Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-01-18
Naujas BMW elektrinis variklis neturi magnetų – jų išvengti padėjo senamadiška technologija

Naujas BMW elektrinis variklis neturi magnetų – jų išvengti padėjo senamadiška technologija
Retųjų metalų naudojimas yra tampriai susietas su technologijų pramone. Problema ta, kad jų išgavimas dažnai nėra labai švarus ar etiškas, bet be jų sunku kurti pažangias technologijas elektromobiliams. Tačiau naujame BMW elektros variklyje, kuris bus montuojamas į „iX M60“, retieji mineralai nenaudojami ir magnetų jame nėra.
 
„BMW iX M60“ bus prabangus ir greitas elektrinis miesto visureigis. 100 km/val. jam bus pasiekiamas per 3,8 sekundes, elektromobilis toliau bėgėsis iki 250 km/val. „iX M60“ tarp įkrovimų nuvažiuos 566 km (WLTP). Gatvėse šis elektromobilis turėtų pasirodyti jau šią vasarą.
 
„BMW iX M60“ bus labai galingas elektromobilis - 455 kW ir 1015 Nm yra tikrai nemažai. Įjungus sportinį režimą sukimo momentas šoktels iki 1100 Nm. Tam, kad pasiektų šiuos skaičius, BMW vysto penktos kartos elektrinį variklį, kuriame nėra magnetų. Jis veikia kaip trifazis ir, kaip senais gerai laikais, turi šepetėlius.

 
©Gamintojo nuotrauka

Šepetėliai dabar atrodo kaip kažkokia seniena. Elektromobilių gamintojai jų nemėgsta dėl kelių priežasčių. Visų pirma, šepetėliai dėvisi. Jie gali būti labai patikimi ir tarnauti ilgą laiką, bet tas jų dėvėjimasis kuria dulkes, kurios uždaroje sistemoje gali sukelti kitų bėdų. BMW šias problemas išsprendžia naudodama modernias medžiagas bei variklio konstrukciją. BMW atstovai teigia, kad šepetėlių moduliai bus atskirti nuo likusios variklio dalies, todėl dulkės nepaveiks viso variklio ilgaamžiškumo.
 
Bet kam tie šepetėliai? Juk net ir naudojant naujas medžiagas juos vis tiek kada nors reikės keisti.
 
Taip, tačiau automobilių savininkams tai nėra naujiena. Net ir turėdamas šepetėlius elektromobilis reikalaus mažiau priežiūros nei automobiliai su vidaus degimo varikliais. Šis sprendimas, kuris, kad ir kaip juokingai tai skambėtų, yra pakankamai inovatyvus, leidžia BMW nenaudoti nuolatinių magnetų. Kinija kontroliuoja 90 % pasaulio magnetams reikalingų medžiagų rezervų ir jų vis sunkiau gauti etiškais keliais. „Mahle“ bei „Bentley“ vysto elektrinius variklius be magnetų, kad tiesiog sumažintų priklausomybę nuo galimai neetiškos ir nešvarios pramonės.
 
Be to, BMW teigia, kad naujas, jau penktos kartos elektros variklis pasižymi geresniu dydžio ir galios santykiu, yra efektyviau aušinamas, siūlo didesnį sukimo momentą.
Daugiau apie BMW iX, 2021 - dabar technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt