Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-08-04
Itališkas sinonimas žodžiui „greitis“ – „Delta Integrale“

Itališkas sinonimas žodžiui „greitis“ – „Delta Integrale“
„Auksinė ralio era“ – tokį epitetą žino kiekvienas automobilių sporto gerbėjas. Tokiais žodžiais apibūdinama 1983-1986 metais trukusi pašėlusi „Group B“ automobilių era, kuomet keli gamintojai sukūrė tokius ralio monstrus, kurių video dar ir dabar žavi visus sporto mėgėjus. Tačiau šiandien „Group B“ tik youtubėje ir egzistuoja, o patys automobiliai renka ne žvyro akmenis greičio ruožuose, o dulkes kolekcininkų garažuose. Vienas žymiausių tokių „dulkių rinkėjų“ – „Lancia Delta Integrale“. Tiksliau, „gatvinė“ jo versija, nes legendinėje „Group B“ dalyvavo „Integrale“ pirmtakas „Delta S4“. Bet apie viską iš pradžių.

Šis automobilis šiandien renka ne tik dulkes, bet ir pinigus – jo vertė šį šimtmetį paaugo ne procentais, bet kartais. O jo istorija prasidėjo visai nekaltai.

1979-aisiais vidutinės reikšmės Italijos automobilių gamintojas pristatė nedidelį hečbeką ir pavadino jį „Delta“. Tai buvo itin sėkmingas modelis, nes praktiškai be pakitimų buvo kuriamas iki pat 1994-ųjų. Tiesa, pagamintų modelių kiekis nėra didelis – vos 40 tūkst. ir dauguma jų su 1,3 l benzininiais ar panašiais mažai kam įdomiais mažalitražiais varikliais. Viso pasaulio automobilių gerbėjų širdis užkariavo „Delta“ modelis, ant bagažinės dangčio turėjęs užrašą 4WD.

„Lancia Delta HF Integrale“ turi 2,0 l darbinio tūrio keturių cilindrų variklį su turbina, išvystantį 210 AG ir 298 Nm. Kaip liudija 4WD užrašas, jis yra varomas keturiais ratais, turi 5 laipsnių mechaninę pavarų dėžę ir sveria apie 1 300 kg. Iki 100 km/val. tokie duomenys hečbekui leidžia įsibėgėti per mažiau nei 6 sekundes, o didžiausias išvystomas greitis – 216 km/val.

Tačiau nepulkite skelbimų portale ieškoti „Lancia Delta“ modifikacijų, nes daug jų yra „netikros“. Viso buvo pagaminta apie 10 tūkst. egzempliorių, pavadintų „Lancia Delta HF“, ir turinčių 1,6 l variklį su turbina bei tik priekinius varančiuosius ratus. Jos kainuoja nedaug. Tikrosios ir vertingosios lančios debiutavo 1986-aisiais ir buvo pavadintos „Delta HF 4WD“, nuo 1987-ųjų – „Delta HF Integrale“, o nuo 1989-ųjų – „Delta HF Integrale 16V“. O jeigu prie kažkurio iš šių užrašų dar rasite pridėtą „Evoluzione“, būkite tikri – tai aukso grynuolis.

Kaip ir priklauso italams, konstruodami automobilį jie kažką turėjo sukonstruoti kitaip. „Integrale“ atveju tai buvo keturių varančių ratų sistema – galią tarp priekinių ir galinių ratų skirstė „Ferguson“ tipo centrinis diferencialas. Priekiui kliūdavo 56 proc. galios, galui – 44 proc. Priekiniuose ratuose arklio galias dalijo laisvai besisukantis diferencialas, o gale – „Torsen“ tipo, pagal apkrovimą vienam ratui galintis skirti iki 70 proc. jėgos. Puikiai veikianti sistema buvo ganėtinai nauja automobilių pasaulyje ir nemažai prisidėjo prie „Lancia“ legendos gimimo.

Šiandien „Lancia Delta Integrale“ siejama su pasiekimais ralyje ir tai – ne be reikalo. „Delta Integrale“ pirmtakas „Delta S4“ buvo vienas geriausių automobilių legendinėje „Group B“, o „Delta Integrale 4WD“ šešerius metus iš eilės (1987-1992) niekam nepaliko vilčių WRC konstruktorių įskaitoje – tai iki šiandien nepagerintas rekordas. „Lancia Delta“ vairuotojai (Juha Kankkunenas ir Miki Biasionas) keturis kartus tapo WRC čempionais.
 
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt