Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-03-18
Kodėl lenktyniniai automobiliai neturi saugos pagalvių? Pasirodo, yra dvi esminės priežastys

Kodėl lenktyniniai automobiliai neturi saugos pagalvių? Pasirodo, yra dvi esminės priežastys
Jei oro pagalvės yra tikrai būtinos saugiam automobiliui, kodėl jų neturi lenktyninės mašinos? Juk tikimybė patekti į avariją lenktynėse yra kur kas didesnė, o ir greitis yra nepalyginamas su tuo, ką pasiekiame gatvėse. Tarptautinė automobilių federacija nereikalauja, kad lenktyniniuose automobiliuose būtų oro pagalvės, bet ar žinote, kodėl?
 
Iš tiesų, lenktyniniai automobiliai neturi saugos pagalvių dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, jos būtų neefektyvios. Lenktynių trasose automobiliai dažnai kontaktuoja vienas su kitu. Menki apsistumdymai lenktynininkams nėra naujiena. Dar daugiau - pačios trasos dažna būna nelygios. Ralio automobiliai dažnai pakyla į orą ar darda labai nelygiu paviršiumi. Tokie įprasti nesklandumai galėtų sukelti oro pagalvės išsiskleidimą. Ar galite įsivaizduoti situaciją, kuomet oro pagalvė staiga išsiskleidžia priešais lenktynininko veidą? Tai ne tik nesuteiktų saugumo, bet dar ir jam pakenktų.
 
Negana to, lenktyniniai automobiliai dažnai patenka į avarijas ir varžybas tęsia toliau. Ralio automobilis gali apsiversti, o ištvermės lenktynių bolidas gali net trumpam palikti trasą. Tokie incidentai nebūtinai išstumia automobilį iš lenktynių. Kartais net remonto nereikia, kad varžybas būtų galima tęsti toliau. Jei išsiskleistų oro pagalvės, sugrįžimas būtų gana sudėtingas.
 
Aišku, tikriausiai įmanoma sureguliuoti viską taip, kad oro pagalvės nebūtų perdėtai jautrios, bet tai būtų labai sudėtinga užduotis. O ir kur oro pagalvę reikėtų sumontuoti? Juk vairai dažnai yra išimami, kad lenktynininkui būtų patogiau įlipti ir išlipti.
 

4, 5 ar net 6 taškų saugos diržai neleidžia kūnui judėti pirmyn 
©The Car Spy (CC BY 2.0) | commons.wikimedia.org

Antroji ir kur kas svarbesnė priežastis yra ta, kad lenktyniniams automobiliams oro pagalvės tiesiog yra nereikalingos. Net jei veiktų tobulai, jos vis tiek pridėtų nereikalingo svorio ir nepageidaujamo sudėtingumo. Ir visai be reikalo. Paprastuose automobiliuose oro pagalvės saugo keleivius nuo atsitrenkimo į kietus salono paviršius ir objektus. Jei į ką nors atsitrenksite važiuodami 60 km/val. greičiu, jūsų kūnas iš inercijos šoks į priekį tokiu greičiu. Atsitrenkę į vairą neabejotinai patirsite rimtus sužeidimus. Bet lenktynininkams tai negresia.
 
Visų pirma, lenktynininkai turi kur kas rimtesnius saugos diržus, kurie net neleidžia pajudėti iš sėdynės. Lenktynininkams nereikia reguliuoti radijo, navigacijos įrangos ar siekti kavos puodelio, todėl niekas nesirūpina jų judesių ribojimu - jie yra tvirtai prisegami prie sėdynių. Tai net avarijos atveju neleistų kūnui judėti pirmyn iki kokių nors kietų paviršių.
 
Dar daugiau - lenktynininkai dėvi šalmus, kurie tikrai suteikia rimtą apsaugą. Šalia to yra ir HANS įrenginys - galvos ir kaklo apsauginis įtaisas, po susidūrimo neleidžiantis galvai staiga pajudėti pirmyn. Taigi, atsitrenkimas į vairą ar kitus salono komponentus yra labai mažai tikėtinas.
 
 
HANS įrenginys neleidžia galvai judėti pirmyn 
©Bo Nash (CC BY-SA 2.0) | commons.wikimedia.org
 
Galiausiai, patys lenktyniniai automobiliai yra kur kas standesni ir tvirtesni. Jie turi saugos lankus ir labai tvirtas platformas, kurios neleidžia salonui stipriai deformuotis. Taigi, jie ir taip yra pakankamai saugūs, o saugos pagalvės būtų gana sudėtingas ir mažai naudos suteikiantis priedas.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovimo lizdo vieta Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovim 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt