Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-03-18
Kodėl lenktyniniai automobiliai neturi saugos pagalvių? Pasirodo, yra dvi esminės priežastys

Kodėl lenktyniniai automobiliai neturi saugos pagalvių? Pasirodo, yra dvi esminės priežastys
Jei oro pagalvės yra tikrai būtinos saugiam automobiliui, kodėl jų neturi lenktyninės mašinos? Juk tikimybė patekti į avariją lenktynėse yra kur kas didesnė, o ir greitis yra nepalyginamas su tuo, ką pasiekiame gatvėse. Tarptautinė automobilių federacija nereikalauja, kad lenktyniniuose automobiliuose būtų oro pagalvės, bet ar žinote, kodėl?
 
Iš tiesų, lenktyniniai automobiliai neturi saugos pagalvių dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, jos būtų neefektyvios. Lenktynių trasose automobiliai dažnai kontaktuoja vienas su kitu. Menki apsistumdymai lenktynininkams nėra naujiena. Dar daugiau - pačios trasos dažna būna nelygios. Ralio automobiliai dažnai pakyla į orą ar darda labai nelygiu paviršiumi. Tokie įprasti nesklandumai galėtų sukelti oro pagalvės išsiskleidimą. Ar galite įsivaizduoti situaciją, kuomet oro pagalvė staiga išsiskleidžia priešais lenktynininko veidą? Tai ne tik nesuteiktų saugumo, bet dar ir jam pakenktų.
 
Negana to, lenktyniniai automobiliai dažnai patenka į avarijas ir varžybas tęsia toliau. Ralio automobilis gali apsiversti, o ištvermės lenktynių bolidas gali net trumpam palikti trasą. Tokie incidentai nebūtinai išstumia automobilį iš lenktynių. Kartais net remonto nereikia, kad varžybas būtų galima tęsti toliau. Jei išsiskleistų oro pagalvės, sugrįžimas būtų gana sudėtingas.
 
Aišku, tikriausiai įmanoma sureguliuoti viską taip, kad oro pagalvės nebūtų perdėtai jautrios, bet tai būtų labai sudėtinga užduotis. O ir kur oro pagalvę reikėtų sumontuoti? Juk vairai dažnai yra išimami, kad lenktynininkui būtų patogiau įlipti ir išlipti.
 

4, 5 ar net 6 taškų saugos diržai neleidžia kūnui judėti pirmyn 
©The Car Spy (CC BY 2.0) | commons.wikimedia.org

Antroji ir kur kas svarbesnė priežastis yra ta, kad lenktyniniams automobiliams oro pagalvės tiesiog yra nereikalingos. Net jei veiktų tobulai, jos vis tiek pridėtų nereikalingo svorio ir nepageidaujamo sudėtingumo. Ir visai be reikalo. Paprastuose automobiliuose oro pagalvės saugo keleivius nuo atsitrenkimo į kietus salono paviršius ir objektus. Jei į ką nors atsitrenksite važiuodami 60 km/val. greičiu, jūsų kūnas iš inercijos šoks į priekį tokiu greičiu. Atsitrenkę į vairą neabejotinai patirsite rimtus sužeidimus. Bet lenktynininkams tai negresia.
 
Visų pirma, lenktynininkai turi kur kas rimtesnius saugos diržus, kurie net neleidžia pajudėti iš sėdynės. Lenktynininkams nereikia reguliuoti radijo, navigacijos įrangos ar siekti kavos puodelio, todėl niekas nesirūpina jų judesių ribojimu - jie yra tvirtai prisegami prie sėdynių. Tai net avarijos atveju neleistų kūnui judėti pirmyn iki kokių nors kietų paviršių.
 
Dar daugiau - lenktynininkai dėvi šalmus, kurie tikrai suteikia rimtą apsaugą. Šalia to yra ir HANS įrenginys - galvos ir kaklo apsauginis įtaisas, po susidūrimo neleidžiantis galvai staiga pajudėti pirmyn. Taigi, atsitrenkimas į vairą ar kitus salono komponentus yra labai mažai tikėtinas.
 
 
HANS įrenginys neleidžia galvai judėti pirmyn 
©Bo Nash (CC BY-SA 2.0) | commons.wikimedia.org
 
Galiausiai, patys lenktyniniai automobiliai yra kur kas standesni ir tvirtesni. Jie turi saugos lankus ir labai tvirtas platformas, kurios neleidžia salonui stipriai deformuotis. Taigi, jie ir taip yra pakankamai saugūs, o saugos pagalvės būtų gana sudėtingas ir mažai naudos suteikiantis priedas.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt