Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-11-22
Netaisyklingas vairo laikymas gali apgauti ir mūsų pačių smegenis


 
Kaip vairuodami laikote vairą? Atrodo, kad šis klausimas nėra labai reikšmingas, tačiau nuo rankų padėties ant vairo priklauso labai daug. Hirošimos universiteto ir Nagojos technologijų instituto mokslininkai nustatė, kad neteisingai laikydami vairą dažnai patys save apgaunate.
 
Dažnas pagalvos, kad jokios problemos čia nėra - visi žino, kad vairą reikia laikyti abiem rankomis. Viena ranka turėtų būti ties įsivaizduojama 9-os, o kita - ties 3-os valandos žyme. Tačiau ar žinojote, kad daugelis amerikiečių vairavimo instruktorių nurodo 10-os ir 2-os valandos padėtį? Pasak jų, laikydami vairą virš jo sukimosi ašies žmonės gali greičiau reaguoti į iškilusias kliūtis. Tai patvirtina ir mokslas - laikydami vairą amerikietiškai jį galite pasukti greičiau, tačiau dėl to sumažėja judesio amplitudė. Laikydami rankas ties 9-a ir 3-ia valanda galbūt jį pasuksite šiek tiek lėčiau, tačiau judesys gali būti gerokai platesnis, o ne pavojingose situacijose tai yra žymiai svarbiau.
 
Kitaip tariant, tikimybė, kad teks patraukti rankas nuo vairo, yra mažesnė, jei laikysitės senos geros 9-3 taisyklės. Tačiau daugelis žmonių jos nesilaiko, nes yra įpratę vairą laikyti kitaip. Jiems taip patogiau, kaip sako jie patys, nesuprasdami, kad jiems taip patogiau tik todėl, kad jie prie to yra įpratę.
 
Daug žmonių vairuoja viena ranka. Jei ta ranka įsitaiso ties įsivaizduojama 12-os valandos padala, tai kyla pavojus, kad ji bus sulaužyta, jei išsiskleis oro pagalvė. Tačiau ir kitos vienos rankos pozicijos kelia savų pavojų.
 
Japonų mokslininkai pagamino specialų į orlaivio šturvalą panašų vairą, kurį galima sugriebti tik viena ranka. Tyrimo dalyviai turėjo jį išbandyti keliose padėtyse, atitinkančiose 1-ą, 2-ą, 4-ą ir 5-ą valandas. Jie turėjo atlikti kelias užduotis, kol mokslininkai matavo jų kūno padėtį ir apskaičiavo jėgą, kurią dalyviai skiria vairui pasukti. Dalyvių kaskart buvo klausiama, ar vairas sukasi lengviau, ar sunkiau. Taip mokslininkai nustatė, kad neįprastai vairą laikantys dalyviai neteisingai prognozuoja, kiek jėgos reikės vairui pasukti.
 
Ką tai reiškia? Mokslininkai primena, kad kaskart prieš atlikdami tam tikrą fizinį veiksmą, mes pasąmoningai apskaičiuojame, kiek jėgos tam reikės. Ar kada esate neįprastai negrabiai pakėlę kokią tuščią pakuotę, nes manėte, kad ji yra pilna? Tuomet žinote, koks negrakštus gali būti toks veiksmas. Kai rankos ant vairo yra neįprastose padėtyse, judesiai gali būti nepamatuoti, nes mes pasąmoningai įsivaizduojame, kad jiems atlikti reikės daugiau ar mažiau jėgos nei reikia iš tikrųjų.
 
Ką tai reiškia? Na, tai reiškia, kad vairą geriau laikyti toje pačioje padėtyje. Ir niekas vairo nelaiko geriau nei lenktynininkai, kurie dažniausiai laikosi 9-3 taisyklės.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai  
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode  
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali  
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj  
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun  
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:   
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek  
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip   
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč  
„Porsche“ vadovo planai apie elektromobilius: iš kur tokie pasikeiti  
„Nuviliantis“ - Elonui Muskui nepatinka Gateso požiūris ar pirmojo   
Išgirskite - „Volkswagen“ atskleidė, kokį garsą skleis ID.3  
323 kilometrai - „Porsche Taycan“ ekonomijos bandyme pasirodė tiesio  
„Cybertruck“ bus geras elektromobilis, bet jis nebus toks geras pika  
Mintyse jau palaidojote mechanines transmisijas? „Porsche“ nustebino  
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim  
Pasitrauk į šalį, „Chiron“ - „Koenigsegg“ pagerino 0-400-0 km/val. r  
Atnaujintas legendinis automobilių prabangos simbolis  
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu  
Biudžetinis „Bugatti Veyron“: entuziastas Floridoje parduoda apsimet  
VIDEO
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt