Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-11-10
Kas ekologiškiau - dyzelinis ar elektrinis automobilis? Tyrimo rezultatai paneigė populiarų mitą

Kas ekologiškiau - dyzelinis ar elektrinis automobilis? Tyrimo rezultatai paneigė populiarų mitą
Netgi labiausiai aplinką teršiančių akmens anglį deginančių elektrinių pagamintą energiją naudojantys elektromobiliai ekologiškesni už įprastus dyzelinius automobilius. Tokią išvadą padarė Belgijoje įsikūrusi tyrimų organizacija Transport & Environment. Daugelis elektromobilių kūrėjų yra įsitikinę, kad toks transportas pagerins pasaulio ekologinę situaciją, nes nebus jis neišskirs tokių kenksmingų medžiagų, kokias išskiria vidaus degimo variklius naudojantys automobiliai.
 
Tačiau kai kurie ekspertai mano, kad visuotinis perėjimas prie elektros transporto gali sukelti didesnę žalą ekologijai nei automobiliai su VDV. Konkrečiai, specialistai spėja, kad daugėjant elektromobilių, išaugs apkrova elektrinėms, kurių didelė dalis tebenaudoja dujas, anglį ir naftą.
 
Dėl intensyvesnio elektrinių naudojimo į orą išmetama daugiau suodžių, anglies dioksido ir sieros junginių. Be to, elektrinio transporto oponentai teigia, kad elektromobiliuose naudojamų ličio jonų akumuliatorių gamyba visai neekologiška, o pasenę akumuliatoriai gali užteršti dirvą.
Transport & Environment tyrėjai išnagrinėjo duomenis apie emisijas kelių Europos Sąjungos šalių elektrinėse, elektromobilių ir jų elementų gamyboje, o taip pat duomenis apie dyzelinių automobilių emisijas. Būtent dyzeliniai varikliai iš visų automobiliams naudojamų VDV laikomi mažiausiai ekologiški dėl išmetamų suodžių dalelių ir sieros bei švino junginių.
 
Sieros ir švino dyzeliniuose degaluose būna visada; jų koncentracija gali būti mažesnė, naudojant valymo technologijas, tačiau niekada nebūna nulinė. Dideli tokių junginių kiekiai gali sukelti apsinuodijimą. Tuo tarpu dyzelinių variklių skleidžiamos suodžių dalelės provokuoja sunkias plaučių ligas.
 
Atlikę analizę, tyrėjai priėjo prie išvados, kad skaičiuojant visą naudojimo periodą, pradedant nuo gamybos ir baigiant utilizacija, elektromobiliai Lenkijoje, šalyje, kurioje šiluminių elektrinių dalis yra didžiausia ES, vis viena išskirs beveik 25 procentais mažiau teršalų.
 
Remiantis tyrėjų skaičiavimais, per visą savo gyvavimo ciklą dyzelinis automobilis išmeta vidutiniškai po 206,1 g CO₂ kilometrui. Palyginimui, per tą patį periodą elektromobilio emisija Lenkijoje sudaro 159,1 g CO₂ kilometrui, o Švedijoje — vos 30 g CO₂ kilometrui. Europos Sąjungoje elektromobilis per savo gyvenimą, nuvažiuodamas kilometrą išskiria 89,1 g CO₂.
 
Reikia paminėti, kad Transport & Environment tyrime atsižvelgiama tik į elektrinių, dyzelinių variklių ir elektromobilių išskiriamą anglies dvideginį, kuris laikomas vienu iš pagrindinių globalaus atšilimo faktorių. Į kitų kenksmingų medžiagų emisijas belgų tyrėjai neatsižvelgė.
 
Elektromobilių ekologiškumo palyginimai su įprastais automobiliais visame pasaulyje vykdomi nuolat. Analogiškas tyrimas 2016 metais atliktas JAV. Ten buvo lyginamos elektromobilio emisijos per visą gyvavimo ciklą, su benzininių automobilių emisijomis skirtingose valstijose.
 
2016 metais Singapūro Antžeminio transporto valdyba išbandė Tesla Model S elektromobilį ir padarė išvadą, kad jis neatitinka ekologinių normų. Remdamiesi atliktais tyrimais, specialistai išsiaiškino, kad elektromobilis kilometrą nuvažiuoja, sunaudodamas 444 Wh elektros energijos, kas neatitinka gamintojo skelbiamo 181 vatvalandės energijos poreikio. Didesnis eikvojimas gali sukelti papildomą elektros energijos tinklo apkrovą.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Elektrifikacija leido žengti lemiamą žingsnį: gamintojų varžybose laimi pirkėjai Elektrifikacija leido žengti lemiamą žingsnį: gamintojų varžybose la 
Elektrifikacija gamintojams pateikė naujų iššūkių: kam sekasi geriausiai? Elektrifikacija gamintojams pateikė naujų iššūkių: kam sekasi geriau 
Naujasis„Mercedes-Benz eSprinter“: 475 km vos su vienu baterijos įkrovimu Naujasis„Mercedes-Benz eSprinter“: 475 km vos su vienu baterijos įkr 
Renkantis naują elektromobilį: ar mažiau gali būti geriau? Renkantis naują elektromobilį: ar mažiau gali būti geriau? 
„Ford“ pristato  visiškai elektrinį „E-Transit Custom“ modelį „Ford“ pristato visiškai elektrinį „E-Transit Custom“ modelį 
Naujas Gineso rekordas glosto elektromobilių gerbėjų širdis Naujas Gineso rekordas glosto elektromobilių gerbėjų širdis 
„Volkswagen“ svarsto atstovybėms įvesti elektromobilių kvotas - kam jos prireikė? „Volkswagen“ svarsto atstovybėms įvesti elektromobilių kvotas - kam  
Paskelbė, kas yra geriausiai parduodamas iš tinklo įkraunamas hibridas Paskelbė, kas yra geriausiai parduodamas iš tinklo įkraunamas hibrid 
8 futuristinės technologijos, pritaikytos elektromobilyje 8 futuristinės technologijos, pritaikytos elektromobilyje 
Techninė pagalba „Ford Mustang Mach-E“ kažkam kainuos 28 tūkstančius dolerių - kas nutiko? Techninė pagalba „Ford Mustang Mach-E“ kažkam kainuos 28 tūkstančius 
„Renault“ paskelbė, kada Europoje pardavinės tik elektrinius automobilius - turi ir planą B „Renault“ paskelbė, kada Europoje pardavinės tik elektrinius automob 
Naujas BMW elektrinis variklis neturi magnetų – jų išvengti padėjo senamadiška technologija Naujas BMW elektrinis variklis neturi magnetų – jų išvengti padėjo s 
Pirmuosius elektrinius „Silverado“ pikapus „Chevrolet“ išpardavė per 12 minučių Pirmuosius elektrinius „Silverado“ pikapus „Chevrolet“ išpardavė per 
„Tesla“ rekomenduoja reguliariai įkrauti „Model 3“ iki 100 % ir tai yra labai keista „Tesla“ rekomenduoja reguliariai įkrauti „Model 3“ iki 100 % ir tai  
Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi ir pastebimų skirtumų Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi  
Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo talpos. Tragedija? Na, ne visai Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo  
Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuvažiuojamu atstumu bet ir pojūčiu Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuv 
„General Motors“ vadovė įsitikinusi - mes pavysime „Tesla“ pardavimus jau 2025 metais „General Motors“ vadovė įsitikinusi - mes pavysime „Tesla“ pardavimu 
Pasauliui pristatyti „Volkswagen ID.5“ ir „ID.5 GTX“ Pasauliui pristatyti „Volkswagen ID.5“ ir „ID.5 GTX“ 
„Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų skatina elektrifikaciją „Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt