Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-02-14
Į rinką pagaliau žengia pirmasis skraidantis automobilis

Į rinką pagaliau žengia pirmasis skraidantis automobilis
Skraidantys automobiliai jau seniai yra bendra viso pasaulio svajonė. Ne vieną dešimtmetį fantastinės literatūros autoriai aprašinėjo šias transporto priemones, o įvairios įmonės kūrė įvairius prototipus. Visgi, užduotis iki šiol nebuvo įveikta - suderinti automobilių pasaulio reikalavimus su aviacijos taisyklėmis nėra lengva. Tačiau dabar viena Nyderlandų kompanija pradeda pirmojo pasaulyje visus reikalavimus atitinkančio skraidančio automobilio pardavimus.
 
Šio pasiekimo jo negiriant apibūdinti neįmanoma - tai didžiulių pastangų ir ne vienų metų kūrybos vaisius. PAL-V, Nyderlanduose įsikūrusi kompanija, šią idėją gvildeno ne vienerius metus. Prototipai buvo pristatyti 2009 ir 2012 metais ir visada susilaukdavo didelio žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio. Bet gamyba taip iki šiol ir neprasidėjo - nepavykdavo suderinti reikalavimų automobilių saugumui, našumui ir ekologijai su skrydžiui reikalingu mažu svoriu.
 
Pagaliau, visos mįslės buvo įmintos ir PAL-V pradeda skraidančio automobilio „Liberty“ pardavimą. Pirmieji klientai savo pirkinius gaus jau kitų metų pabaigoje, tačiau jau dabar aišku, kad šis istorinis žingsnis pagaliau bus žengtas. Todėl pats metas pažiūrėti, kas „Liberty“ bus iš tikrųjų - skraidantis automobilis ar važiuojantis orlaivis?
 
Kelyje „Liberty“ nėra labai greitas automobilis 
 
„Liberty“ turi du austriškus „Rotax“ variklius - vieną skrydžiui, kitą važiavimui. Variklis, skirtas važinėti keliais, turi 99 AG ir leidžia automobiliui pasiekti 161 km/h greitį. Tiesa, iki 100 km/h „Liberty“ įsibėgėja per 9 sekundes, nors gamintojas teigia, kad vairuoti vis tiek turėtų būti smagu. Automobilis turi tik tris ratus, tačiau elektroninės sistemos išlaiko jo stabilumą ir padeda jam nerti į posūkius.

 
„Liberty“ išvaizda buvo suprojketuota Italijoje, todėl jis tikrai atrodo gražiai ir turėtų būti gana patogus. Tačiau jis nebuvo sukurtas išskirtiniam komfortui ar prabangai, todėl ilgose kelionėse bus sunku ištverti itin garsų variklio ūžimą. Kita vertus, labai ilgų kelionių kelyje „Liberty“ savininkai nė neplanuos, o važiuos tiesiai į aerodromą ar kitą vietą, iš kurios galės legaliai pakilti.
 
Pereiti nuo automobilio į skrydžio režimą užtrunka 5-10 minučių. 
 
Pereiti nuo automobilio režimo į orlaivio užtruks apie 5-10 minučių. Pakilimui reikės gana daug vietos, kurioje nėra medžių ar kitų kliūčių, tačiau gamintojas teigia, kad „Liberty“valdyti yra lengva net nepatyrusiam pilotui. „Liberty“ nėra lėktuvas. Tai - autožyras, dar žinomas malūnsparnio vardu. Variklis suka tik gale esantį propelerį, kuris stumia orlaivį į priekį, o viršuje esantis rotorius yra sukamas oro srauto (tuo malūnsparniai skiriasi nuo sraigtasparnių).
 
Skrydžiui skirtas variklis turi beveik 200 AG, todėl „Liberty“ ore gali pasiekti didesnį greitį nei ant žemės - apie 180 km/h. Orlaivis gali pakilti į 3,5 km aukštį ir nuskristi apie 500 km. „Liberty“ kabinoje telpa du žmonės ir šiek tiek bagažo, skrydis turėtų būti patogus ir, lyginant su sraigtasparniais, tylus. Patogumo suteiks ir su turbulencija kovojančios sistemos.
 
„PAL-V Liberty“ pristatymas video siužete: 
 
 
Kiek kainuoja ši transporto priemonė? Pirmųjų modelių, kurie bus šiek tiek kitokie, kainos prasideda nuo 499 tūkst. eurų (neskaitant mokesčių), vėlesni skraidantys automobiliai kainuos apie 299 tūkst. eurų. Į kainą įskaičiuoti ir pilotų mokymai - gamintojas teigia, kad tai - paprasčiausias būdas vairuotojui tapti pilotu. Nors tokios sumos atrodo milžiniškos, kiti kolekciniai išskirtiniai automobiliai kainuoja gerokai brangiau. Jei pirkėjai sutinka mokėti milijonus eurų už automobilį, kurio teks laukti metus, kodėl neturėtų atsirasti norinčių įsigyti pirmąjį tikrą skraidantį automobilį? Žiūrint iš kolekcionierių perspektyvos, Belieka tikėtis, „PAL-V Liberty“ kaina
 nėra tokia jau didelė.
 
Kita vertus, malūnsparnis ir automobilis atskirai kainuoja pigiau, nors tokio plataus keliavimo būdų pasirinkimo nesiūlo. Todėl telieka laukti ir tikėtis, kad „Liberty“ ne tik pasiseks pasiekti užsibrėžtus tikslus ir pardavimus, bet ir kad pirkėjai neuždarys skraidančio automobilio garaže, tikėdamiesi, kad ateityje jo vertė išaugs.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt