Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-07-25
Kodėl krovininiai traukiniai ne tokie aerodinamiški ir greiti kaip keleiviniai? Juk laikas - pinigai

Kodėl krovininiai traukiniai ne tokie aerodinamiški ir greiti kaip keleiviniai? Juk laikas - pinigai
Gerai pažvelkite į krovininius traukinius - net nauji jie yra kampuoti, neaerodinamiški ir, tikriausiai sutiksite, negražūs. Tuo tarpu patys moderniausi greitieji keleiviniai traukiniai daro kitokį įspūdį. Jie yra labai aptakūs, atrodo futuristiškai ir lekia milžinišku greičiu. Kodėl tarp šių traukinių toks didžiulis skirtumas? Juk traukinių kompanijos sulauktų daugiau klientų, jei krovinius pristatytų greičiau?
 
Iš tiesų egzistuoja kelios priežastys, kodėl keleiviniai traukiniai yra greitesni už krovininius. Visų pirma, laikas tikrai yra pinigai - žmonės yra linkę mokėti daugiau, kad kelionės tikslą pasiektų greičiau. Tačiau šalia ekonominių priežasčių visada yra ir technologinių - greitieji keleiviniai traukiniai yra beveik tušti. Net jei visos vietos traukinyje yra užimtos, didžioji jo tūrio dalis bus nepanaudota. Krovininiai traukiniai yra visai kitokie.
 
Krovininiai traukiniai dažnai rieda nesiekdami nei 50 km/h greičio. Todėl jiems aerodinamiška forma net nėra reikalinga - galia yra kur kas svarbesnė. Krovininių traukinių privalumas yra gebėjimas vienu metu pristatyti didžiulį kiekį krovinio. Būtent tai yra jų ekonomiškumo paslaptis. Krovininis traukinys gali tempti kelis tūkstančių tonų - keleiviniams traukiniams to daryti nereikia.
 
Tačiau vis tiek - jei tas krovinys būtų pristatytas greičiau, juk verslas taip pat vyktų sklandžiau? Ne visai. Aišku, verslininkai džiaugtųsi, jei krovininiai traukiniai judėtų greičiau, tačiau yra ir kita medalio pusė - tuomet jie sunaudotų daugiau energijos ir paslauga kainuotų daugiau.

 
Greitasis keleivinis traukinys Kinijoje 
 
Technologine prasme taip pat būtų sunku priversti šiuos traukinius judėti bent šiek tiek greičiau. Greičiausi keleiviniai traukiniai Japonijoje važinėja apie 500 km/h greičiu (kai nesiekia rekordų). Kaip manote, kiek energijos reikėtų norint iki tokio greičio įsibėgėti krovininiam traukiniui? Sąnaudos būtų milžiniškos, net jei krovininiai traukiniai įgautų aptakią formą. Tiesiog nebūtų paklausos - kur kas pigiau yra gauti 6000 tonų krovinį per 10 dienų, nei kasdien gauti po 600 tonų.
 
Galiausiai, reikia pažvelgti ir į infrastruktūrą. Magnetinė levitacija tokio svorio traukiniams nėra geriausias sprendimas - vėl reikėtų didžiulio energijos kiekio. Taigi, jie riedėtų bėgiai, kurie dėvisi. Dideliu greičiu važiuojantis krovininis traukinys stipriai gadintų bėgius.
 
Kitaip tariant, technologiškai tai būtų labai sunku ir reikalautų investicijų ir į traukinių konstrukcijas, ir į infrastruktūrą. Ekonomine prasme tai tiesiog neapsimoka - kroviniai turi būti pristatomi pasiekus tobulą balansą tarp kainos ir laiko. Net jei kas nors sukurtų itin greitą krovininį traukinį, jis nebūtų labai paklausus tarp logistikos kompanijų, nes krovinio pervežimo kaina būtų tiesiog per didelė. Nepamirškite, kad dėl to ir didieji konteineriniai laivai plaukioja palyginti lėtai - kaštai yra svarbiau už viską.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt