Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-06-10
Mitas ar tikrove: ralistams būtini „žemaitiški“ genai

Mitas ar tikrove: ralistams būtini „žemaitiški“ genai
Kuris Lietuvos regionas dosniausias ralio talentais?  

Svarbiausi dalykai, lemiantys ralio ekipažo greitį, vyksta piloto galvoje. Todėl jei tikėtume etnologų įžvalgomis apie skirtinguose Lietuvos regionuose gyvenančių žmonių charakterių ypatumus, žemaičiai turėtų dominuoti visose automobilių sporto disciplinose: labiausiai užsispyrę, atkaklūs ir kantrūs būtent žemaičiai. „Rally Žemaitija“ organizatoriai pasirausė pastarojo meto lenktynių rezultatų protokoluose ir pabandė šią teoriją patikrinti.  
 
Pradėkim nuo tauragiškio Roko Baciuškos. Jis vienintelis profesionalus lenktynininkas turintis ne  tik solidžią kartingo trofėjų kolekciją, bet ir Europos ralio kroso čempionato auksą bei du FIA ralio reido pasaulio čempiono titulus. Birželio pradžioje Argentinoje vykstančiame „Desafio Ruta 40“ ralyje – priešpaskutiniame šių metų pasaulio čempionato etape – Rokas startavo naujoje „Challenger“ kategorijoje ir čia sugebėjo padaryti tai, kuo pasigirti gali vos kelios automobilių sporto pasaulio legendos: iškovoti „hatricką“ – triskart paeiliui tapti čempionu. 
 
Šiek tiek kuklesniais pasiekimais – „viso labo“ trečioji vieta Europos ralio kroso čempionate – gali pasigirti keletu metų vyresnis tauragiškis Kasparas Navickas. Tačiau anuomet atsidūręs dėmesio centre Kasparas neabejotinai davė įžiebė ambicijų būti greitesniam kibirkštį Rokui. Šiame kontekste būtina paminėti fantastiškai greitą žemaitį Arvydą Vaišę. Jis buvo bene pirmasis atvėręs langą į Europos automobilių kroso trasas ir dar 1997-aisias Senojo žemyno pirmenybėse sugebėjęs iškovoti ketvirtąją vietą. 2007-aisiais Europos ralio kroso čempionato galutinėje rikiuotėje trečią vietą užėmė plungiškis Martynas Padgurskis iš klubo „Ketore tekene“.
 
Bet grįžkime į dabartį. „Rally Žemaitija“ trasos kasmet vingiuoja pro Kražius, prie kurių prisiglaudusiose Kletiškėse užaugo Laisvydas Kancius. Pernai jis tapo FIA pasaulio ralio reido keturračių įskaitos čempionu. Ir jei manote, kad tai sutapimas, galvokite iš naujo.
 
Automobilių sporto profesoriumi tituluojamas Jonas Dereškevičius, paprašytas „inventorizuoti“ savo auklėtinius pagal etnines grupes, patvirtino, kad „žemaitiškas būdas“ iš tiesų nepaprastai svarbus ralio pasaulyje, tačiau tokias savybes – atkaklumą ir kantrybę siekiant tikslo – turėjo visi jo sutikti pilotai.
 
„Labai ambicingų bei solidžių pergalių pasiekusių lenktynininkų turėjo ir tebeturi tiek Žemaitija, tiek Aukštaitija, tiek Suvalkija. Turbūt esminis momentas – ar aplinkoje, kurioje auga gabus jaunimas, yra autosporto viruso „užkrato“, ir ar lenktyniauti pradėję vaikinukai iš tiesų nori būti greitesni už varžovus. Tačiau net esant šioms sąlygoms svarbu daugybė kitų dalykų. Tarkim greta Plungės ir Vilkyčių yra puikios automobilių kroso bei ralio kroso trasos. Dzūkija nieko panašaus neturi, todėl tikimybė, kad čia atsiskleis naujas lenktynių talentas gerokai mažesnė“, – samprotauja J. Dereškevičius.
 
Dar vienas dalykas, susijęs su iš skirtingų regionų kilusiais, bet palikuonių kur nors Vilniuje ar Kaune susilaukusiais tautiečiais. Tarkim Vaidoto Žalos seneliai lig šiol gyvena Molėtų krašte, o Benedikto Vanago tėtis augo Utenos rajone. Bet ar tai leidžia garsiausiems ralio pilotams vadintis tikriniais aukštaičiais? Juk genai tokiais atvejais gali susidėlioti į tokią mozaiką, kurioje dominuotų dzūkiškas atlapaširdiškumas ar suvalkietiškas pragmatiškumas, o ne aukštaitiškas smarkumas. Kad ir kaip būtų, ralio trasose kaskart vis vien reikia ieškoti savyje „žemaičio“. 
 
Susiję straipsniai
Ką bendro automobilių gamintojai turi su festivaliais, sportu, mada? Ką bendro automobilių gamintojai turi su festivaliais, sportu, mada? 
Elektromobiliai kėsinasi į kone šventą teritoriją: ar jie prisijaukins benzingalvius? Elektromobiliai kėsinasi į kone šventą teritoriją: ar jie prisijauki 
Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automobilių? Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automob 
BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektromobilio versija BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektro 
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt