Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-19
Greičio baimė - iškritusios gimdos, ištirpę žmonių kūnai ir visiškai patogus keliavimas

Greičio baimė - iškritusios gimdos, ištirpę žmonių kūnai ir visiškai patogus keliavimas
Žmonės visą laiką nori judėti greičiau. Dėl to kinkėme arklius, statėme burlaivius, išradome garvežius, sukūrėme automobilius, į dangų pakėlėme lėktuvus, o dabar astronautus į orbitą keliame raketomis. Greičiausi traukiniai pasaulyje važinėja didesniu nei 400 km/h greičiu, tačiau anksčiau žmonės greičio siekė, bet kartu jo ir bijojo.
 
Greitis žmogui nėra natūralus reiškinys. Mes nesame labai greiti bėgikai ar plaukikai. Tačiau matydami aplink lakstančius stiprius ir greitus laukinius arklius žmonės suprato, kad daugiau nuveiks judėdami greičiau. Aišku, arkliai irgi nepasiekia tokio greičio, kuris šiandien mums būtų kuo nors įspūdingas. Tačiau kai 19 amžiuje prasidėjo garvežių era, žmonės iš tiesų sunerimo - ar paprasti keleiviai gali atlaikyti tokį greitį?
 
Tiesa, pirmuosius garvežius arkliai lenkė greičiu, tačiau traukiniai netruko pasiekti net stulbinančius 90 km/h. Dabar iš to galime pasijuokti, tačiau anksčiau žmonės abejojo, ar jų kūnai gali pakelti tokias apkrovas. Prastas fizikos ir elementarios anatomijos supratimas šiandien kelia šypseną.
Tai ko gi bijojo žmonės? Iš pradžių buvo manoma, kad tokiu greičiu lekiantys traukiniai kažkodėl labai įkais. Tai, žinoma, pasirodė esanti visiška nesąmonė, kuriai paneigti daug įrodymų nereikėjo. Pirmieji bandymai su garvežiais buvo atliekami be žmonių ir jokio vagonų įkaitimo tiesiog nebuvo. Tačiau skeptikai vis tiek teigė, kad žmogaus kūnas važiuodamas tokiu greičiu ims lydytis nuo apkrovų. Sunku pasakyti, kuo buvo grindžiama ši idėja, tačiau kažkodėl buvo manoma, kad keleivių kūnai bus taip stipriai spaudžiami prie sėdynių, kad negalės nei pajudėti, o ne vieną ištiks mirtis.
 
Net ir to meto mokslininkai suskubo tai paneigti. Iš didelio aukščio krentantis žmogus gali pasiekti ir daugiau nei 100 km/h greitį (maksimalus įprasto parašiutininko greitis - 195 km/h), tačiau miršta tik nuo smūgio į žemę. Jo kūnas nebūna ištirpęs ar sužalotas nuo greičio.
 
Tačiau keisčiausias mitas buvo tai, kad traukiniais negali keliauti moterys. Kai buvo atlikti pirmieji bandymai, kuriuose dalyvavo išimtinai tik vyrai, baiminamasi dėl žmogaus kūno galimybių jau nebebuvo. Tačiau tuomet kažkas iškėlė teoriją, kad jei moters kūnas pasieks 90 km/h greitį, iš jo bus išspausta gimda. Vėlgi, gerai, kad ir tuomet buvo protingų žmonių, kurie mitams nepasidavė.
 
Tačiau kodėl žmogus gali keliauti 4-6 šimtų kilometrų per valandą greičiu ir nieko nejausti? Jis gali ramiai sau miegoti, vaikščioti, valgyti. Taip yra todėl, kad inercija mus veikia tik greičiui keičiantis. Kitaip tariant, greitį savo kūnu galime pajausti tik kai traukinys bėgėjasi (o jis tai daro labai švelniai) arba stabdo. Traukinio vagonai yra visiškai uždari, todėl jie vežasi savo orą - sėdėdami ant tokio greitaeigio traukinio viršaus turėtumėte kęsti ir oro pasipriešinimą. Aišku, anksčiau traukiniuose nebuvo šildytuvų ir oro kondicionierių, o ir triukšmo bei kratymo buvo daugiau, todėl tie 90 km/h atrodė kaip pavojingas greitis.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt