangio dalyvavo ir „Indianapolis 500“, ir „24 heures du Le Mans“, tačiau čia jo pasiekimai nebuvo dideli ir argentinietis geriausiai žinomas kaip F1 legenda.
 
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt