Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-09-24
Kodėl elektromobiliai yra saugesni už automobilius su vidaus degimo varikliais?

Kodėl elektromobiliai yra saugesni už automobilius su vidaus degimo varikliais?
JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija atliko „Tesla Model 3“ saugumo bandymus. Jų rezultatai nieko nenustebino - taip pat gerai pasirodė ir kiti markės automobiliai. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs? Ko trūksta automobiliams su vidaus degimo varikliais?
 
„Tesla Model 3“ praėjo įprastus NHTSA bandymus. Automobilis buvo apverstas, įvažiavo į sieną, šonu trenkėsi į stulpą, į jo šoną trenkėsi kitas automobilis. Agentūra nevertina autopiloto suteikiamų privalumų, tačiau „Model 3“ vis tiek gavo maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą, kurio iš jo ir buvo laukiama.
 
5 žvaigždutes gavo ir „Tesla Model S“ bei „Model Y“. Tiesa, ir konkurentas „Chevrolet Bolt“ gavo 5 žvaigždutes, nors maksimalų įvertinimą gavo ne visose bandymų subkategorijose. „Model 3“ geriau bandymuose įvertintas tiesiog negalėjo būti - visur gavo maksimalius balus. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs?
 
 
Šis klausimas yra įdomesnis nei gali pasirodyti iš pradžių. Juk „Tesla“ automobilius gamina palyginti neilgai, o saugumo technologijos yra gana sudėtinga inžinerijos sritis. Tačiau nemaža dalis paslapties glūdi pačioje elektromobilio sandaroje - juos lengviau padaryti itin saugiais.
 
Visų pirma, priekyje nėra sunkaus ir kieto vidaus degimo variklio, kuris avarijos metu įsibrautų į salono erdvę. Elektromobilio priekyje dažnai būna papildomas bagažo skyrius (bet ne visada), o aplink jį - susilankstanti konstrukcija, sugerianti smūgius. Tiesa, tikrai kyla klausimas, kas nutiktų avarijos metu, jei priekinėje bagažinėje būtų koks nors sunkus ir kietas daiktas. Beje, tai, kad priekyje nėra variklio, yra gerai ir kambant apie pėsčiųjų saugumą
 
 
Antra, elektromobiliai turi labai žemą svorio centrą. Baterijos yra išdėstytos po salono grindimis, o jos yra gana sunkios. Taigi, elektromobilį apversti gana sunku. Baterijoms taip pat reikia tvirtos platformos, todėl automobilio bazė yra itin tvirta. Aišku, kartu taip prisideda prie didesnio automobilio svorio - „Tesla Model 3“ 1,6-1,8 tonas, priklausomai nuo baterijų ir variklių konfigūracijos. Panašiai svėrė ankstesnės kartos „Audi A6“, kuris yra gerokai didesnis ir prabangesnis automobilis.
 
Nereikėtų pamiršti ir to, kad elektromobiliai ir taip yra brangesni. Tai - baterijų nuopelnas, tačiau kuo brangesnis automobilis, tuo geresnes medžiagas jam galima panaudoti. Tačiau svarbiausia „Tesla Model 3“ priežastis yra gamintojo rūpestis.
 
„Tesla“ didžiulį dėmesį skyrė saugumui. Tai buvo vienas iš pagrindinių automobilio dizaino kriterijų. Taip gerinamas markės įvaizdis, parodant, kad ji yra subrendusi, pasiruošusi varžytis su pagrindiniais rinkos žaidėjais.

technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt