Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-08-29
Motoakrobatas A.Gibieža apie karjerą prasidėjusią ant sesers motorolerio, ir būsimą pasaulio rekordą

Motoakrobatas A.Gibieža apie karjerą prasidėjusią ant sesers motorolerio, ir būsimą pasaulio rekordą
Lietuvos motoakrobatikos žvaigždė Aras Gibieža rugsėjo 3 d. „Red Bull“ renginyje sieks pasaulio rekordo – ilgiausio atstumo, įveikto važiuojant ant vieno rato be rankų. Iki šiol šis rekordas priklauso Indijos sportininkui, 2019-aisiais praskriejusiam 567 metrus. 800 metrų atkarpą besiruošiantis įveikti lietuvis pripažįsta – tokia idėja kilo spontaniškai, tačiau pasiruošimas reikalauja daug pastangų ir ištvermės.

Karjera prasidėjo ant sesers motorolerio

A. Gibiežos motoakrobatikos kelias prasidėjo jam būnant vos dešimties. Tuomet jo sesuo gavo motorolerį, o po kelių savaičių jaunuolis jau mokėjo važiuoti ant galinio rato: „Nežinau, kodėl, bet visada norėjau važiuoti ant motociklo galinio ar priekinio rato bei šokinėti per griovius. Jokio plano, kad sieksiu karjeros, nebuvo“, – pasakoja A. Gibieža. Sėkmė motoakrobatikos sporte Arą pirmą kartą aplankė 2008 metais, kai sportininkas savo jėgas išbandė Baltijos šalių motoakrobatikos čempionato pirmajame etape ir užėmė antrą vietą. O tuomet pergalės pasipylė lyg iš gausybės rago: jau 2012 metais Aras laimėjo 15 iš 16 pirmųjų vietų ir pasirašė kontraktą su „Red Bull“.

Aras prisipažįsta, kad kaip ir kiekvienas sportininkas, turi idealą, į kurį lygiuojasi. Tai – vokietis motoakrobatas ir vienas pirmųjų „Red Bull“ atletų Christianas Pfeifferis, su kuriuo Arą siejo draugiški santykiai. „Ch. Pfeifferis stebėjo mano pasirodymą Lietuvoje 2008-aisiais ir liko sužavėtas atliktais triukais, nors aš tuomet treniravausi vos pusmetį. Po to mes su juo susitikome po trejų metų, kai važiavau jau daug profesionaliau. Jis buvo nuoširdžiai nustebęs, kad per itin trumpą laiką padariau tokią didelę pažangą. Turėjau išskirtinę galimybę 2015 metais kartu su juo atlikti pasirodymą Austrijoje“, – apie draugystę su Ch. Pfeifferiu pasakoja A. Gibieža.

Motoakrobatika – ir hobis, ir gyvenimo būdas

Anot A. Gibiežos, motoakrobatika yra itin universalus sportas. Kuo sudėtingesnė kelio danga, tuo įdomiau ja važiuoti. Sportininkas neapsiriboja vien asfaltu – savo galimybes išbando motociklu važiuodamas ant ledo, žolės ar atlikdamas triukus senuose apleistuose pastatuose. Tačiau puikius A. Gibiežos pasiekimus dažnai lydi traumos: „Įvairių lūžių ar sumušimų patyriau karjeros pradžioje. Tiesa, nors dabar patiriu mažiau traumų, kartą kojos lūžis per gydytojo aplaidumą vos nesibaigė galūnės amputacija. Visa laimė, kad laiku pasirodžiau kitiems gydytojams ir viskas baigėsi sėkmingai“, – prisimena sportininkas.


A. Gibiežos teigimu, sporto karjeroje visuomet sunkiausi ir sudėtingiausi yra pirmi ketveri metai, kai yra mokomasi perprasti pasirinktos sporto rūšies subtilybes. Tačiau, anot motoakrobato, norint pasiekti puikių rezultatų, stebuklų tikėtis neverta – laimėjimus lemia ne sėkmė, o kantrus ir sunkus darbas. „Kai pradėjau motoakrobato karjerą, Vilniuje be manęs šia sporto šaka užsiėmė dar šeši sportininkai, tačiau dabar likau vienas. Visą šį kelią turėjau kantriai nueiti pats. Prisimenu, kaip karjeros pradžioje teko skolintis pinigų, kad galėčiau nuvykti į varžybas. Už laimėtus pinigus atiduodavau skolas, kažkiek jų likdavo pragyvenimui. Tik dabar galiu kiek lengviau atsipūsti, nes iš šio mėgstamo hobio, peraugusio į gyvenimo būdą, pavyksta ir pragyventi“, – pasakoja A. Gibieža.

Prie pergalių prisideda ir griežta treniruočių disciplina 

A. Gibieža neslepia, kad didžiausia sėkmingo pasirodymo dedamoji – uolus darbas tiek trasoje, tiek ir už jos ribų: „Karjeros pradžioje treniravausi kiekvieną dieną po 5 valandas. O kur dar laikas, kurį papildomai reikia skirti motociklo paruošimui, padangų priežiūrai, nuvykimui į lokaciją. Vien pasiruošimas treniruotei įprastai užtrunka apie dvi valandas. Dabar esu atradęs, mano nuomone, puikų sporto ir poilsio balansą – važiavimo motociklu treniruotes atlieku tris kartus per savaitę, tačiau fizine forma rūpinuosi dažniau ir kiekvieną rytą bėgioju bei plaukiu ežere“, – pasakoja motoakrobatas.

Tikslas – pagerinti pasaulio rekordą

Šiomis dienomis visos A. Gibiežos mintys ir jėgos skiriamos pasiruošimui netrukus įvyksiančiam renginiui – čia sportininkas bandys pagerinti pasaulio rekordą ir 800 metrų trasą įveikti be rankų važiuojant ant vieno motociklo rato. 

Šiuo kvapą gniaužiančiu vaizdu A. Gibieža rugsėjo 3 d. atidarys išskirtinį „Red Bull Showrun“ renginį. Vilniečiai ir miesto svečiai jo metu taip pat galės išvysti ir Konstitucijos pr. skriejantį Formulės bolidą, pilotuojamą austro Patricko Friesacherio.

A. Gibiežos teigimu, beveik dešimtmetį trunkanti draugystė su „Red Bull“ jam ypatinga – kartu su šiuo pasauliniu prekės ženklu sportininkui pavyko sudalyvauti daugybėje prestižinių pasaulinio lygio renginių, kuriuos dažnai stebi ir 250 tūkst. gerbėjų minia: „Kai 2012 metais pasirašiau kontraktą su „Red Bull“, kiekvieno pasirodymo metu džiaugiuosi šio partnerio begaliniu tikėjimu manimi – net ir dabar spontaniškai gimusią idėją pagerinti pasaulio rekordą komanda sutiko itin pozityviai. Tikiu, kad 800 metrų Konstitucijos pr. atkarpą motociklu be rankų ir ant vieno rato įveiksiu be problemų“, – viliasi sportininkas.
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt