Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-16
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?

Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau nebeliko, tik geri ir dar geresni, natūralu, kad žmonės įprato transporto priemones rinktis akimis ir emocija. Tad jau ne pirmus metus rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2019“ teikiama speciali nominacija už dizainą. Vienas iš šios nominacijos konsultantų, „Toyota“ padalinyje Švedijoje dirbantis automobilių dizaineris Tomas Jankauskas sako, kad daugiausiai sėkmės ir pripažinimo sulaukia laiko subrandinti dizaino darbai. 

Vokiški automobiliai – santūresni 

Kasdieniai automobilių vartotojai transporto priemonių dizainą vertina labai paprastais kriterijais: arba gražus, arba ne. Kartais jis gali būti nei šioks, nei toks. Tiesiog pilkas, nepastebimas, sraute pranykstantis, tačiau iš taško A į tašką B vežantis daiktas. Automobilių gamintojai į dizainą investuoja milijardus eurų, dolerių ir kitų valiutų, kad jų produktai įtiktų kaip įmanoma platesnėms masėms. Geriausiai čia sekasi ilgą istoriją turinčioms kompanijoms, o kodėl, T. Jankauskas sugeba paaiškinti itin paprastai. 

„Didžioji dalis piliečių mėgsta labiau išlaikytus, santūresnius automobilius. Kodėl ne tik lietuviai, tačiau ir kitų šalių vairuotojai taip vertina vokiškų markių dizainą? Nes jis vystėsi labai laipsniškai, formos kito palengva. Pavyzdžiui „Porsche“ savąsias išlaikė visus 7 dešimtmečius, mes su tuo užaugome ir tai mums priimta. Pažiūrėjus į japonų ar korėjiečių gamintojus, jie mėgsta eksperimentuoti, todėl europiečiai palankiai priima toli gražu ne visus modelius“, – aiškino T. Jankauskas. 

Retas europietiškas automobilis geba sukelti tiek kontraversiškų emocijų kiek japoniški. Verta prisiminti naujausią aerodinaminiais aksesuarais apkarstytą „Honda Civic Type-R“ modelį ar tiesiog ekonomišką, tačiau labai iššaukiančio dizaino „Toyota Prius“. Šias rinkos anomalijas dizaineris įvardija kaip tarpkultūrinius skirtumus. 


Toyota Prius

„Kai kurie japoniški automobiliai europiečiams atrodo keistai vien todėl, kad mes pasaulį matome kitaip nei jie. Europiečiai pratę matyti visumą, todėl jų automobiliai būna išbaigti, o japonai žiūri į detales ir tai atsispindi jų kūriniuose. Bendras vaizdas gali rėžti akis, tačiau tereikia įsižiūrėti į detales“, – užsiminė dizaineris. 

Tuo tarpu korėjiečiai, pasisamdę europiečius kurti automobilius, įtinkančius patiems europiečiams, žaidžia saugiai. Ankstesnės kartos „Kia“ ir „Hyundai“ modeliai pritrenkė mūsų žemyno vairuotojus savo išbaigtumu ir grožiu, kuris jiems padėjo užsitarnauti pripažinimą, o su naujausiais modeliais jų dizainas kiek nublanko. Ne veltui: korėjiečiai stengiasi parduoti kaip įmanoma daugiau automobilių ir įtikti kuo platesniam klientų spektrui. Kylantys pardavimų rezultatai rodo, kad šis receptas veikia. 

Nustebino konservatyvūs gamintojai

Vis tik iš 33 šiais metais Lietuvos žurnalistų organizuojamam „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkursui pateiktų modelių dizainerio akį labiausiai patraukė būtent tie gamintojai, kurie yra mažiausiai linkę eksperimentuoti su savo produktų dizainu ir jį vysto palaipsniui nekreipdami dėmesio į kritiką, kad jų automobiliai atrodo vienodai. 

„Man asmeniškai į akis krito „Audi Q8“, kuris atrodo it sutvertas tūkstantmečio kartai. Šis brangus ir prabangus SUV įtiks ir vyresniems žmonėms, tačiau jo dizainas man primena transformerius, su kuriais ši karta iš užaugo. Stebina pjaustyti paviršiai, su priekinėmis radiatoriaus grotelėmis sujungti kelių dalių žibintai atrodo įspūdingai. 


Audi Q8

Taip pat įspūdį paliko ir „Jaguar I-Pace“. Britų dizaineriai sugebėjo išlaikyti europietišką, klasikinį automobilio stilių, tačiau panaudodami elektromobilių bazę jie tą stilių perkėlė į visiškai naują kėbulą, kuris turi ir krosoverio, ir kupė, ir hečbeko tipo bruožų. Finalinis rezultatas yra puikus. 


Jaguar I-Pace

Taip pat „Peugeot 508“ dizaineriai verti pagyrimo. Žinau, kaip sudėtinga koncepciją paversti tokiu automobiliu, kuris galėtų būti štampuojamas dideliais tiražais ir turėtų konkurencingą kainą, tad vien tai, kaip jiems pavyko nenutolti nuo paskutinių koncepcijų, yra sveikintina“, – savo favoritus įvardijo T. Jankauskas. 


Peugeot 508

Išskirti automobilius tapo sunkiau

Tarptautiniuose automobilizmo vandenyse plaukiojantis dizaineris žvelgdamas į visą šūsnį „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams pateiktų modelių nuotraukų pastebi, kad išnyko skirtumai tarp kai kurių klasių. 

Anksčiau maži miesto automobiliai buvo vadinami B klase, kompaktiniai – C klasė, vidutiniai sedanai – D klasė ir taip toliau. Didesnio pravažumo automobiliai taip pat turėjo tam tikrą hierarchiją pagal dydžius ir prabangą. Dabar išpopuliarėjo SUV klasės modeliai ir gamintojams bandant įtikti kiekvieno vairuotojo skoniui rinkoje atsirado tiek skirtingų kėbulo tipų, kad jų išskirti praktiškai nebeįmanoma. 

„Anksčiau buvo labai aišku kuriai kategorijai priskirti kokį automobilį ir su kokiu kitu jis konkuruoja, su kuo lyginti. Dabar visi hečbekai, universalai, sedanai, kupė ir SUV susiliejo ir sunku atskirti, kuris yra kuris. Tendencija tik ta, kad automobiliai aukštėja, daugelis jų imituoja didesnį pravažumą“, – konstatavo T. Jankauskas. 
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Audi Q8
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt