Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-09
Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno? Juk būtų smagu turėti rūdims atsparią mašiną

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno? Juk būtų smagu turėti rūdims atsparią mašiną
„Mazda MX-5“, „Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „Fiat 500“ bei „MINI“ ir daugybė kitų automobilių turi vieną didžiulį trūkumą - jie greitai rūdija. Žinoma, pramonė jau kurį laiką turi sprendimą - plieninės automobilių kėbulo detalės yra galvanizuojamos, dengiamos specialiais gruntais, dažais ir laku. Tačiau juk žmonija turi ir metalo, kuris iš esmės yra atsparus korozijai - kodėl nerūdijantis plienas naudojamas gaminti kriauklėms, bet ne automobilių kėbulams?
 
Iš tiesų būtų smagu turėti automobilį, kuris yra visiškai atsparus korozijai, tačiau kartu yra tvirtas, saugus ir nereikalauja daug priežiūros. Ir nemanykite, kad nerūdijantis plienas automobilių pramonės apskritai nedomina. 1981-1983 metais gamintas legendinis „Delorean DMC-12“ turėjo nedažytą nerūdijančio plieno kėbulą. Tai šiam automobiliui suteikė dar vieną išskirtinį bruožą, lyg į viršų atsidarančių durelių ir Giorgetto Giugiaro dizaino būtų negana.
 
Nerūdijantis plienas yra naudojamas labai plačiai. Iš jo, tikėtina, yra pagaminta ir jūsų virtuvės kriauklė, peilių ašmenys, gartraukis ir kiti daiktai. Nerūdijantis plienas nėra visiškai atsparus korozijai, tačiau įprastomis sąlygomis iš jo pagaminti daiktai nepakitę gali išlikti šimtus ar net tūkstančius metų. Tai kodėl jis nėra naudojamas automobilių pramonėje?
 
Iš tiesų atsakymas nėra labai sudėtingas. Minėjome „Delorean DMC-12“, kuris yra išties įdomus, tačiau pažvelgę iš arti pamatysite, kad jo paviršius yra labai nelygus. Išlaikyti nesubraižytą, blizgantį DMC-12 buvo labai sunku, o paviršiaus tekstūra buvo labai netolygi. Nemažai pirkėjų savo automobilius tiesiog nudažė, kad išgautų akiai malonų blizgesį.

 
Raudonai nudažytas „Delorean DMC-12“ - iš gamyklos jis išriedėjo tikrai ne toks. 
 
Dar daugiau - „Delorean DMC-12“ kėbulas nėra pagamintas tik iš nerūdijančio plieno. Na taip, toks metalinės plokštės yra pagamintos iš šio metalo, tačiau po jomis slypi stiklo pluošto struktūra. Nerūdijančio plieno skarda yra tokia plona, kad konstrukcinių funkcijų jai patikėta nebuvo. Toks dvigubas kėbulas buvo pakankamai sunkus, tačiau būtų buvęs dar sunkesnis jei būtų pagamintas tik iš nerūdijančio plieno - šis metalas yra labai tankus ir kietas.
 
Kalbant apie kietumą, ar pastebėjote, kad „Delorean DMC-12“, jūsų peiliai, gartraukis ir kiti nerūdijančio plieno daiktai turi panašumų? Visi jie pasižymi tiesiomis linijomis ir lygiais paviršiais. Taip yra dėl to, kad nerūdijantį plieną yra gana sunku formuoti. Žinoma, įmanoma - jūsų kriauklė yra neblogas pavyzdys. Tačiau įprasto plieno formavimas yra kur kas paprastesnis ir pigesnis procesas. Nerūdijantį plieną net virinti yra gana sunku.
 
Galiausiai, pats nerūdijantis plienas yra pakankamai brangus. Žmonės nenori to paties automobilio vairuoti amžinai. Jie transporto priemonę nori keisti kas kelerius metus, o automobilių gamintojai nori parduoti kiek įmanoma daugiau automobilių su kiek įmanoma didesniu pelnu. Nerūdijančio plieno kėbulai būtų labai brangūs, o žmonės šių automobilių vis tiek su laiku atsikratytų.
 
O ir alternatyvų yra geresnių. Anglies pluoštu sustiprintas plastikas yra ateities kėbulų medžiaga. Jis yra tvirtas, tačiau iš jo galima lengvai formuoti sudėtingas formas. Jei bus išspręstas anglies pluošto detalių gamybos automatizavimo galvosūkis, gamybos procesas greitai atpigs. Kita vertus, ir įprastą plieną galima apsaugoti nuo rūdžių ir tai sėkmingai daroma jau dabar, todėl pereiti prie brangaus, sunkaus, negražaus ir sunkiai formuojamo nerūdijančio plieno tiesiog nėra reikalo.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt