Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-02-12
Londono taksi gali apsisukti praktiškai bet kur - kodėl kiti automobiliai nėra tokie manevringi?

Londono taksi gali apsisukti praktiškai bet kur - kodėl kiti automobiliai nėra tokie manevringi?

Kokiame mažiausiame apskritime gali apsisukti jūsų automobilis? „Toyota Yaris“ yra visai nedidelis automobilis, tačiau ir jo apsisukimo apskritimo skersmuo yra 9,8 m. Tuo tarpu garsieji Londono taksi apsisuka vos 8,5 metruose. Kaip jiems tai pavyksta? Kodėl visi automobiliai negali būti tokie manevringi?
Aišku, Londono taksi reikia mikliai nardyti miesto gatvėse, tačiau juk ir „Toyota Yaris“ techniškai yra miesto automobilis - ir jo savininkai džiaugtųsi galėdami apsisukti siauroje gatvelėje. Įdomu tai, kad Londono taksi apsisukimo apskritimą padiktavo garsusis „Savoy“ viešbutis, šalia kurio įėjimo yra visai nedaug vietos. Praktiškai joks automobilis ten negali apsisukti nenaudodamas atbulinės pavaros. Žinoma, išskyrus garsųjį juodąjį taksi.

Sugrįžkime prie mūsų pavyzdžio „Toyota Yaris“. Naujausias šio modelio automobilis yra 4,12 metrų ilgio ir 1,7 metrų pločio. „Yaris“ ratų bazės ilgis - 2,55 metrai. Tai yra pakankamai standartiniai, neišsiskiriantys išmatavimai - panašius turi daugelis šios klasės automobilių. Teoriškai, mažesni išmatavimai suteikia galimybę apsisukti mažesnėje erdvėje, tačiau Londono taksi tikrai nėra mažas - jo ilgis siekia 4,86 m, plotis - 1,87 m, o atstumas tarp ašių - beveik 2 metrus. Taigi, dydis jam nepadeda. Tai kaip jis gali apsisukti tokiame mažame plote ir kodėl to negali „Yaris“ ar kiti automobiliai?

Na, pradėkime nuo to, kad Londono taksi automobiliai yra varomi galiniais ratais. Tai reiškia, kad vienintelis priekinių ratų darbas yra vairavimas. Priekiniai ratai neturi jokio galios perdavimo mechanizmo (varomų pusašių), kuris ribotų jų pasisukimo kampą.

Šiems automobiliams padeda ir mažesni važiuoklės komponentai. Pavyzdžiui, daugelis automobilių turi štampuotas važiuoklės svirtis, kurios yra gana plačios. Tuo tarpu Londono taksi automobiliai turi Y raidės formos svirtis, kurios yra pagamintos iš tvirtesnio ir sunkesnio metalo. Taip pat naudojamos mažesnės spyruoklės ir amortizatoriai - taip pačioje važiuoklėje lieka daugiau vietos priekiniams ratams. Patys ratai, beje, atrodo pakankamai maži, lyginant su įprastais šiuolaikiniais automobiliais.

Galiausiai, prie taksi automobilio manevringumo prisideda ir vairavimo mechanizmo geometrija bei pakankamai greitas bei lengvas vairas. Taigi, visi naudojami komponentai automobilių pramonei yra gerai žinomi, tai kodėl visiems kitiems automobiliams reikia gerokai daugiau vietos apsisukti?

Mažiau pasukami priekiniai ratai turi savų privalumų. Labiau ribota vairavimo sistema yra stabilesnė, o per vairą vairuotojui perduodama daugiau informacijos apie kelio paviršių ir tai, ką veikia priekiniai automobilio ratai. Didžiausiu apsisukimo spindulių dėl šios priežasties dažniausiai pasižymi lenktyniniai automobiliai - taip tiesiog stabiliau - juk taksi automobiliai beveik nepasirodo greitkeliuose. Londono taksi važinėja tik asfaltuotomis miestų gatvėmis, todėl smulkesni važiuoklės komponentai greitai nesusidėvi, o ir dėmesys komfortui neturi būti toks didelis. Įprasti automobiliai yra kuriami didesniems greičiams ir visų tipų keliams, todėl jų važiuoklės privalo būti patikimesnės ir pakelti didesnius smūgius.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovimo lizdo vieta Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovim 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt