Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-05-27
Kaip vairuoja nuo kanapių apsvaigę žmonės? Ir ar reikia nustatyti leistinas normas?

Kaip vairuoja nuo kanapių apsvaigę žmonės? Ir ar reikia nustatyti leistinas normas?
Rekreacinio kanapių naudojimo legalizavimas plinta per visą pasaulį. Vis daugiau šalių naikina įstatymus, draudžiančius naudoti kanapes savo malonumui. Dar daugiau valstybių svarsto leisti naudoti šiuos produktus medicininiais tikslais. Ir visa tai kelia pagrįstų klausimų - o kaip dėl vairuotojų? Ar kanapių vartotojai nesukels daugiau eismo įvykių?
 
Problema - nuo kanapių apsvaigę vairuotojai

Iš tiesų, klausimas yra sudėtingesnis nei atrodo. Galima nustatyti leistinas alkoholio koncentracijas kraujyje, ant butelių pateikiama informacija apie alkoholio tūrį gėrime, o ir patys žmonės - tiek vairuotojai, tiek pareigūnai - yra pripratę spręsti alkoholio ir vairavimo santykio problemą. Tuo tarpu kanapės kelia daug daugiau klausimų.
 
Skirtingi kanapių produktai turi skirtingas tetrahidrokanabinolio (THC) koncentracijas. Kanapių produktų pirkimas tiesiai gatvėje nepalieka jokių šansų žinoti, koks apsvaigimo laipsnis bus pasiektas. Kanapėse taip pat yra kanabidiolio (CBD), kuris, kaip rodo nauji tyrimai, neutralizuoja dalį neigiamo THC poveikio.
Taigi, šių produktų poveikis yra sunkiai prognozuojamas, o šiuolaikiniai greitieji testai gali parodyti tik ar žmogus apskritai yra vartojęs kanapių.
 
Taigi, ne vienoje šalyje visiškai draudžiama vairuoti apsvaigus nuo kanapių. Pavyzdžiui, Naujasis Pietų Velsas, daugiausiai gyventojų turinti Australijos valstija, draudžia vairuoti turint nors menkiausią THC kiekį organizme. Jau egzistuoja testų, kurie tai gali parodyti labai greitai. Bet ar tai yra teisingas sprendimas?
 
Sidnėjaus universiteto mokslininkai nėra tuo įsitikinę. Daug žmonių kanapes naudoja ne siekdami apsvaigti, o slopindami epilepsijos, nerimo sutrikimų, depresijos simptomus ar skausmą. Medicininėse kanapėse yra didesnė CBD koncentracija. Negi ir šie žmonės yra tokie pavojingi kelyje?
 
Kaip vairuoja nuo kanapių apsvaigęs žmogus?

Mokslininkai pakvietė 14 savanorių dalyvauti tyrime. Visi jie pripažino esantys kanapių vartotojais. Kai kurie iš jų turėjo suvartoti dozę aukštos THC koncentracijos kanapių, kiti - kanapių, kuriose buvo vienoda THC ir CBD koncentracija. Žinoma, trečioji grupė gavo tik placebo. Po to tyrimo dalyviai turėjo sėsti į vairavimo simuliatorių ir atlikti įvairias užduotis.
 
Tyrimas parodė, kad tie, kurių organizme buvo aukštesnė THC koncentracija, buvo apsvaigę apie keturias valandas. THC/CBD kanapių vartotojai efektą jautė šiek tiek trumpiau, bet jis buvo toks pat stiprus, o kartais net stipresnis nei vien aukštos THC koncentracijos kanapių. Abiejų šių grupių žmonės sunkiau tvarkėsi su sudėtingomis vairavimo užduotimis, bet neblogai vairavo tiesiame kelyje. Didžiausia problema - netyčinis linijų kirtimas.
 
Beje, įdomu tai, kad kanapių vartoję tyrimo dalyviai apskritai nenorėjo vairuoti. Jie taip pat važiavo lėčiau ir atidžiau laikėsi saugaus atstumo nei kontrolinės grupės nariai.
 
Reikalingi išsamesni tyrimai ir taisyklės

Taigi, nuo kanapių apsvaigę žmonės kelyje nevairavo saugiai. Tačiau, kaip teigia mokslininkai, kai kurie vaistai ir alkoholis kelia dar didesnes saugaus vairavimo problemas. Kanapių vartojęs žmogus gali būti mažiau apsvaigęs nei tas, kuris gėrė alkoholinius gėrimus, bet vis tiek neviršija nustatytų normų. Bet tokioje situacijoje labiau apsvaigęs alkoholio vartotojas toliau tęstų kelionę, o kanapių vartotojas būtų nubaustas. Mažesnės kanapių dozės ir CBD preparatai tikriausiai apskritai nesukeltų problemų, nors kai kurie testai vis tiek leistų vairuotojus bausti.
 
Mokslininkai teigia, kad kanapės, ypač medicininiai CBD preparatai, turėtų būti tiksliau apibrėžti vairavimo apsvaigus normose. Tam reikės daugiau tyrimų, kad būtų nustatyta saugi kanapių dozė vairuotojams, ir tikslesnių testų. Tačiau visiems būtų geriau, jei leistinos svaigalų koncentracijos turėtų mokslinį pagrindą. Juk pagrindinis tikslas yra saugumas kelyje, o ne absoliuti blaivybė. Leistina alkoholio, vaistų ir kanapių koncentracija kraujyje turėtų būti pagrįsta moksliniais saugaus vairavimo tyrimais.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt