Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-07-25
Kodėl krovininiai traukiniai ne tokie aerodinamiški ir greiti kaip keleiviniai? Juk laikas - pinigai

Kodėl krovininiai traukiniai ne tokie aerodinamiški ir greiti kaip keleiviniai? Juk laikas - pinigai
Gerai pažvelkite į krovininius traukinius - net nauji jie yra kampuoti, neaerodinamiški ir, tikriausiai sutiksite, negražūs. Tuo tarpu patys moderniausi greitieji keleiviniai traukiniai daro kitokį įspūdį. Jie yra labai aptakūs, atrodo futuristiškai ir lekia milžinišku greičiu. Kodėl tarp šių traukinių toks didžiulis skirtumas? Juk traukinių kompanijos sulauktų daugiau klientų, jei krovinius pristatytų greičiau?
 
Iš tiesų egzistuoja kelios priežastys, kodėl keleiviniai traukiniai yra greitesni už krovininius. Visų pirma, laikas tikrai yra pinigai - žmonės yra linkę mokėti daugiau, kad kelionės tikslą pasiektų greičiau. Tačiau šalia ekonominių priežasčių visada yra ir technologinių - greitieji keleiviniai traukiniai yra beveik tušti. Net jei visos vietos traukinyje yra užimtos, didžioji jo tūrio dalis bus nepanaudota. Krovininiai traukiniai yra visai kitokie.
 
Krovininiai traukiniai dažnai rieda nesiekdami nei 50 km/h greičio. Todėl jiems aerodinamiška forma net nėra reikalinga - galia yra kur kas svarbesnė. Krovininių traukinių privalumas yra gebėjimas vienu metu pristatyti didžiulį kiekį krovinio. Būtent tai yra jų ekonomiškumo paslaptis. Krovininis traukinys gali tempti kelis tūkstančių tonų - keleiviniams traukiniams to daryti nereikia.
 
Tačiau vis tiek - jei tas krovinys būtų pristatytas greičiau, juk verslas taip pat vyktų sklandžiau? Ne visai. Aišku, verslininkai džiaugtųsi, jei krovininiai traukiniai judėtų greičiau, tačiau yra ir kita medalio pusė - tuomet jie sunaudotų daugiau energijos ir paslauga kainuotų daugiau.

 
Greitasis keleivinis traukinys Kinijoje 
 
Technologine prasme taip pat būtų sunku priversti šiuos traukinius judėti bent šiek tiek greičiau. Greičiausi keleiviniai traukiniai Japonijoje važinėja apie 500 km/h greičiu (kai nesiekia rekordų). Kaip manote, kiek energijos reikėtų norint iki tokio greičio įsibėgėti krovininiam traukiniui? Sąnaudos būtų milžiniškos, net jei krovininiai traukiniai įgautų aptakią formą. Tiesiog nebūtų paklausos - kur kas pigiau yra gauti 6000 tonų krovinį per 10 dienų, nei kasdien gauti po 600 tonų.
 
Galiausiai, reikia pažvelgti ir į infrastruktūrą. Magnetinė levitacija tokio svorio traukiniams nėra geriausias sprendimas - vėl reikėtų didžiulio energijos kiekio. Taigi, jie riedėtų bėgiai, kurie dėvisi. Dideliu greičiu važiuojantis krovininis traukinys stipriai gadintų bėgius.
 
Kitaip tariant, technologiškai tai būtų labai sunku ir reikalautų investicijų ir į traukinių konstrukcijas, ir į infrastruktūrą. Ekonomine prasme tai tiesiog neapsimoka - kroviniai turi būti pristatomi pasiekus tobulą balansą tarp kainos ir laiko. Net jei kas nors sukurtų itin greitą krovininį traukinį, jis nebūtų labai paklausus tarp logistikos kompanijų, nes krovinio pervežimo kaina būtų tiesiog per didelė. Nepamirškite, kad dėl to ir didieji konteineriniai laivai plaukioja palyginti lėtai - kaštai yra svarbiau už viską.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viską Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų? Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviai Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairo Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga „Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti? Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumai Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt