Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-08-15
Magiškieji žiedai - kodėl D.Britanijoje įrengtos tokios keistai sudėtingos žiedinės sankryžos?

Magiškieji žiedai - kodėl D.Britanijoje įrengtos tokios keistai sudėtingos žiedinės sankryžos?
 
Magiškos žiedinės sankryžos - taip vadinami šie keisti dariniai Jungtinėje Karalystėje, sudaryti iš kelių mažesnių žiedų. Tyrimai rodo, kad dalis vairuotojų jų vengia, nes laiko juos nepatogiais. Kai kurie mano, kad jie apskritai yra per daug sudėtingi ar net nesaugūs. Tai kodėl magiškosios žiedinės sankryžos apskritai buvo kuriamos?
 
Šios žiedinės sankryžos nėra naujos. Viena Svindone buvo suformuota 1972, kita Hemel Hempstedo mieste netoli Londono - 1973 metais. Tokių sankryžų Jungtinėje Karalystėje yra ir daugiau. Kai kurie vairuotojai jas dievina, o kai kurie jų labai vengia, nes laiko jas per daug sudėtingomis. Tačiau magiški žiedai, šį pavadinimą gavę pagal vieną vaikų serialą, iš tikrųjų turi daug privalumų.
 
Visų pirma, magiškoji žiedinė sankryža iš tikrųjų yra net kelios sankryžos vienoje. Kiekvienas mažas žiedas yra atskira sankryža - didžioju žiedu važiuojantys vairuotojai turi praleisti važiuojančius mažaisiais žiedais. Jei į viską pažvelgtume iš oro, pastebėtume, kad didžiuoju žiedu eismas vyksta abiem kryptimis - ir prieš, ir pagal laikrodžio rodyklę. Vėlgi, taip yra dėl to, kad tas didysis žiedas nėra tikra sankryža - tiesiog keliai tarp tikrųjų žiedinių sankryžų. Pasak inžinierių, tai stipriai pagerina sankryžos pralaidumą, nes atvykęs vairuotojas gali greitai apsisukti, pasukti į kairę arba į dešinę. Jei magiškąją žiedinę sankryžą pakeistume vienu dideliu žiedu, tai pralaidumas stipriai sumažėtų.
 

Magiškoji sankryža po jos atidarymo - atkreipkite dėmesį į automobilį juodu stogu kairėje - jis važiuoja prieš eismą
©Cathcam (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Paprasti žiedai nesuteikia tiek lankstumo. Net norint apsisukti tenka apsukti visą ratą. Magiškosios žiedinės sankryžos suteikia galimybę greičiau patekti į tą kelią, į kurį reikia. Bent jau tokia mintis.
 
Avarijų tokiose sankryžose pasitaiko, tačiau retai. Sunkiausiai prie jų prisitaiko tie vairuotojai, kurie yra atvykę iš kontinentinės Europos. Jiems tenka priprasti ir prie eismo ne ta kelio puse, ir prie tų keistų sankryžų, sudarytų iš kelių žiedų. 
 
 
©commons.wikimedia.org

Ir vietiniai vairuotojai kartais jų vengia. Kita vertus, statistika rodo, kad šio tipo sankryžos yra pralaidesnės nei kiti galimi sprendimai, todėl jų Jungtinėje Karalystėje yra ne tiek jau mažai.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt