Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-04-04
Kaip senos padangos gali padėti senoliams išvengti sunkių traumų?

Kaip senos padangos gali padėti senoliams išvengti sunkių traumų?
 
Ir ateityje, kai visi važinėsime elektromobiliais, padangas teks dažnai keisti. Nesvarbu, koks švarus būtų jūsų automobilis, kol kas nežinome, kaip išvengti šių atliekų. Bet mokame jas perdirbti. Gausybę mokslo institucijų įtraukęs projektas nurodė naują produktą, kurį galėtume gaminti iš perdirbtų padangų.
 
Pasak Pasaulio Sveikatos Organizacijos, kritimai yra antras pagal dažnumą mirtinų netyčinių traumų sukėlėjas. Kartais pargriūva ir jauni žmonės - tikriausiai ir jums per pastaruosius kelerius metus yra tekę parkristi. Slidūs keliai, neatidumas, nuovargis, telefonas rankoje - priežasčių gali būti įvairių. Tačiau dažniausiai pargriuvę labiausiai susižeidžia vyresni nei 65 metų amžiaus žmonės - būtent jie susiduria su didžiausia mirtinų griuvimų rizika.
 
Negalime liepti visiems vyresniems žmonėms važinėti neįgaliųjų vežimėliais. Bet galime pasirūpinti, kad šaligatviai ir pėsčiųjų takai būtų ne tokie pavojingi. Mokslininkai teigia, kad juos būtų galima gaminti iš minkštesnės medžiagos. Pavyzdžiui, iš perdirbtų padangų.
 
Iš padangų jau gaminamos įvairios dangos. Jomis klojamos vaikų žaidimo aikštelės, sporto aikštynai. Mokslininkai nesiūlo tokios minkštos dangos naudoti visiems šaligatviams - tai būtų nepraktiška. Jie teigia, kad iš senų padangų pagamintos gumos granulės galėtų būti įterptos į įprastą asfalto mišinį. Naują produktą sudarytų maždaug 60 % perdirbtų padangų. Toks asfaltas būtų pastebimai minkštesnis ir sumažintų sunkių traumų tikimybę pargriuvus. Tačiau jis išliktų tvirtas ir atsparus dėvėjimuisi.
 
Mokslininkai taip pat svajoja sukurti į šaligatvius montuojamus įrenginius, kurie automatiškai nustatytų, kad kažkas pagriuvo. Tiesa, sunku įsivaizduoti, kaip tokia idėja būtų įgyvendinta. Šiuo metu SAFERUP (Sustainable, Accessible, Safe, Resilient, and Smart Urban Pavements) programos mokslininkai planuoja pristatyti šią technologiją pramonės atstovams. Gumuotos šaligatvių ir pėsčiųjų takų dangos galėtų būti liejamos kaip asfaltas, tačiau nesunku įsivaizduoti ta pačia idėja paremtas trinkeles.
 
Iš tikrųjų tokie gumuoti šaligatviai ir pėsčiųjų takai turėtų keletą žymių privalumų. Visų pirma, jie sumažintų sunkių traumų riziką. Antra, vyresnė visuomenės dalis jaustųsi šiek tiek saugiau, todėl, galbūt, daugiau laiko praleistų lauke. Trečia, būtų visiškai išspręstas klausimas dėl padangų perdirbimo. 
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt