Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-05-17
Kada pagaminti elektromobilį bus pigiau nei mašiną su vidaus degimo varikliu?

Kada pagaminti elektromobilį bus pigiau nei mašiną su vidaus degimo varikliu?
Elektromobilių plėtrą stabdo ne tik nuvažiuojamas atstumas ar infrastruktūros problemos. Žmonės dažniausiai elektromobilių neperka dėl jų kainos. Kada galima tikėtis, kad pagaminti elektromobilį bus pigiau nei benzininį ar dyzelinį automobilį?
 
Gamybos kaštai, beje, yra logiškesnis klausimas nei užbaigto automobilio kaina. Kainas laisvoje rinkoje reguliuoja pasiūla ir paklausa. Kas žino, ar auganti elektromobilių paklausa neišaugins jų kainų. „Tesla“ ne kartą brangino savo automobilius, pabrango ir „Ford Mustang Mach-E“. Kai gali parduoti brangiau, parduodi brangiau.
 
Tačiau elektromobilių kaina turi daugiau galimybių nukristi tada, kai juos bus pigu gaminti. Naujas tyrimas rodo, kad elektromobilių gamybos kaštai jau 2027 metais bus mažesni už benzininių ir dyzelinių automobilių.
„BloombergNEF“ tyrimas rodo, kad jau 2026 metais didesni elektriniai automobiliai (dideli sedanai ir visureigiai) savo gamybos kaštais prilygs senamadiškiems burzgiantiems automobiliams, o jau kitais metais prie jų pagal šį kriterijų prisijungs ir mažesni elektromobiliai. 
 
Šiuo metu vidutinio dydžio elektromobilis vidutiniškai kainuoja 33 300 eurų. Tuo tarpu vidutinio dydžio benzininis automobilis kainuoja tik 18 600 eurų. 2026 metais abu turėtų kainuoti maždaug po 19 tūkstančių eurų. 2030 metais vidutinio dydžio elektromobilis kainuos 16,3 tūkst. eurų (prieš mokesčius).
 
Elektromobilių kainos ir toliau kris, nes pinga baterijos, o gamintojai elektriniam transportui skiria dedikuotas gamybos linijas. Prognozuojama, kad 2020-2030 metų laikotarpyje baterijų kaina nukris net 58 %. Manoma, kad jei politikai tai laikys tikslu, visi 2035 metais Europoje parduodami automobiliai galės būti elektriniai.
 
Iš tikrųjų, elektromobilių gamyba nėra nei labai sudėtinga, nei labai brangi. Elektromobilio savikainą didina jo baterijų kaina. Visa kita yra pakankamai paprasta. Kai vidaus degimo varikliai labai skyrėsi savo efektyvumu, skleidžiamu garsu, priežiūros kaštais, elektriniai varikliai pranyksta elektromobilio konstrukcijoje ir apskritai net nėra aptarinėjami. Elektrinis variklis nėra elektromobilio charakterio dalis. Taigi, tokius komponentus bus galima pirkti pigiau iš centralizuotų tiekėjų. Be to, ir pati elektromobilio konstrukcija gali būti pakankamai paprasta ir labai draugiška robotizuotam surinkimui dedikuotose linijose. Elektromobiliai pinga ir visai greitai bus ne tik ekologiškesnis, bet ir pigesnis pasirinkimas.

Foto: Elektromobiliai pinga ©Gamintojo nuotrauka
---------
Elektromobilių įkrovimo stotelių žemėlapis:
 
technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt