Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-08-04
Itališkas sinonimas žodžiui „greitis“ – „Delta Integrale“

Itališkas sinonimas žodžiui „greitis“ – „Delta Integrale“
„Auksinė ralio era“ – tokį epitetą žino kiekvienas automobilių sporto gerbėjas. Tokiais žodžiais apibūdinama 1983-1986 metais trukusi pašėlusi „Group B“ automobilių era, kuomet keli gamintojai sukūrė tokius ralio monstrus, kurių video dar ir dabar žavi visus sporto mėgėjus. Tačiau šiandien „Group B“ tik youtubėje ir egzistuoja, o patys automobiliai renka ne žvyro akmenis greičio ruožuose, o dulkes kolekcininkų garažuose. Vienas žymiausių tokių „dulkių rinkėjų“ – „Lancia Delta Integrale“. Tiksliau, „gatvinė“ jo versija, nes legendinėje „Group B“ dalyvavo „Integrale“ pirmtakas „Delta S4“. Bet apie viską iš pradžių.

Šis automobilis šiandien renka ne tik dulkes, bet ir pinigus – jo vertė šį šimtmetį paaugo ne procentais, bet kartais. O jo istorija prasidėjo visai nekaltai.

1979-aisiais vidutinės reikšmės Italijos automobilių gamintojas pristatė nedidelį hečbeką ir pavadino jį „Delta“. Tai buvo itin sėkmingas modelis, nes praktiškai be pakitimų buvo kuriamas iki pat 1994-ųjų. Tiesa, pagamintų modelių kiekis nėra didelis – vos 40 tūkst . ir dauguma jų su 1,3 l benzininiais ar panašiais mažai kam įdomiais mažalitražiais varikliais. Viso pasaulio automobilių gerbėjų širdis užkariavo „Delta“ modelis, ant bagažinės dangčio turėjęs užrašą 4WD.

„Lancia Delta HF Integrale“ turi 2,0 l darbinio tūrio keturių cilindrų variklį su turbina, išvystantį 210 AG ir 298 Nm. Kaip liudija 4WD užrašas, jis yra varomas keturiais ratais, turi 5 laipsnių mechaninę pavarų dėžę ir sveria apie 1 300 kg. Iki 100 km/val. tokie duomenys hečbekui leidžia įsibėgėti per mažiau nei 6 sekundes, o didžiausias išvystomas greitis – 216 km/val.

Tačiau nepulkite skelbimų portale ieškoti „Lancia Delta“ modifikacijų, nes daug jų yra „netikros“. Viso buvo pagaminta apie 10 tūkst. egzempliorių, pavadintų „Lancia Delta HF“, ir turinčių 1,6 l variklį su turbina bei tik priekinius varančiuosius ratus. Jos kainuoja nedaug. Tikrosios ir vertingosios lančios debiutavo 1986-aisiais ir buvo pavadintos „Delta HF 4WD“, nuo 1987-ųjų – „Delta HF Integrale“, o nuo 1989-ųjų – „Delta HF Integrale 16V“. O jeigu prie kažkurio iš šių užrašų dar rasite pridėtą „Evoluzione“, būkite tikri – tai aukso grynuolis.

Kaip ir priklauso italams, konstruodami automobilį jie kažką turėjo sukonstruoti kitaip. „Integrale“ atveju tai buvo keturių varančių ratų sistema – galią tarp priekinių ir galinių ratų skirstė „Ferguson“ tipo centrinis diferencialas. Priekiui kliūdavo 56 proc. galios, galui – 44 proc. Priekiniuose ratuose arklio galias dalijo laisvai besisukantis diferencialas, o gale – „Torsen“ tipo, pagal apkrovimą vienam ratui galintis skirti iki 70 proc. jėgos. Puikiai veikianti sistema buvo ganėtinai nauja automobilių pasaulyje ir nemažai prisidėjo prie „Lancia“ legendos gimimo.

Šiandien „Lancia Delta Integrale“ siejama su pasiekimais ralyje ir tai – ne be reikalo. „Delta Integrale“ pirmtakas „Delta S4“ buvo vienas geriausių automobilių legendinėje „Group B“, o „Delta Integrale 4WD“ šešerius metus iš eilės (1987-1992) niekam nepaliko vilčių WRC konstruktorių įskaitoje – tai iki šiandien nepagerintas rekordas. „Lancia Delta“ vairuotojai (Juha Kankkunenas ir Miki Biasionas) keturis kartus tapo WRC čempionais.
 
Daugiau apie Lancia Delta HF Integrale, 1986 - 1993
Susiję straipsniai
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
„Tesla“ oficialiai užpatentavo savo pašėlusią valytuvų idėją „Tesla“ oficialiai užpatentavo savo pašėlusią valytuvų idėją 
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
Sieks dar vieno Lietuvos rekordo – daugiausiai kartų atkelti automobilį Sieks dar vieno Lietuvos rekordo – daugiausiai kartų atkelti automob 
Kelionių automobiliu kultūra – nuo kelionių dainų iki kelio filmų Kelionių automobiliu kultūra – nuo kelionių dainų iki kelio filmų  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Kodėl savivairius automobilius gali ištikti kupraketų lemtis Kodėl savivairius automobilius gali ištikti kupraketų lemtis 
Indiana išbando magnetinį betoną – juo važiuojantys elektromobiliai galės įsikrauti nesustodami Indiana išbando magnetinį betoną – juo važiuojantys elektromobiliai  
Neįtikėtina mintis: apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važiuoti kaip troleibusai Neįtikėtina mintis: apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važ 
E.Muskas pripažįsta, kad sukurti autonominį automobilį yra sunkiau nei jis manė E.Muskas pripažįsta, kad sukurti autonominį automobilį yra sunkiau n 
Nuostabi idėja ar nesąmonė? Įspūdingasis „Rivian R1T“ galės būti komplektuojamas su virtuve Nuostabi idėja ar nesąmonė? Įspūdingasis „Rivian R1T“ galės būti kom 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
Gamintojams automobilių sportas – tarsi bandymų poligonas Gamintojams automobilių sportas – tarsi bandymų poligonas 
Ar tai bendradarbiavo pabaiga? Pagrindinis „Tesla“ baterijų tiekėjas „Panasonic“ pardavė turėtas „Te Ar tai bendradarbiavo pabaiga? Pagrindinis „Tesla“ baterijų tiekėjas 
Tesla parodė superkompiuterį, kuriuo moko savo Autopilotą — jau dabar vienas galingiausių pasaulyje Tesla parodė superkompiuterį, kuriuo moko savo Autopilotą — jau daba 
Pirmoji vandenilinė sunkvežimio „riedlentė“ leis nuvažiuoti stulbinamai toli Pirmoji vandenilinė sunkvežimio „riedlentė“ leis nuvažiuoti stulbina 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Ar laukuose dirbantis ir bendrame eisme nedalyvaujantis traktoristas irgi privalo būti blaivus? Ar laukuose dirbantis ir bendrame eisme nedalyvaujantis traktoristas 
Kokį garsą skleidžia vandenilinis variklis? Išgirskite lenktyninį „Toyota“ automobilį Kokį garsą skleidžia vandenilinis variklis? Išgirskite lenktyninį „T 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt