Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2010-03-31
Kaip $500 mašina sugebėjo laimėti prieš $400000 vertės lenktyninius automobilius

Kaip $500 mašina sugebėjo laimėti prieš $400000 vertės lenktyninius automobilius

Profesionalus motosportas yra atšiauri ir sudėtinga sritis. Jei norite palenktyniauti su "kietais bičais", jums nepakaks tiesiog susirinkti automobilį mamos garaže, tiesa? Visiškai netiesa. Vienam nutrūktgalviui tai kaip tik ir pavyko. Istorija prasidėjo tada, kai jos herojus Bill'as Caswell'as per internetą nusipirko naudotą seną automobilį, kuriuo nusprendė varžytis su daugiau kaip 400000 dolerių kainuojančiais lenktyniniais automobiliais "WRC Rally Mexico" lenktynėse. Iš esmės šis vaikinas mokėjo naudotis suvirinimo įranga, turėjo krūvą kreditinių kortelių, gausybę laisvo laiko, tačiau neturėjo jokio realaus rėmimo ar lėšų. Nusipirkęs automobilį jis pirmiausia pasigamino FIA standartus atitinkantį apsauginį karkasą (angl. roll cage). Pirkti tokio dalyko ir tuo užsiimančių firmų jis nenorėjo, nes tada pinigų nebūtų užtekę geroms lenktyninėms padangoms.

Taigi, bedarbis Čikagoje gyvenantis lenktynių fanatas Bill'as Caswell'as "World Rally Championship" (WRC) Meksikos etapą pradėjo su 1991 metų "BMW 318i". Pirkinys jam kainavo 500 dolerių. Išmėginti savo jėgas "Rally America" lenktynėse jis buvo nusprendęs dar metais anksčiau, tačiau vos po poros mėnesių, praėjus penkioms minutėms po starto, jis sudaužė savo automobilį ir nepataisomai pažeidė variklį.

Po kurio laiko FIA taisyklėse jis aptiko "spragą", pagal kurią jis galėjo startuoti važiuodamas dvidešimties metų senumo automobilių. Ir startuoti jis galėjo ne bet kur, o tose pačiose varžybose, kuriose rungiasi tokios garsenybės kaip Ken'as Block'as ir buvęs F1 lenktynininkas Kimi Raikkonen'as. Toliau įvykiai klostėsi pačiais keisčiausiais principais. Jis į didžiausią savo gyvenime sportinių lenktynių renginį pateko neturėdamas komandos. Automobilyje vos prieš šavaitę buvo pakeistas kitas (irgi naudotas) "E30 M3" variklis, kurio dar nebuvo pavykę net kaip reikiant išbandyti. Naudotą pakeitimui reikalingą pavarų dėžę pavyko rasti autolaužyne. Automobilis buvo padengtas purvu iš jo ankstesnių lenktynių. "Aš mielai būčiau jį nuplovęs, tačiau man vietoj to reikėjo užsiimti remontu", vėliau pasakojo lenktynininkas. Transportavimo tikslams jis išsinuomojo miniveną.
Antrasis pilotas - Bill'o draugas Ben'as Slocum'as prieš lenktynes automobilyje nebuvo praleidęs net penkių minučių. Taip jis elgėsi ne iš kvailumo, bet dėl išteklių stokos. Tiesa, Ben'as turėjo nemažai patirties žemesnio lygio lenktynių klasėse, tačiau tokio lygio renginyje jam dar nebuvo tekę dalyvauti. Neįtikėtina, tačiau bendroje įskaitoje savo klasėje jiems pavyko užimti trečiąją vietą. "Kuro siurblys nusibaigė likus trims etapams. Aš jį išėmiau, patrankiau, pasiskolinau peilį iš policijos pareigūno, išpjoviau reikiamą dalį iš po ranka pasitaikiusio mašinos salone rasto gumos gabalo, ir vėl patrankiau, kol pradėjo veikti. Tačiau mes jau kelias minutes vėlavome. Spustelėjome akseleratoriaus pedalą ir vėl atsidūrėme ankstesnėje pozicijoje", pasakojo savo įspūdžius Bill'as. "Turiu keturias valandas miegui, daugiausia miego, kiek man teko per visą savaitę. Automobilis idealioje būklėje. Kuro siurblį pataisiau pakelėje. Pataisiau galinį stabilizatorių. Pakeičiau naujas padangas", rašė jis savo komentarus elektroniniame dienoraštyje.

"Suremontavę kuro siurblį, kitame etape mes pasirodėme kiek pavėlavę. Netoliese buvę lenktynių prižiūrėtojai mums pareiškė, jog fanai galvoja, kad lenktynės jau baigėsi, ir jau pradėjo skirstytis, eidami tiesiai vidury kelio. Mums ten teko važiuoti 25km/h greičiu, kai paprastai praskriedavome su 160km/h", prisimena lenktynininkas. Tarsi to nepakaktų, sutikome nuo skardžio nusiritusį Kimi Raikkonen'o automobilį, kurį iš pakelės traukė techninės pagalbos transportas. Jis mums užblokavo pravažiavimą, tad teko palaukti, kol jie baigs savo darbą. Kai jie pabaigė, mes pagaliau pabaigėme etapą".
"Vieną vakarą į parkavimosi aikštelę įvažiavome paskutiniai, ir vienintelę vietą radome greta milijono dolerių vertės WRC automobilių. Savo surūdijusį kibirą pastatėme greta Loeb'o, Hirvonen'o ir visos likusios žvaigždžių plejados. Aš tik galiu įsivaizduoti, ką galvojo kiti vairuotojai, sėsdami į savo transporto priemones. Tikriausiai: 'Kas per...? Aš tikriausiai dar nebuvau gimęs, kada pasirodė šis modelis'... ".

"Prie manęs atėjo dar vienas FIA atstovas, paspaudė man ranką ir paprašė autografo. Jis pasakė, jog jau seniai nematė galiniais ratais varomo automobilio tokio lygio lenktynėse, arba kažko analogiškai beprotiško. O pamatyti dar galintį varžytis su kitais...".
"Kažkokie vaikai primėtė akmenų ties posūkiu. Mes pramušėme kuro baką, ir 24km atkarpoje iš bako ištekėjo beveik pusė kuro. Geriausia dalis buvo ta, kad oficialūs atstovai mums pasakė, jog bėga kuras. Aš paklausiau kaip stipriai. Žinojau, kad baigsis liūdnai, tačiau jie mums leido pradėti kitą etapą. Baką užlopiau tuo, ką turėjau bagažinėje - gumos klijais ir lipnia juosta. Juostos sunaudojau kokius 7 metrus, iškart baigęs etapą, stebint lenktynių prižiūrėtojams. Laiko normaliam remontui neturėjome, tad kitą dieną teko važiuoti dar penkis etapus su apklijuotu baku. Ryte, kai išvažiuojame su automobiliu iš stovėjimo aikštelės, turime maždaug 10 minučių rezervinio laiko, tačiau jo mums reikia naujoms padangoms pasikeisti", pasakoja lenktynininkas. Stovėjimo aikštelėje esančių automobilių remontuoti negalima, išskyrus specialiai lenktynių grafike numatytas 45 minučių trukmės "pertraukas"."Vien sekmadienį autografus dalinau ištisas tris valandas. Slocum'as sakė, jog mes išdalinome maždaug 1500-2000 autografų ir nusifotografavome 1000-1500 nuotraukų. Vienu momentu pora šimtų žmonių skandavo: "Caswell! Caswell!". Tačiau taip tikriausiai buvo dėl to, kad Ken'as Block'as ir aš buvome vieninteliai etapą baigę amerikiečiai. Mes finišavome treti savo klasėje. Neįsivaizduoju, kaip mes ten patekome", juokauja Bill'as. " 'Burning Down the House' buvo mūsų pagrindinė daina viso nuotykio metu. Mes buvome vienintelė komanda, kuri leido muziką, remontuodama automobilį. Pirmas dalykas, kurį padarydavau atėjęs, tai įjungdavau radiją, nes be muzikos karštoje Meksikos saulėje tiesiog neįmanoma dirbti. Reikėjo pamatyti žiūrovų minią. Vairuotojas ugniai atspariu kostiumu darbuojasi veržliarakčiu, radija plerpia visu garsu, o antrasis pilotas be partraukos rėkia kokį 20 minučių... Vienu metu, dėdamas ratą, pradėjau juoktis pats iš savęs: ar aš tikrai dalyvauju WRC, savo mėgstamiausioje važiuoklės ir variklio klasėje, neturėdamas normalios komandos ir pats remontuodamas automobilį?". Klasė, kurioje lenktyniavo nutrūktgalvis, vadinama "Rally America". Rezultatus PDF faile galima rasti adresu www.rallymexico.com. Caswell'o ir Slocum'o bendras lenktynių laikas (įskaitant nuobaudų laiką) sudarė 5:29:38.4. To pakako, kad jie savo klasėje užimtų trečią vietą. Teoriškai, jei jie būtų varžęsi WRC, jie būtų galėję užimti 23 vietą. Iš viso "WRC Rally Mexico" dalyvavo 25 ekipažai. Caswell'as ir Slocum'as ne tik varžėsi su 400000 dolerių kainuojančiais lenktyniniais automobiliais - jie prieš juos laimėjo.

Spauskite ir sužinokite daugiau apie BMW 3 klasė technologijos.lt
Susiję straipsniai
"Sunkiems posūkiams įveikti reikia greičio". Išskirtinis interviu su 
Kiek vertas parduodamas „Alpina B6 3.5“? Kiek vertas parduodamas „Alpina B6 3.5“? 
„Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaičiumi komandų „Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaič 
2024 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo 2,5% 2024 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo 2,5% 
Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meš 
Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes 
Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra netikėta Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra  
„CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tradicija „CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tra 
Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarinius? Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarini 
Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Budapeštas - Bamako Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Buda 
A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainuoti labai daug“ A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainu 
V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesiseka devynis kartus iš eilės“ V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesi 
Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ 
Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ 
V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ 
Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia informaciją  Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia in 
A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ 
„Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Kanopkinas „Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Ka 
Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo nors pastumk“ Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo n 
A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikrai pavargęs“ A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikra 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt