Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-09-28
Japoniškų kupė pionierius Amerikoje – „Datsun“

Japoniškų kupė pionierius Amerikoje – „Datsun“
Šio automobilio plakatai nekabėjo ant paauglių kambarių sienų, kaip kai kurių kultinių „Lamborghini“ ar „Ferrari“ modelių. Šiandien šis prekės ženklas – menkai žinomas daugelyje žemynų ir gamintojas kuria tik antrarūšius automobilius. Tačiau šis pavadinimas pakeitė amerikiečių požiūrį į sportišką kupė bei suvokimą, kiek toks automobilis gali kainuoti. Tai – „Datsun“, kurio trys išoriškai panašūs kupė 240Z, 260Z ir 280Z yra vieni įtakingiausių aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio sportiškų automobilių.

Japonijos rinkoje šis automobilis buvo žinomas kaip „Nissan Fairlady Z“, tačiau jis nesiskyrė nuo Z serijos „Datsun“ modelių, parduodamų likusiame pasaulyje. Visos trys kupė kartos buvo gamintos 1969-1978 metais, o vėliau juos pakeitė patobulinta ZX serija.

1969-aisiais debiutavęs Japonijoje, tais pačiais metais „Datsun 240Z“ atkeliavo ir į JAV. Šio automobilio tikslas buvo tapti konkurentu JAV populiariems „pony“ automobiliams. Ši rinka buvo perpildyta didelius variklius turinčių kupė ir „Nissan“ („Datsun“ savininkas) pagalvojo, jog amerikiečiams gali patikti visiškai naujas automobilis, kurio variklio darbinis tūris yra maždaug trečdalis amerikietiško. Ir jie neklydo.

Z serijos „Datsun“ neprivertė amerikiečių pirkti ekonomiškus ir mažus automobilius, tačiau pavergė širdis unikaliu stiliumi ir valdymo savybėmis. 240Z turėjo visų keturių ratų nepriklausomą pakabą, kas JAV automobiliuose dar buvo naujovė. Be to, 240Z greičiu galėjo lygintis su „Porsche 911T“ ar „Jaguar E-Type“, tačiau kainavo dvigubai mažiau.

Tad nenuostabu, jog Z buvo itin populiarus: 1970-aisiais šių automobilių buvo parduoti 45 tūkstančiai.
Vienintelis dalykas, kurio trūko „Datsun“ kupė, buvo galia. Japonijoje jos pakako, tačiau JAV 2,4 litro darbinio tūrio variklis ir 151 AG atrodė kiek juokingai – juk čia dominavo V8 ir bent 5,0 l. Juokaujama, kad posakis „There is no replacement for displacement“ (liet. „pakaitalų litražui nėra“) atsirado būtent tuo metu, kai „Datsun 240Z“ žengė į JAV rinką.

1974-aisiais automobilis evoliucionavo į 260Z, o variklis išaugo iki 2,6 l, tačiau galia Amerikoje sumažėjo iki 140 AG. Taip nutiko dėl naujų JAV emisijos reikalavimų, nes kitose rinkose 260Z su tuo pačiu varikliu išvystė 165 AG.

1975-aisiais – antrojo „facelifto“ metai. Ir tuomet variklis padidėjo dar kartą, iki 2,8 litro. „Datsun“ rado sprendimą, kaip įtikti griežtiems JAV aplinkosaugininkams ir reikliems klientams – 280Z turėjo degalų įpurškimo sistemą, o po dviejų metų į modelį buvo pradėta montuoti penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė vietoje buvusios keturių laipsnių.

Z istorija dar kartą evoliucionavo 1979-aisiais, kuomet „Nissan S130“ atėjo į rinką. Japonijoje ant šios bazės pagamintas modelis toliau buvo vadinamas „Nissan Fairlady Z“, o kitose rinkojse – „Nissan“ arba „Datsun“ 280ZX. Į šį automobilį montuojami varikliai išvystė 180 arba 275 AG – galingesnė versija buvo su tuo pačiu L serijos varikliu, prie kurio primontuotas turbokompresorius.

280ZX buvo sėkmingiausias Z serijos modelis ir 1979-aisiais jų buvo parduota net 86 tūkstančiai, tačiau 1984-aisiais užleido vietą naujesniam „Nissan 300ZX“, kuris buvo gaminamas ant visiškai naujos platformos ir turėjo kitokius variklius.

Šiandien šie „Datsun“ kupė – kolekcionierių gerbiami automobiliai, kurių vertė pastaraisiais metai gerokai padidėjo.
 
Susiję straipsniai
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt