Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-02-19
Kodėl V4 varikliai automobiliuose tokie reti? Juk jie iš tikrųjų turi daug privalumų

Kodėl V4 varikliai automobiliuose tokie reti? Juk jie iš tikrųjų turi daug privalumų

Tikriausiai toli neprašausime, sakydami, kad geriausiuose pasaulio sportiniuose automobiliuose naudojami V6, V8, V10 arba V12 varikliai. V formos cilindrų konfigūracija užima mažiau vietos variklio skyriuje ir turi kitų privalumų. Tačiau keturių cilindrų V konfigūracijos varikliai yra labai reti. Kodėl?
Automobiliais labai nesidomintis žmogus gali pamanyti, kad V4 variklių apskritai nebūna, nes jais niekas niekada nesigiria. Sportiniuose ar šiaip didesniuose ir sunkesniuose automobiliuose dažnai anudojami V6, V8 ar net V10 varikliai. V12 jau pasitaiko rečiau, nes juos sunku pritaikyti prie šiuolaikinių emisijų standartų. Tačiau V4 nėra kažkoks neįmanomas stebuklas. Štai „Lancia“ tokius variklius ėmė naudoti dar trečiajame praeito amžiaus dešimtmetyje.

„Lancia“, kurią, beje, galime laisvai laikyti vienu inovatyviausių visų laikų automobilių gamintojų, sugalvojo, kaip V4 padaryti patikimą ir gan nebrangų. Italų inžinieriai sugalvojo panaudoti labai aštrų V konfigūracijos kampą. Cilindrus išdėsčius 10-20 laipsnių kampu, varikliui pakako vienos galvos (viršutinės variklio dalies, kuri tarsi uždaro cilindrus). „Lancia“ V4 varikliai skleidė ausiai malonų garsą ir buvo labai kompaktiški.

„Lancia“, žinoma, buvo ne vienintelis gamintojas siūlęs V4 variklius. Jiems savo gamoje vietos atrado ir „Ford“ (kurio variklius naudojo ir „SAAB“) ir daugybė motociklų gamintojų. Šiais laikais V4 variklius būtent čia ir surastume – motocikluose. Taip yra dėl to, kad V4 varikliai yra labai kompaktiški, kas motociklams yra  ganėtinai svarbu. „Porsche“ V4 variklį panaudojo ir hibridiniame ištvermės lenktynių bolide „919 LMP1“. Bet daugiau V4 variklių automobiliuose tikriausiai ir nesurastume.



 Vienas iš „Lancia“ V4 variklių
©Craig Howell (CC BY 2.0) | commons.wikimedia.org

V4 varikliai būtų trumpesni, bet šiek tiek platesni. Jei gerai pažvelgtumėte į savo automobilio variklio skyrių, pastebėtumėte, kad jame tikrai yra vietos platesniam varikliui. Būdamas trumpesnis V4 galėtų būti sumontuotas arčiau salono, už priekinės ašies. Taip pagerėtų automobilio svorio pasiskirstymas ir dinaminės savybės. Tuo pačiu V4 varikliai yra standesni. „Porsche“ savo bolido variklio bloką naudojo kaip konstrukcinį platformos komponentą. V4 varikliai taip pat galėtų veikti pakankamai sklandžiai, jei V būtų 90 laipsnių kampas. „Lancia“ varikliai pasižymėjo kiek didesne vibracija nei įprasta, tačiau ir jie buvo pakankamai gerai subalansuoti.

Tai kodėl V4 variklių nematome, o V6 ir V8 surasti nesunku? Pasirodo, priežastis yra labai paprasta – V4 varikliai yra per daug brangūs. Kuomet gamintojas renkasi 6 cilindrų variklį, jis gali pasirinkti, ar tuos cilindrus geriau išdėstyti eilėje ar į V formą. 6 cilindrai eilėje dar nėra labai ilgas variklis. 8 cilindrai jau yra problema – išdėsčius juos į eilę, gaunamas labai ilgas variklis, kuris netilptų į daugelio įprastų variklių skyrių. Na, o V12 savo ilgiu prilygsta varikliams su 6 cilindrais eilėje. Taigi, jokių problemų su kompaktiškumu čia nėra, todėl ir 4 cilindrai automobilyje eilėje niekam per daug netrukdo.

Geras V4 variklis turėtų du išmetimo kolektorius, dvi galvas, du vožtuvų korpusus. Jei būtų nueita „Lancia“ keliu ir ta V būtų labai aštri, variklį reikėtų balansuoti. Pagaminti pigų, bet gerą V4 variklį yra praktiškai neįmanoma – jis visada bus brangesnis už tą, kuris savo keturis cilindrus turi eilėje. Motocikluose tokia investicija yra reikšminga, nes juose tiesiog nėra vietos didesniems varikliams. O štai automobiliuose V4 privalumai būtų minimalūs ir tiesiog neatsvertų didesnės kainos, šiek tiek didesnio svorio ir išaugusio komponentų skaičiaus. „Porsche 919“ turėjo V4 variklį, nes reikėjo palikti vietos hibridinės sistemos komponentams, o programai buvo skirtos tokios didelės investicijos, kad variklio kaina net nebuvo svarbus faktorius.
Susiję straipsniai
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovimo lizdo vieta Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovim 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt