Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-27
Kodėl ugniagesių sunkvežimiai visur yra raudoni? Atsakymas į šį klausimą nustebins ne vieną

Kodėl ugniagesių sunkvežimiai visur yra raudoni? Atsakymas į šį klausimą nustebins ne vieną
Jei jums reikėtų nupiešti ugniagesių sunkvežimį, kokią spalvą jam parinktumėte? Daugelis rinktųsi raudoną ir tikrai ne be reikalo - absoliuti dauguma viso pasaulio ugniagesių mašinų yra raudonos. Bet kodėl?
 
Žinoma, galima greitai sugalvoti priežastį - raudonų sunkvežimių kelyje nėra daug, todėl ugniagesiai kelyje yra lengvai pastebimi. Tačiau jei tai būtų tiesa, ir greitosios pagalbos, ir policijos mašinos būtų raudonos, o taip tikrai nėra. Dar labiau stebina faktas, kad niekas tiksliai negali pasakyti, kodėl raudona tradiciškai yra ugniagesių spalva, tačiau yra kelios tikėtinos versijos.
 
Kadaise gaisro gesinimas buvo vietinių gyventojų reikalas. Dega jūsų kaimyno namas? Jūsų pareigos jausmas ir racionalus mąstymas privers jus bėgti gaisro gęsinti. Tai tebėra tiesa ir šiais laikais, tačiau laikui bėgant augo miestai ir žmonės suprato, kad ne visus gaisrus galima įveikti vietinių gyventojų jėgomis, todėl ėmė burtis savanorių ugniagesių brigados. Viso miesto interesas yra gaisro sustabdymas kiek įmanoma greičiau, kad žala būtų minimali. Tačiau pirmosios JAV ugniagesių brigados negalėjo pasigirti plačiais biudžetais, todėl savo mašinas dažė pigiausiais prieinamais ryškiais dažais, kurie tuomet buvo raudoni. Kitaip tariant, pirmieji ungiagesių sunkvežimiai buvo raudoni dėl atsitiktinumo, o vėliau tai prigijo kaip lengvai atpažįstama, simbolinė spalva. Bent jau taip dabar spėjama.
 
Tačiau egzistuoja ir kita versija. Ugniagesių brigados greitai ėmė varžytis ir stengtis išsiskirti gražiomis mašinomis. Raudona buvo ryški, gražiai kontrastavo su žalvarinėmis vamzdyno detalėmis. 20 amžiaus pradžioje mašinų grožis buvo beveik toks pat svarbus kaip ir funkcija - juk tuo metu net varikliai buvo kuriami tokie, kad būtų kiek įmanoma gražesni, nes į juos nuolat norėdavo pažiūrėti žmonės. Raudoni sunkvežimiai buvo tarsi pasididžiavimo objektas.
 
Galiausiai, nors šiandien raudoni sunkvežimiai taip gerai neišsiskiria iš bendro eismo srauto, 20 amžiaus pradžioje situacija tikrai buvo kitokia. Juk absoliuti dauguma automobilių buvo tamsūs. Pavyzdžiui, populiarieji „Ford Model T“ nuo 1914 metų buvo dažomi tik juodai. Taigi, raudona spalva tikrai išsiskyrė ir atkreipė kitų eismo dalyvių dėmesį.
 
Dabar jau žinoma, kad raudona spalva naktį nėra pati pastebimiausia. Šią funkciją geriau atlieka ryškiai geltona ar šviesiai žalia spalva, ypač jei dažai atspindi šviesą. Tačiau tradicija padiktavo, kad iki šiol daugelis ugniagesių mašinų yra raudonos. Žinoma, kartais naudojamos ir kitos spalvos - juoda, šviesiai žalia, oranžinė.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt