Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-30
Kodėl kai kuriuose tuneliuose automobilio radija nutyla, o kituose net telefonu galima kalbėtis?

Kodėl kai kuriuose tuneliuose automobilio radija nutyla, o kituose net telefonu galima kalbėtis?
Važiuojate vingiuotu kalnų keliu, mėgaujatės vaizdais ir muzika. Tačiau tuomet jūsų kelyje pasitaiko tunelis ir sekundei suklūstate - ar nutils automobilio radija? Kartais nutyla, o kartais - ne. Kas tai lemia?
 
Tuneliai įprastai tiesiami po kalnais arba po vandeniu. Jie gali būti taip giliai, kad iki jų radijo bangos tiesiog neprasibrauna ir visa tai yra žinoma. Filmuose vis dar dažnai naudojamas motyvas, kuomet herojus nebegali kalbėti telefonu, nes patenka į tunelį. Tačiau kartais net labai ilguose tuneliuose, nutiestuose po didžiuliais uo nenutyla nei muzika, nei telefonas.
 
Dar praeitame amžiuje kai kuriuose tuneliuose imta montuoti AM signalo stiprintuvus. Kažkur tunelio išorėje įrengiama radijo antena, kuri fiksuoja radijo signalą ir jį perduoda į tunelio sienose sumontuotus siųstuvus. Šiuolaikinės sistemos stiprina ir FM signalus, ir netgi padeda mobiliesiems telefonams išlaikyti gerą ryšio kokybę. Tačiau tai tikrai nėra daroma vien dėl vairuotojų patogumo.
 
Įprastai tarnybos gali perimti šių siųstuvų transliacijas, kad paskelbtų kokią nors svarbią informaciją. Juk kai kurie tuneliai yra ne vieno kilometro ilgio, juose gali pasitaikyti ir eismo įvykių, apie kuriuos reikia informuoti vairuotojus. Taip pat svarbu, kad veiktų vairuotojų telefonai, kad šie galėtų pranešti apie įvykius, išsikviesti pagalbą.
 
Kita vertus, kai kurie tuneliai natūraliai palaiko FM signalą vien dėl to, kad yra gana trumpi. Kartais kalnuose kieti paviršiai išsidėsto taip, kad FM signalas yra atspindimas į tunelio vidų. Tiesa, sąlygos, kad tai suveiktų, turi būti labai specifiškos, o pats tunelis - trumpas.
 
Signalo stiprintuvai įprastai montuojami ilgesniuose tuneliuose arba ten, kur eismas yra itin intensyvus. Technologija nėra labai sudėtinga ar brangi, tačiau jai sureguliuoti reikia šiek tiek laiko, kad vairuotojai negirdėtų trukdžių ir radijo imtuvai nestriginėtų įvažiuojant į tunelį.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viską Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų? Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviai Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairo Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga „Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti? Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumai Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt