Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-30
Kodėl kai kuriuose tuneliuose automobilio radija nutyla, o kituose net telefonu galima kalbėtis?

Kodėl kai kuriuose tuneliuose automobilio radija nutyla, o kituose net telefonu galima kalbėtis?
Važiuojate vingiuotu kalnų keliu, mėgaujatės vaizdais ir muzika. Tačiau tuomet jūsų kelyje pasitaiko tunelis ir sekundei suklūstate - ar nutils automobilio radija? Kartais nutyla, o kartais - ne. Kas tai lemia?
 
Tuneliai įprastai tiesiami po kalnais arba po vandeniu. Jie gali būti taip giliai, kad iki jų radijo bangos tiesiog neprasibrauna ir visa tai yra žinoma. Filmuose vis dar dažnai naudojamas motyvas, kuomet herojus nebegali kalbėti telefonu, nes patenka į tunelį. Tačiau kartais net labai ilguose tuneliuose, nutiestuose po didžiuliais uo nenutyla nei muzika, nei telefonas.
 
Dar praeitame amžiuje kai kuriuose tuneliuose imta montuoti AM signalo stiprintuvus. Kažkur tunelio išorėje įrengiama radijo antena, kuri fiksuoja radijo signalą ir jį perduoda į tunelio sienose sumontuotus siųstuvus. Šiuolaikinės sistemos stiprina ir FM signalus, ir netgi padeda mobiliesiems telefonams išlaikyti gerą ryšio kokybę. Tačiau tai tikrai nėra daroma vien dėl vairuotojų patogumo.
 
Įprastai tarnybos gali perimti šių siųstuvų transliacijas, kad paskelbtų kokią nors svarbią informaciją.
Juk kai kurie tuneliai yra ne vieno kilometro ilgio, juose gali pasitaikyti ir eismo įvykių, apie kuriuos reikia informuoti vairuotojus. Taip pat svarbu, kad veiktų vairuotojų telefonai, kad šie galėtų pranešti apie įvykius, išsikviesti pagalbą.
 
Kita vertus, kai kurie tuneliai natūraliai palaiko FM signalą vien dėl to, kad yra gana trumpi. Kartais kalnuose kieti paviršiai išsidėsto taip, kad FM signalas yra atspindimas į tunelio vidų. Tiesa, sąlygos, kad tai suveiktų, turi būti labai specifiškos, o pats tunelis - trumpas.
 
Signalo stiprintuvai įprastai montuojami ilgesniuose tuneliuose arba ten, kur eismas yra itin intensyvus. Technologija nėra labai sudėtinga ar brangi, tačiau jai sureguliuoti reikia šiek tiek laiko, kad vairuotojai negirdėtų trukdžių ir radijo imtuvai nestriginėtų įvažiuojant į tunelį.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt