Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-09-28
Japoniškų kupė pionierius Amerikoje – „Datsun“

Japoniškų kupė pionierius Amerikoje – „Datsun“
Šio automobilio plakatai nekabėjo ant paauglių kambarių sienų, kaip kai kurių kultinių „Lamborghini“ ar „Ferrari“ modelių. Šiandien šis prekės ženklas – menkai žinomas daugelyje žemynų ir gamintojas kuria tik antrarūšius automobilius. Tačiau šis pavadinimas pakeitė amerikiečių požiūrį į sportišką kupė bei suvokimą, kiek toks automobilis gali kainuoti. Tai – „Datsun“, kurio trys išoriškai panašūs kupė 240Z, 260Z ir 280Z yra vieni įtakingiausių aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio sportiškų automobilių.

Japonijos rinkoje šis automobilis buvo žinomas kaip „Nissan Fairlady Z“, tačiau jis nesiskyrė nuo Z serijos „Datsun“ modelių, parduodamų likusiame pasaulyje. Visos trys kupė kartos buvo gamintos 1969-1978 metais, o vėliau juos pakeitė patobulinta ZX serija.

1969-aisiais debiutavęs Japonijoje, tais pačiais metais „Datsun 240Z“ atkeliavo ir į JAV. Šio automobilio tikslas buvo tapti konkurentu JAV populiariems „pony“ automobiliams. Ši rinka buvo perpildyta didelius variklius turinčių kupė ir „Nissan“ („Datsun“ savininkas) pagalvojo, jog amerikiečiams gali patikti visiškai naujas automobilis, kurio variklio darbinis tūris yra maždaug trečdalis amerikietiško. Ir jie neklydo.

Z serijos „Datsun“ neprivertė amerikiečių pirkti ekonomiškus ir mažus automobilius, tačiau pavergė širdis unikaliu stiliumi ir valdymo savybėmis. 240Z turėjo visų keturių ratų nepriklausomą pakabą, kas JAV automobiliuose dar buvo naujovė. Be to, 240Z greičiu galėjo lygintis su „Porsche 911T“ ar „Jaguar E-Type“, tačiau kainavo dvigubai mažiau.

Tad nenuostabu, jog Z buvo itin populiarus: 1970-aisiais šių automobilių buvo parduoti 45 tūkstančiai.
Vienintelis dalykas, kurio trūko „Datsun“ kupė, buvo galia. Japonijoje jos pakako, tačiau JAV 2,4 litro darbinio tūrio variklis ir 151 AG atrodė kiek juokingai – juk čia dominavo V8 ir bent 5,0 l. Juokaujama, kad posakis „There is no replacement for displacement“ (liet. „pakaitalų litražui nėra“) atsirado būtent tuo metu, kai „Datsun 240Z“ žengė į JAV rinką.

1974-aisiais automobilis evoliucionavo į 260Z, o variklis išaugo iki 2,6 l, tačiau galia Amerikoje sumažėjo iki 140 AG. Taip nutiko dėl naujų JAV emisijos reikalavimų, nes kitose rinkose 260Z su tuo pačiu varikliu išvystė 165 AG.

1975-aisiais – antrojo „facelifto“ metai. Ir tuomet variklis padidėjo dar kartą, iki 2,8 litro. „Datsun“ rado sprendimą, kaip įtikti griežtiems JAV aplinkosaugininkams ir reikliems klientams – 280Z turėjo degalų įpurškimo sistemą, o po dviejų metų į modelį buvo pradėta montuoti penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė vietoje buvusios keturių laipsnių.

Z istorija dar kartą evoliucionavo 1979-aisiais, kuomet „Nissan S130“ atėjo į rinką. Japonijoje ant šios bazės pagamintas modelis toliau buvo vadinamas „Nissan Fairlady Z“, o kitose rinkojse – „Nissan“ arba „Datsun“ 280ZX. Į šį automobilį montuojami varikliai išvystė 180 arba 275 AG – galingesnė versija buvo su tuo pačiu L serijos varikliu, prie kurio primontuotas turbokompresorius.

280ZX buvo sėkmingiausias Z serijos modelis ir 1979-aisiais jų buvo parduota net 86 tūkstančiai, tačiau 1984-aisiais užleido vietą naujesniam „Nissan 300ZX“, kuris buvo gaminamas ant visiškai naujos platformos ir turėjo kitokius variklius.

Šiandien šie „Datsun“ kupė – kolekcionierių gerbiami automobiliai, kurių vertė pastaraisiais metai gerokai padidėjo.
 
Susiję straipsniai
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viską Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų? Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviai Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairo Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga „Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti? Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt