Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-11-06
Neįtikėtina: naujų elektromobilių pardavimas Europoje aplenkė dyzelinu varomų

Neįtikėtina: naujų elektromobilių pardavimas Europoje aplenkė dyzelinu varomų
 
2020 metų rugsėjo mėnesį, pirmą kartą Europos istorijoje, elektromobilių pardavimas aplenkė dyzelinu varomų automobilių. Įspūdingas buvo ir elektromobilių „Volkswagen ID.3“  startas.
 
Kompanijos „JATO Dynamics“ 27-ias Europos šalis apimančiais duomenimis, bendra automobilių registracija Europoje dėl Covid-19 pandemijos įtakos per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, sumažėjo 29 proc., iki 8,54 mln. automobilių, o vien rugsėjo mėnesį metinis augimas tesiekė 1,2 proc., iki beveik 1,3 mln. lengvųjų automobilių.
 
Tačiau 2020 metų rugsėjį registruotų elektrinių transporto priemonių (apima tik baterija varomas elektrines transporto priemones (angl. EV arba BEV), iš elektros laido įkraunamus hibridinius automobilius (angl. PHEV) ir daugiau nei vieną variklį (angl. HEV) turinčias transporto priemones) skaičius buvo didesnis nei registruotų dyzelinių automobilių skaičius. 
Per rugsėjį buvo parduota 327,8 tūkst. elektrinių transporto priemonių – 139 proc. daugiau nei pernai tą patį mėnesį, jos sudarė 25 proc. visų parduotų automobilių. Tai buvo pirmas kartas, kai elektrinės transporto priemonės peržengė 300 tūkst. mėnesio ribą, ir tik antras kartas, kai joms atitenka daugiau nei 20 proc. visų registracijų. Maža to, tai buvo rekordas tiek pagal parduotą elektrinių automobilių kiekį, tiek pagal rinkos dalį.
 
Dyzelinu varomų automobilių rinkos dalis rugsėjo mėn. buvo rekordiškai maža – tik 24,8 procento. Palyginimui: lygiai prieš dešimtmetį dyzeliniai automobiliai sudarė 50 proc. registracijų, o elektromobilių rinkos dalis buvo mažesnė nei 1 procentas.
 
Pasak analitikų, prasidėjusi elektrifikacijos revoliucija nuteikia pozityviai ir žymi reikšmingus pokyčius, nes vos prieš penkerius metus dyzeliniai automobiliai buvo dominuojantis žaidėjas Europoje.
 
„Pagaliau vyksta perėjimas nuo vidaus degimo variklių prie elektrinių transporto priemonių. Nors tai daugiausia priklauso nuo vyriausybių politikos ir paskatų, vartotojai taip pat yra pasirengę pritaikyti šias naujas technologijas“, – komentavo „JATO Dynamics“ pasaulio analitikas Felipe Munozas.
 
Šiemet rugsėjį svarbiausiais rinkos dalyviais Europos elektromobilių pramonėje buvo „Tesla“, „Volkswagen“ ir „Renault“.
 
Pirmoji vieta 100 proc. elektra varomų automobilių segmente atiteko JAV gamintojai „Tesla“, pardavusiai 15,7 tūkst. „Model 3“ elektrinių sedanų. „Tesla“ ilgą laiką buvo elektromobilių pardavimo varomoji jėga Europoje, tačiau dabar Elono Musko vadovaujamai kompanijai tenka kovoti su vietos žaidėjais. Skaičiuojama, kad „Tesla“ pardavimas šių metų rugsėjį, palyginti su 2019 metų rugsėjo mėn., smuko 5 proc., kai gamintojų „Renault“ ir „Volkswagen“ pastebimai išaugo – atitinkamai 211 proc. ir 352 procentus.
 
Antroje pozicijoje buvo „Renault“, 2020-ųjų rugsėjį pardavusi 11 tūkst. „Zoes“ elektromobilių, o trečioje pozicijoje liko Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“, pardavęs 7,9 tūkst. „ID.3“ elektromobilių. Toliau sekė „Hyundai Kona“ (6,06 tūkst.), „Kia Niro“ (4,9 tūkst.), „Nissan Leaf“ (3,21 tūkst.) ir kiti gamintojai.
 
Analitikai pažymi, kad „Volkswagen Group“ pavyko sėkmingai įveikti 2015 metų „dyzelgeito“ skandalą ir tapti vienu iš svarbiausių elektrifikacijos dalyvių. Per šių metų rugsėjo mėn. Vokietijos automobilių gamintojas iš  viso užregistravo 40,3 tūkst. BEV, PHEV ir HEV automobilių Europoje ir tapo antru pagal dydį elektrinių automobilių pardavėju po gamintojos „Toyota“, kuri dominuoja hibridinių automobilių segmente. 
 
Kaip sekasi Lietuvai
 
Valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, per šių metų sausio-rugsėjo mėn. Lietuvoje buvo pirmą kartą registruoti 805 tik elektra varomi lengvieji automobiliai (M1 klasės) – 6,7 karto daugiau nei pernai tuo pat metu, o vien rugsėjo mėnesį – 127 elektromobiliai (pernai rugsėjį – 31). 
 
2020 metų spalio pradžioje iš viso pirmą kartą registruotų lengvųjų elektromobilių skaičius siekė 2 159, o ir benzinu, ir elektra varomų automobilių – 25 583.
 
„Elektromobilių pardavimo augimas Lietuvoje auga kartais, tačiau jų užimama rinkos dalis nesiekia ir 1 procento. Visgi sprendimas, kad į valstybės kompensaciją perkant elektromobilius gali pretenduoti ir juridiniai asmenys, rinką turėtų labiau išjudinti“, – sako Aplinkos apsaugos instituto, sukūrusio elektriniam transportui skirtą svetainę www.elv.lt, vadovas Alfredas Skinulis.
 
Nuo spalio 19 dienos paskelbtas pirmasis kvietimas, kuris suteikia teisę juridiniams asmenims kreiptis dėl subsidijos perkant naują M1 (lengvasis automobilis) ir M2 (autobusas) klasės elektromobilius. Iš viso pagal šį kvietimą iš Klimato kaitos programos lėšų numatyta skirti 2 mln. eurų, o bendra kompensacijos suma juridiniams asmenims sudaro 3,5 mln. eurų. Subsidijos mokamos siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį transporto sektoriuje ir gerinti oro kokybę.
 
Pagal Klimato kaitos programos priemonę „Elektromobilių įsigijimo juridiniams asmenims skatinimas“ numatyta 4 tūkst. eurų (su PVM) subsidija už kiekvieną naują M1 ir (ar) N1 klasės elektromobilį, o 10 tūkst. eurų (su PVM) subsidija  – už kiekvieną naują M2  ir (ar) N2 klasės elektromobilį. Papildoma 1 tūkst. eurų (su PVM) subsidija būtų skiriama už kiekvieną sunaikintą transporto priemonę.
 
Tvarka numato, kad bus finansuojami mažos apimties projektai, kuriems prašoma suma neviršija 14 500 eurų, ir vidutinės apimties projektai, kuriems prašoma finansavimo suma viršija 14 500 eurų, bet yra ne didesnė kaip 200 000 eurų. 
 
Paraiškos projektų vertinimui atlikti priimamos iki tol, kol pakanka lėšų, skirtų finansavimo priemonei, ir ne ilgiau kaip iki 2021 metų vasario 1 dienos.
 
Šiuo metu privatūs asmenys, perkantys naują elektromobilį, gali gauti 4 tūkst. eurų subsidiją, o naudotą – 1 tūkst. eurų subsidiją.
 
---------
Elektromobilių įkrovimo stotelių žemėlapis:
 
Susiję straipsniai
„Ford“ pristato  visiškai elektrinį „E-Transit Custom“ modelį „Ford“ pristato visiškai elektrinį „E-Transit Custom“ modelį 
Naujas Gineso rekordas glosto elektromobilių gerbėjų širdis Naujas Gineso rekordas glosto elektromobilių gerbėjų širdis 
„Volkswagen“ svarsto atstovybėms įvesti elektromobilių kvotas - kam jos prireikė? „Volkswagen“ svarsto atstovybėms įvesti elektromobilių kvotas - kam  
Paskelbė, kas yra geriausiai parduodamas iš tinklo įkraunamas hibridas Paskelbė, kas yra geriausiai parduodamas iš tinklo įkraunamas hibrid 
8 futuristinės technologijos, pritaikytos elektromobilyje 8 futuristinės technologijos, pritaikytos elektromobilyje 
Techninė pagalba „Ford Mustang Mach-E“ kažkam kainuos 28 tūkstančius dolerių - kas nutiko? Techninė pagalba „Ford Mustang Mach-E“ kažkam kainuos 28 tūkstančius 
„Renault“ paskelbė, kada Europoje pardavinės tik elektrinius automobilius - turi ir planą B „Renault“ paskelbė, kada Europoje pardavinės tik elektrinius automob 
Naujas BMW elektrinis variklis neturi magnetų – jų išvengti padėjo senamadiška technologija Naujas BMW elektrinis variklis neturi magnetų – jų išvengti padėjo s 
Pirmuosius elektrinius „Silverado“ pikapus „Chevrolet“ išpardavė per 12 minučių Pirmuosius elektrinius „Silverado“ pikapus „Chevrolet“ išpardavė per 
„Tesla“ rekomenduoja reguliariai įkrauti „Model 3“ iki 100 % ir tai yra labai keista „Tesla“ rekomenduoja reguliariai įkrauti „Model 3“ iki 100 % ir tai  
Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi ir pastebimų skirtumų Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi  
Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo talpos. Tragedija? Na, ne visai Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo  
Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuvažiuojamu atstumu bet ir pojūčiu Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuv 
Pasauliui pristatyti „Volkswagen ID.5“ ir „ID.5 GTX“ Pasauliui pristatyti „Volkswagen ID.5“ ir „ID.5 GTX“ 
„Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų skatina elektrifikaciją „Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų 
Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta  
Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tiek, kiek degalų bako pripildymas Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tie 
Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo liepsnose Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo  
„Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su viena sąlyga „Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su  
Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveikia Model S važiuodamas 120 km/h Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveiki 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt