Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2018-01-03
Kam Lietuvoje reikalingos dygliuotos padangos?
![]() Žieminės padangos skirstomos į tris dalis: dygliuotos ir minkšto bei kieto mišinio nedygliuotos. Pirmosios yra skirtos sudėtingiausioms žiemos sąlygoms ir dažnam važiavimui plikledžiu, antrosios – šaltoms ir snieguotoms žiemoms, trečiosios – švelnioms vidurio Europos žiemos sąlygoms. Kurioms priskirti Lietuvą?
Šalyje netrūksta eismo specialistų ir padangų pardavėjų, teigiančių, jog vienintelės tikros žieminės padangos yra dygliuotos. Su jais nesutikti negali – dygliai geriausiai įsikimba į pliką ledą ir suteikia ten aukščiausio lygio sukibimą. Tačiau jų nauda mažesnė važiuojant sausu ar drėgnu asfaltu. Minkšto mišinio padangos, atrodytų, yra tinkamiausios Lietuvos sąlygoms. Jos puikiai sukimba su asfaltu, sniegu, ant ledo nusileidžia tik dygliuotoms, o komforto lygį užtikrina ganėtinai aukštą. Pažvelgus pro langą gruodžio pabaigoje ir matant sausą asfaltą, apie dygliuotas padangas galvoti tikrai nesinori. Tačiau pažiūrėjus į oro temperatūrą, gali apimti dar viena abejonė. Galbūt geriausias variantas Lietuvai – kietesnio, vidurio Europai skirto mišinio padangos? Jos paprastai užtikrina geresnį sukibimą ant sauso ar drėgno asfalto, bet yra mažiau efektyvios ant sniego ar ledo. Juk gruodį Lietuvoje snieguotomis gatvėmis daugeliui teko važiuoti 1-2 dienas, o gyvenantiems kaimiškose vietovėse – daugiausiai savaitę. O galbūt tinkamiausios padangos lietuviškoms sąlygoms – universalios? Tuomet nei keisti jų reikia, nei vieną sezoninių komplektą kažkur sandėliuoti? O galbūt verta žieminėmis važinėti ištisus metus? Lietuvos vairuotojai turi įvairiausių įpročių ir kiekvienas jų turi logiškus argumentus, kodėl taip daro. Faktas čia vienas – klimatas šyla ir žieminių padangų įtaka mažėja. Valstybės prie to prisitaiko – pavyzdžiui, kaimyninėse Latvijoje ir Estijoje būtinybė važinėti automobiliais su žieminėmis padangomis galioja tik tris žiemos mėnesius, nuo gruodžio 1 iki vasario 28. Visu kitu metu galima važinėti ir vasarinėmis, išskyrus vieną atvejį – jeigu kelio danga padengta sniegu ar ledu. Analogiškas įstatymas Lietuvoje galioja motociklams, tačiau automobilius būtina „apauti“ žieminėmis padangomis nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. Nepaisant to, kad gyvename piečiau už kaimynus ir klimatas Lietuvoje nežymiai šiltesnis, estai ir latviai suteikia vairuotojams daugiau laisvės spręsti, kada jau laikas montuoti padangas. Galbūt ateis laikas ir lietuviams į padangų montavimą žiūrėti liberaliau? Reklama: trafic.lt |
Susiję straipsniai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas