Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-03-26
Geriau jau neužsidegtų - elektromobilių gesinimas yra visiškai kitoks nei kitų automobilių

Geriau jau neužsidegtų - elektromobilių gesinimas yra visiškai kitoks nei kitų automobilių
Automobilių gaisrų pasitaiko. Ir elektromobiliai nedega dažniau už automobilius su vidaus degimo varikliais. Tačiau problemų šioje srityje tikrai yra. Dauguma ugniagesių nėra tinkamai pasiruošę gesinti elektromobilius, o kai kurios klaidos gali būti mirtinos. Dar daugiau - net užgesinta liepsna nereiškia, kad pavojus praėjo.
 
Mažiau nei ketvirtadalis JAV ugniagesių yra apmokyti gesinti elektromobilius. Tai - nerimą kelianti statistika, kuri, tikėtina, kitose šalyse atrodo dar prasčiau. Elektromobilių gaisrai yra apsupti mitais ir klaidinga informacija, kuri šiuo atveju yra pakankamai pavojinga. Pavyzdžiui, ne vienas pasakys, kad negalima naudoti vandens, tačiau tai yra visiškai netiesa.
 
Tiesą sakant, elektromobiliams reikia kur kas daugiau vandens nei automobiliams su vidaus degimo varikliais. „Tesla“ teigia, kad vienam markės automobiliui užgesinti gali prireikti daugiau nei 11 tūkstančių litrų vandens. Dar daugiau - jei naudojamos putos ar kitos cheminės gesinimo medžiagos, jas reikėtų pamiršti iš karto, kai tik atsiras vandens. Būtent senam geram H2O turėtų būti teikiama pirmenybė, kuomet gesinami elektromobilių gaisrai.
 
Po priekinės bagažinės dangčiu yra specialiai ugniagesiams paruošta laido kilpa. Ją reikia nukirpti, pašalinant didelį jo segmentą (kad galai nesusiliestų). Tai iš esmės atjungia bateriją, tačiau ir po to automobilis vis tiek yra pavojingas. Ličio baterijos dega labai aukšta temperatūra, todėl jas būtina ilgai aušinti dideliu kiekiu vandens. Ugniagesiai privalo vengti atvirų laidų, ypač jei jie yra oranžiniai - tokia spalva žymimi tie laidai, kuriais teka bent 60 voltų įtampos elektros srovė.
 
Tačiau net kai atrodo, jog automobilis yra užgesintas ir saugus, jo negalima tiesiog palikti. „Tesla“ nurodo, kad baterijos gali užsidegti iš naujo. Taigi, kuo daugiau vandens, tuo geriau. O ir po to automobilį reikia pastatyti bent 15 metrų atstumu nuo bet kokių degių medžiagų ar kitų mašinų.
 
„Tesla“ paaukojo kelis šimtus automobilių Kalifornijos ugniagesių mokymų centrams. Taip pat kompanija pati išleido ne vienas instrukcijas, kaip gesinti tokius gaisrus. Ir bent jau kol kas ugniagesiams sekasi juos įveikti neblogai. Tačiau kita dalis problemos yra ta, kad automobilių savininkai retai kada gali išgelbėti rūkti pradėjusį elektromobilį - kas su savimi vežiojasi 11 tūkstančių litrų vandens? Degančio elektromobilio dūmai taip pat yra labai nuodingi, todėl reikalinga kaukė. Todėl dažnai telieka tikėtis, kad greitai pasirodys ugniagesiai ir kad jie bus pasiruošę.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi ir pastebimų skirtumų Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi  
Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo talpos. Tragedija? Na, ne visai Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo  
Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuvažiuojamu atstumu bet ir pojūčiu Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuv 
„Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų skatina elektrifikaciją „Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų 
Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta  
Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tiek, kiek degalų bako pripildymas Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tie 
Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo liepsnose Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo  
„Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su viena sąlyga „Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su  
Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveikia Model S važiuodamas 120 km/h Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveiki 
Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali nuvažiuoti tempdamas 1360 kg Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali 
Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą  
Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric 
Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungus donorą Cupra - kas atsitiko? Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungu 
Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad ir po kelerių metų liktų geidžia Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad  
„Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobilius, bet yra viena keistenybė „Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobiliu 
Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ 
Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bagažinės? Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bag 
Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas vos 151 km įveikiantis Model 3 Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas v 
Visi „Volkswagen“ elektromobiliai galės gelbėti kitus išsikrovusius elektromobilius! Visi „Volkswagen“ elektromobiliai galės gelbėti kitus išsikrovusius  
Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt