Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-10-17

Lietuvoje pristatytas naujausias „Škoda“ elektromobilis

Lietuvoje pristatytas naujausias „Škoda“ elektromobilis
Elektromobilių gamą plečiančios Čekijos gamintojos „Škoda“ atstovai trečiadienį Lietuvos publikai pristatė šviežiausią kūrinį – visiškai naują baterijose kaupiama elektros energija varomą SUV modelį „Elroq“. Su naujuoju elektromobiliu renginio svečiai buvo pakviesti susipažinti sostinės menų fabrike „Loftas“. Čia debiutanto premjerą vainikavo šviesų ir lazerių šou bei televizijos laidų vedėjos Gabrielės Martirosian ir lenktynininko Vaidoto Žalos specialus pristatymas.

Strategiškai svarbus
 
Tai pirmasis Čekijos įmonės visiškai elektrinis modelis strategiškai reikšmingoje kompaktiškų miesto visureigių kategorijoje. Kad jis yra itin svarbus, pažymi ne tik gamintoja – tai rodo ir pardavimo skaičiai. 
 
Vien pernai, „DataCenter“ duomenimis, bendrovė Lietuvoje pardavė per 1 100 vnt. kompaktinių visureigių segmento vidaus degimo varikliais varomų SUV modelių „Kamiq“ ir „Karoq“.
Tai sudarė beveik trečdalį visų parduotų šios markės automobilių. Pagal pardavimo rezultatus „Škoda“ Lietuvoje iškopė į antrąją vietą, aplenkė „Volkswagen“ ir nusileido tik „Toyota“. Tad karščiausio segmento SUV modelis su elektros pavara leidžia galutinai įtvirtinti asortimentą.
 
„Elroq“, vertinant jo baterijos dydį ir gausią standartinę įrangą, bus prieinamiausias elektromobilis savo segmente Europos rinkoje. Tiksli kaina Lietuvoje bus paskelbta artimiausiu metu.
 
Viena įkrova – iki 560 km
 
Trečiadienį susirinkę svečiai galėjo iš arčiau susipažinti su „Elroq“ modelyje įkūnyta Čekijos gamintojos naująja „Modern Solid“ dizaino koncepcija: automobilis traukia tvirtumo, funkcionalumo ir autentiškumo derme. Naujoviški dizaino elementai leido inžinieriams sukurti itin aerodinamišką „Elroq“ kėbulą: jo oro pasipriešinimo koeficientas tėra tik 0,26. 
 
Naujajame elektromobilyje gali būti sumontuota viena iš trijų – 55, 63 ar 82 kWh – talpos baterijų ir galios sistemos, pasiekiančios nuo 125 iki 210 kW. Tai leidžia krosoveriui viena įkrova nuvažiuoti iki 370–560 kilometrų (pagal WLTP ciklą). 
 
Mažesnės galios versijos bus varomos galine ašimi, ant kurios ir tvirtinamas elektros motoras. 
 
Dviejose galingiausiose versijose montuojamas 82 kWh talpos akumuliatorius, o maksimalus automobilio pajėgumas gali siekti 210 kW ir 545 Nm. „Elroq 85x“ versija išsiskiria papildomai priekinėje ašyje įrengtu varikliu ir visų varančiųjų ratų sistema.
 
Versijos su 82 kWh baterijomis sparčiojo įkrovimo stotelėse priima iki 175 kW galingumą, o tai leidžia energijos atsargas nuo 10 iki 80 procentų atkurti per 28 minutes. Mažesnės baterijos palaiko atitinkamai iki 145 ir iki 165 kW įkrovimo galią ir gali būti įkraunamos dar greičiau – per 25 minutes ar mažiau. 
 
Automobilyje įdiegtos moderniausios aktyviosios ir pasyviosios saugumo bei pagalbos vairuotojui sistemos. Naujausios kartos radarai ir jutikliai leidžia sparčiau apdoroti išorės informaciją, o vairuotojai gali mėgautis naujomis šios markės modelių paslaugomis. 

 
Pavyzdžiui, aktyvavęs „Remote Park Assist“ funkciją, vairuotojas per telefone įdiegtą „MyŠkoda“ programėlę gali valdyti automobilio parkavimą išlipęs iš jo ir nutolęs iki 4 metrų atstumu. O „Trained Parking“ funkcija leidžia automobiliui įsiminti iki penkių skirtingų parkavimo vietų ir jų apylinkes 50 metrų atstumu. 
 
Salone į akis krenta jau standartinėje įrangoje montuojamas 13 colių įstrižainės centrinis informacijos ir pramogų sistemos ekranas. Elektromobilyje įdiegta naujoji vartotojo sąsaja pasižymi aiškiu, intuityviu ryšiu su vartotoju bei grafiniu dizainu. 
 
Vairuotojai gali nustatyti iki penkių sparčiųjų klavišų, leidžiančių aktyvuoti dažnai naudojamas transporto priemonės funkcijas, ir tris sparčiuosius klavišus programėlėms. Skaitmeninė balso asistentė Laura užtikrina platų funkcijų valdymo spektrą: šis gerokai išaugo dėl „ChatGPT“ integracijos.
 
Kaip ir būdinga čekų markės modeliams, naujokas išsiskiria tiek solidžia erdve keleiviams, tiek ir didžiausia savo segmente, 470 litrų talpos bagažine. 
 
116 metų istorija
 
Kad „Škoda“ ateitis gali būti elektrinė, nesunku patikėti, jeigu peržvelgsime bendrovės praeitį. Pirmosios elektrifikuotos transporto priemonės Čekijos gamintojos surinkimo linijose pasirodė dar 1908 metais. Tuomet, prieš sunkiai suvokiamus 116 metų, buvo sukurtas „Laurin & Klement E“ modelis. Jame „Škoda“ įkūrėjai Václavas Laurinas ir Václavas Klementas du elektrinius motorus sujungė su 4,5 l benzininiu varikliu.
 
1930-ųjų pabaigoje Mlada Boleslavo mieste buvo sukurti elektriniai alaus išvežiojimo sunkvežimiai. 1991–1994 m. keli šimtai „Škoda Eltra 151L“ elektromobilių, pagamintų „Favorit“ ir „Pick-up“ modelių pagrindu, buvo parduoti iš pradžių Šveicarijoje, o vėliau ir kitose Europos šalyse. Juose įmontuotas 15,4 kW galios elektros motoras leido nuvažiuoti iki 80 kilometrų, o maksimalus automobilio greitis siekė 80 km/val. 
 
Šiuolaikinė „Škoda“ elektrinio mobilumo era prasidėjo 2011 m., išleidus „Octavia Green E Line“ versiją. Inžinieriai sukūrė dešimt prototipų, kad išbandytų elektrinių jėgos pavarų tinkamumą. Didžiausia jų galia siekė 85 kW, o 26,5 kWh baterija leido įveikti iki 150 kilometrų. Pirmasis visiškai elektrinis serijinis „Škoda“ modelis „Citigoe iV“ buvo pristatytas 2020 m.
 
Dabar Čekijos gamintoja įgyvendina elektrinio mobilumo planą, kuris apima daugybę skirtingų modelių, tinkamų skirtingų vairuotojų poreikiams. Visi jie bus pristatyti jau artimiausiais metais.  
 
Štai antrasis į gatves išriedėjo „Elroq“. Jis savo ruožtu seka didelį populiarumą jau spėjusio pelnyti didesniojo SUV „Enyaq“ pėdomis. „DataCenter“ duomenimis, vien šio modelio vairuotojais pernai Lietuvoje tapo 137 vairuotojai, o „Enyaq“ pateko į populiariausių šalyje naujų elektromobilių penketuką.
 
2020 m. „Enyaq“ buvo pirmasis elektromobilis, kurį čekai sukūrė naudodami „Volkswagen“ grupės modulinę elektromobilių platformą (MEB). 2022-aisiais atsirado jo dinamiška kupė versija. Dabar „Enyaq“ yra vienas geriausiai parduodamų elektromobilių ne tik Lietuvoje, bet ir Vokietijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Šveicarijoje ir Suomijoje. 
 
„Elroq“ bus gaminamas pagrindinėje „Škoda Auto“ gamykloje Mlada Boleslavo mieste.
 
Geriau susipažinti su naujuoju elektromobiliu bus galima „Škoda“ salonuose 2025-ųjų metų pradžioje, o užsakymų priėmimas startuos lapkritį.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Skoda Elroq
Susiję straipsniai
Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojimas Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojim 
„Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis modelis „Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis model 
Naują elektromobilį išbandęs V. Žala prakalbo apie svarbų lūžio tašką Naują elektromobilį išbandęs V. Žala prakalbo apie svarbų lūžio tašk 
„Škoda“ pristatė naująjį elektrinį visureigį „Elroq“ „Škoda“ pristatė naująjį elektrinį visureigį „Elroq“  
Kodėl magistralėje Vilnius–Utena nuspręsta įrengti „2+1“ kelią? Kodėl magistralėje Vilnius–Utena nuspręsta įrengti „2+1“ kelią? 
Lietuviai keliuose susiduria su vairuojančiais pavojingai, tačiau pažeidėjus vis dar ignoruoja Lietuviai keliuose susiduria su vairuojančiais pavojingai, tačiau pa 
Naujus standartus nustatantis „Audi A6 e-tron Sportback“ – jau Lietuvoje Naujus standartus nustatantis „Audi A6 e-tron Sportback“ – jau Lietu 
Kodėl APVA parama tai ne dovana, o galimybė, kurią reikia išnaudoti protingai? Kodėl APVA parama tai ne dovana, o galimybė, kurią reikia išnaudoti  
Kelios dešimtys organizacijų ragina valdžią peržiūrėti degalų akcizus: svarbu susitarti su kaimynais Kelios dešimtys organizacijų ragina valdžią peržiūrėti degalų akcizu 
Ilgai lauktas pasirodymas – naujieji „Volkswagen Transporter“ ir „Caravelle“ jau Lietuvoje Ilgai lauktas pasirodymas – naujieji „Volkswagen Transporter“ ir „Ca 
Automobilių techninės būklės patikra atskleidė svarbią tiesą: 2 iš 3 automobilių turi trūkumų Automobilių techninės būklės patikra atskleidė svarbią tiesą: 2 iš 3 
Išskirtiniame renginyje Lietuvos pašonėje – „The Dacia Sandriders“ komandos pasakojimas apie Dakarą Išskirtiniame renginyje Lietuvos pašonėje – „The Dacia Sandriders“ k 
Kaip sutaupyti pasirinkus automobilių veiklos nuomą? Kaip sutaupyti pasirinkus automobilių veiklos nuomą? 
Paaiškėjo už kiek galima užsisakyti ribotos laidos „Renault 5 Turbo 3E“! Paaiškėjo už kiek galima užsisakyti ribotos laidos „Renault 5 Turbo  
2025 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka smuktelėjo beveik 5% 2025 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka smuktelėjo  
GBY Group 30-metį pasitinka su nauju identitetu ir 400 mln. Eur ambicija GBY Group 30-metį pasitinka su nauju identitetu ir 400 mln. Eur ambi 
Kodėl vis daugiau vairuotojų renkasi pirkti autodalis internetu? Kodėl vis daugiau vairuotojų renkasi pirkti autodalis internetu? 
Lietuvos verslas ragina greičiau taisyti degalų akcizų klaidas Lietuvos verslas ragina greičiau taisyti degalų akcizų klaidas 
Kelininkai plečia pažangaus ženklinimo taikymą: padės keliauti saugiau Kelininkai plečia pažangaus ženklinimo taikymą: padės keliauti saugi 
Unikali galimybė lietuviams: pradedami išskirtinio Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros užsakymai Unikali galimybė lietuviams: pradedami išskirtinio Renault 5 E-Tech  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas